В “Укрзалізниці” не бояться судових позовів від пасажирів, постраждалих у зв’язку з технічними несправностями швидкісних потягів Hyundai, однак, сподіваються, що в майбутньому для цього не буде приводів. Про це УНН сказали в прес-центрі “Укрзалізниці”.
“У нас не стоїть питання: боїмось – не боїмось”. Якщо будуть випадки судових позовів, ми будемо їх розглядати, розбиратись в порядку закону, – зазначили в прес-центрі і додали – наразі усуваються всі проблеми, які існують в експлуатації потягів Hyundai і “Укрзалізниця” сподівається, що найближчим часом вдасться усунути будь-які технічні несправності. Відповідно, пасажири зможуть комфортно подорожувати і у них не буде потреби звертатись до суду”.
“За останній час, як ви бачите, затримки потягів уже припинились. “Укрзалізниця” ще раз висловлює співчуття всім пасажирам, які затримались в дорозі в зв`язку з технічними несправностями потягів. Ми робимо все можливе, щоб в майбутньому пасажири не відчували на собі якогось дискомфорту”, – додали в прес-центрі.
Як повідомляв УНН, Пасажири швидкісних електропотягів “Hyundai”, котрі постраждали внаслідок поломки потягів, подадуть у січні 2013 року колективний судовий позов проти “Укрзалізниці”.
Про це в коментарі УНН заявив юрист Української Гельсінської Спілки з прав людини Максим Щербатюк.
“Як і багато наших громадян, я також став жертвою неякісних перевезень “Укрзалізниці” швидкісними потягами Hyundai. В результаті я і ще декілька громадян вирішили підготувати колективний позов з цього приводу. Ми хочемо, щоб цей позов став своєрідним прикладом, який могли б використати інші громадяни, які стали жертвами неякісного надання послуг “Укрзалізницею” – сказав пан Щербатюк.
За словами пана Щербатюка, правилами на сьогодні передбачена лише компенсація в разі зміни класу потяга, а ось за простій в зламаних потягах компенсації немає. “Але є законодавство, яке в цьому плані захищає громадян як споживачів, відповідно, слід захищати свої права в суді”, – сказав юрист.
“Однак, у людей немає віри в те, що можна захистити свої права в суді. А крім того, створюються максимальні перепони для того, щоб люди звертались до суду. Ось це невірство і складність адміністративних процедур створює ситуацію, коли “Укрзалізниця” може заявляти, що ніхто не звертається зі скаргами, або що тільки 1% незадоволених неякісними послугами і таке інше”, – зазначає пан Щербатюк. – “Ось тому ми хочемо зробити цей позов максимально якісним, щоб він став успішним і його приклад наслідували інші громадяни, які хочуть захистити свої права. Для цього ми навіть залучили відому юридичну компанію, яка безкоштовно представлятиме наші права в суді”.
За словами юриста, такий позов найімовірніше буде подано в середині січня 2013 року. А сама позовна заява буде виставлена для ознайомлення всіх охочих на сайті Української Гельсінської Спілки.
Крім того, у позові йтиметься про недобросовісність реклами, яку здійснює “Укрзалізниця”. “В рекламі потягів Hyundai йдеться про “швидкість, надійність і комфортність”. Більше того, там йдеться про те, що надання цих послуг здійснюється незалежно від погодних умов. Ми хочемо домогтись спростування таких матеріалів і визнання цього як недобросовісної реклами”, – заявив Щербатюк.
Нагадаємо, 397 пасажирів Hyundai виявили бажання отримати грошову компенсацію у зв’язку із заміною рухомого складу на клас нижче. Загальна сума компенсації становить 46 тис. 922 грн.
За кілька днів погіршення погодних умов в Україні та рясних снігопадів сталося понад 10 різних поломок потягів Hyundai.
Фото: Укрзалізниця