ОСТАННІ НОВИНИ

Приватні компанії можуть отримати право на залізничні перевезення пасажирів

|

потягМіністерство інфраструктури планує відкрити для приватних перевізників на правах операторів інфраструктури доступ до залізничних об’єктів, зокрема, до локомотивної тяги, а також надати можливість здійснювати пасажирські перевезення.

Про це у п’ятницю повідомив міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський, передає УНІАН.

“Дуже цікаве питання приватної тяги і приватних пасажирських перевезень, цікаво, яка буде реакція в суспільстві, ми хочемо почути реакцію ринку, ми можемо зробити якісь перехідні положення… За цим пунктом критики буде предостатньо, але дійсно різний досвід у світі”, – сказав Пивоварський.

Згідно з текстом вищезгаданого законопроекту, перевізникам необхідно мати ліцензію на здійснення відповідного виду господарської діяльності згідно з законодавством та сертифікат безпеки; тяговий залізничний рухомий склад; право доступу до інфраструктури на підставі відповідного договору з оператором інфраструктури та низку інших.

Водночас, начальник департаменту реформування та корпоративного розвитку “Укрзалізниці” Євген Кравцов зазначив, що даний законопроект розроблено з урахуванням низки норм актів законодавства ЄС.

“Можливість допуску приватного перевізника до тяги прямо передбачена директивами Євросоюзу. У нас на рівні міністерства й “Укрзалізниці” велися дискусії з цього приводу, але ці директиви виконуються в усіх країнах Європи”, – наголосив Кравцов.

Відповідно до законопроекту, створюваному на базі “Укрзалізниці” публічному акціонерному товариству, яке буде знаходитися у 100% держвласності, перейдуть права на керування всією інфраструктурою загального користування, до якої належать залізничні станції та колії, контактні мережі та трансформаторні станції, системи управління рухом.

У свою чергу, оператору інфраструктури пропонується забезпечити фінансову незалежність від перевізника і рівноцінний доступ до інфраструктури.

Зараз в Україні працює багато приватних компаній у сфері вантажних перевезень, які мають власний вагонний парк. Як показує досвід європейських країн – ринок вантажоперевезень максимально ефективний за декількох гравців, основним із яких є державний оператор.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *