Автопарк міського голови Львова Андрія Садового налічує вісім автомобілів «Тойота» представницького класу. Про це розповідають журналісти програмі «Таємниці Ратуші» (щопонеділка о 22:40) на телеканалі ZIK.
Такий подарунок в обмін на землю кілька років тому зробили підприємці, котрі є представниками компанії на українському ринку. Торік на їхній ремонт та обслуговування з міського бюджету витратили близько 970 тисяч гривень.
Європейські та львівські шляхи Андрій Садовий вже 9 років підкорює на службових «Тойотах». Японські автівки зафундували підприємці у якості простого подарунку авторитетному поціновувачу.
«Я звернувся до «Тойоти», хлопці, слухайте, а слабо вам подарувати місту 10 машин?»,— розповідав про своє спілкування з дилерами цієї торгової марки Андрій Садовий.
Тоді продумали все до дрібниць: 10 машин для мерії за 10 років права для бізнесменів задурно орендувати землю. Депутати міської ради Львова пручалися такий оборудці, однак із третьої спроби все ж проголосували за бартер.
«Така собі тихенька оборудка. Компанії, що продає автівки, в принципі байдуже, яким чином отримати земельну ділянку. Вони порахували, що це без податків, без зайвих морок»,— стверджує громадський активіст Любомир Мельничук.
Вартість однієї автівки у 2007-му стартувала від 150 тисяч гривень. Подарувавши десять легкових, фірма втратила півтора мільйона гривень, а ціна отриманої земельної ділянки становила 10 мільйонів гривень. А це у сім разів більше, ніж витрати компанії.
Нині дві машини мерія вже списала, бо вони потрапили в дорожньо-транспортну пригоду, і ремонту не підлягають. На восьми японських машинах возяться і досі, зокрема, на двох їздить Андрій Садовий. Його підлеглі рулять на інших: по дві автівки для заступників міського голови та членів виконкому, по одній для секретаря ради і керуючого справами виконкому.
«Ці автомобілі здаються в комунальне підприємство і в них потім орендується. Відмиваються таким чином гроші вже не один рік»,— розповідає активіст Любомир Мельничук.
Подаровані машини нині перебувають в оренді ЛКП «Ратуша сервіс», які зобов’язані доглядати за автопарком мерії. У 2015 році на цю справу комунальне підприємство отримало 970 тисяч гривень, що є захмарною сумою. Наприклад, міський голова Чернівців користується 25 автомобілями, обслуговування і ремонт котрих складає 65 тисяч гривень на рік.
«Ця сума виходить згідно з розцінками, які затверджені міською радою. Вони включають заробітну плату водія, паливо і ремонт. У разі потреби заміни акумуляторів та гуми зимової»,— пояснює мільйонні витрати директор ЛКП «Ратуша-сервіс» Володимир Кіркін.
Утім, відшукати гараж, де ремонтуються службові автівки міського голови та підлеглих, є нелегким завданням. Жодної вивіски про ЛКП «Ратуша Сервіс» на будинку, який зазначений в якості юридичної адреси, немає. У приміщенні — лише одна маленька кімната комунальників та поштова скринька. А залізні коні стоять неподалік у гаражі. Однак, навіть там є лише оглядова яма для автомобілів без жодної ремонтної бази.