«Сьогодні в Одесі ми поклали початок розвитку ринкової економіки в сфері авіаперевезень в Україні. Це початок кінця монополії і початок здорової конкуренції. Так, як це працює у всіх успішних країнах світу. Нарешті в Україну зайшли бюджетні перевізники. Авіакомпанія BRAVO Airways зробила перший презентаційний рейс з Києва в Одесу. Ціна на квиток – менше 500 гривень», – про це на своїй сторінці у FaceBook повідомив народний депутат України, перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань транспорту Ігор Васюник.
Народний депутат наголошує, що ціни на авіаквитки на внутрішніх перевезеннях в Україні є найвищі в Європі, а якість – найнижча. Відповідно – малий пасажиропотік та банкрутуючи аеропорти.
«Єдиною причиною повного занепаду ринку внутрішніх авіаперевезень – є корупційний зговір між керівниками вищих органів виконавчої влади та монополістом. А також ручні керівники аеропортів, менеджерські функції яких зводяться до лобіювання чиїхось інтересів, а не вирішення проблем та розвиток аеропортів. На посаді першого заступника голови транспортного комітету ВРУ я провів безліч зустрічей з представниками іноземних авіакомпаній. І кожен з них говорив про одну і ту ж проблему – чиновники блокують прихід бюджетних авіаліній в Україну. Ні керівництво Мінтрансу, ні Державіаслужби весь цей час не здатне було зайняти принципову позицію, навести лад в галузі. Вони тримають надвисокі ціни, через що маємо катастрофічно низький пасажиропотік в аеропортах, а потім ще й почнуть приватизовувати ці аеропорти – начебто через їхню збитковість», – підкреслює Ігор Васюник.
На його думку, на сьогодні немає жодних об’єктивних та законних перешкод, щоб такі бюджетні авіарейси як Одеса-Київ запустили зі Львова, Харкова, Дніпропетровська та інших міст.
«Сьогодні ми бачимо приклад: якщо є принципова державницька позиція, якщо керівництво області працює в інтересах людей, якщо є бажання вирішити проблему, а не шукати причини – такі проекти не стануть поодинокими і чимось незвичним в Україні. Якщо змогла Одеса – отже можуть і інші міста. Потрібно змусити як керівництво Мінтрансу, Державіаслужбу, владу в регіонах, керівників аеропортів нарешті почати працювати прозоро та запровадити ринкові, конкурентні умови для всіх учасників ринку. Переконаний, що приклад Одеси із залучення бюджетного авіаперевізника як позитивний вірус пошириться на всю Україну. Авіаперельоти будуть доступні фактично всім громадянам, а аеропорти почнуть нарешті заробляти», – переконаний І.Васюник.