Одна з головних проблем розвитку місцевих львівських підприємств виробничої сфери – високий земельний податок. Через це підприємства ледве тримаються на плаву та не можуть розвиватись. Чимало з них завоювали закордонний ринок своєю унікальною та конкурентноспроможною продукцією, вони сплачують податки до місцевого бюджету, дають робочі місця. Натомість львівські виробники не мають жодного сприяння від місцевої влади. Про це розповів кандидат на посаду мера Львова Ігор Васюник за підсумками зустрічей з трудовими колективами кількох підприємств, йдеться у повідомленні прес-служби кандидата.
«Кілька днів тому зустрівся з працівниками львівського підприємства “Трембіта”. Виготовляють меблі (70%) та музичні інструменти. Чи співпрацює місто з підприємством і чує їхні потреби? Ні! Їхньої продукції місто не замовляє, хоча вони можуть виготовляти якісні меблі для дитсадків та шкіл. В «Трембіти» така ж проблема як і в решти місцевих виробників – податок на землю суттєво підвищили. Це означає, що виробник не розвивається, а виживає», – розповів Ігор Васюник.
Директор «Трембіти» Мирон Куземський під час зустрічі сказав, що власними силами без підтримки міста роблять все можливе, аби підняти підприємство з дна та зберегти робочі місця.
“Мер міста жодного разу не збирав виробничників міста. Створили Громадську раду – з нас нікого не запросили, а на зустрічі з обраними нас не пускають та не запрошують. На тендери в місті ми вже давно не йдемо, бо не хочемо платити відкати. З Львова зробили Лас-Вегас, ще хай легалізують проституцію… А де люди будуть заробляти гроші? Виробництво загниває”, – обурюється Мирон Куземський.
За словами Ігоря Васюника, такі ж проблеми на багатьох інших львівських виробництвах, де він зустрівся з керівництвом та працівниками – «Іскра», «Весна», ВМ «Металавтопром», «Конвеєр» та інші.
«До прикладу, ПАТ «Конвеєр» виготовляє рухомі конструкції для сонячних батарей в Німеччину, для багатьох європейських країн виготовляють дорожні відбійники та огородження. Парадокс в тому, що підприємство має європейські сертифікати, в той час як в нас не можуть отримати сертифікати на свою продукцію. Продукцію, яку купує Європа – не купують в Україні, бо…не відповідає ГОСТу. Ми постійно чуємо про підтримку місцевого виробника, а де та підтримка, якщо міська влада навіть не зустрічається з виробничниками», – говорить Ігор Васюник.
Зокрема, в програмі кандидата на посаду міського голови Ігоря Васюника йдеться про підтримку та розвиток виробничого потенціалу Львова, створення сприятливих умов для розвитку підприємництва та залучення іноземних інвестицій:
Створення Ради інвестицій та підприємництва для вироблення програми підтримки місцевого виробництва;
Реалізація проекту «Міжнародний клуб друзів Львова». До нього увійдуть представники муніципалітетів, торгово-промислових палат, дипломати, економісти різних країн світу та Львова. Мета – залучити іноземні інвестиції у місто, сприяти виходу львівських виробників на європейський ринок товарів;
Вдосконалення роботи «Дозвільного офісу»: скорочення терміну розгляду поданих документів.
Створення рівних, прозорих, конкурентних умов для усіх учасників ринку;
Зменшення розміру земельного податку для місцевих підприємств виробничої сфери;
Формування «нового міста» – розвиток поліцентричності: створення технопарків та бізнес-інкубаторів (за межами історичного центру) для українських та іноземних інвесторів, стрімкого економічного зростання;
«Львів має багато перспектив розвитку, на яких міська влада начхала: сучасне виробництво, автомобілебудування, новітні технології, наука, освіта, медицина та інші галузі; створення сприятливого інвестиційного клімату. Саме це насправді може принести процвітання Львову та добробут кожному львів’янину, дасть можливість створювати нові робочі місця та спонукатиме висококваліфікованих фахівців розвивати рідне місто, а не шукати заробітків за кордоном», – резюмував Ігор Васюник.
Фото: прес-служба кандидата на посаду міського голови Львова Ігоря Васюника