ОСТАННІ НОВИНИ

«Укрзалізниця» має намір скасувати 25% нічних рейсів

|

Введення «Укрзалізницею» (УЗ) нового графіка руху пасажирських поїздів викликало критику з боку пасажирів. Невдоволення викликано тим, що у своєму новому розкладі адміністрація має намір скасувати близько 25% нічних рейсів і ввести денні рейси, що виконуються швидкісними поїздами Hyundai і Skoda. В «Укрзалізниці» вважають, що це значно підвищить рентабельність перевезень. Однак, на думку експертів, УЗ не залишила пасажирам альтернативи – новий графік буде незручний для багатьох з них, – пише Комерсант-Україна.

Міністерство транспорту та зв`язку в минулу п`ятницю опублікувало експериментальний графік руху денних швидкісних поїздів Hyundai і електропоїздів подвійного струму Skoda. Планується, що поїзд Hyundai доставлятиме пасажирів з Києва до Харкова (488 км) всього за 4 ч. 25 хв. зі швидкістю понад 106 км / год (зараз -. 5. год 40 хв).

Зі Львова до Києва (572 км) – 4 ч. 55 хв. зі швидкістю понад 116 км /год проти нинішніх 6 год. 30 хв. З Києва до Донецька (747 км) – за 6 год. 30 хв. зі швидкістю понад 112 км / год (зараз -. 11. год 30 хв).

Як розповіло джерело “Комерсант” в “Укрзалізниці”, прийнято попереднє рішення, що по маршруту Київ-Львів ходитимуть три пари поїздів. З Києва вони будуть відправлятися в 6.36, 13.21 і 18.20, а зі Львова – в 7.26, 12.19 та 18.56.

З Києва до Харкова поїзда будуть ходити три рази в день: в 6.17, 13.13 і 18.14. Зворотно до Києва поїзди відправлятимуться в 7.29, 12.26 та 18.45.

За маршрутом Київ-Донецьк планується також три парних поїзда, але поки відомо розклад руху тільки двох: в 7.07 і 15.56 з Києва та в 6.00 і 15.19 з Донецька. Такий розклад буде діяти вже під час Євро-2012, уточнюють в УЗ. Вартість проїзду у вагоні II класу по маршруту Київ-Харків буде становити від 222 грн, у вагоні я класу – від 379 грн.
Заступник директора Центру економічного і політичного аналізу Антон Кравченко зазначає, що денні швидкісні поїзди можуть бути вигідні тільки в тому випадку, якщо час у дорозі не перевищує п`яти годин. “Пасажири не готові сидіти в поїзді довше, і саме цей час у дорозі є конкурентоспроможним в порівнянні з авіаційними перевезеннями, враховуючи час проїзду до аеропорту, реєстрацію на рейс і так далі”, – говорить пан Кравченко.

Крім того, українські пасажири звикли до нічних поїздів – для більшості це зручніше. “Наприклад, в Росії на маршруті Москва-Санкт-Петербург при введенні високошвидкісних поїздів “Сапсан” нічні потяги не скасовували. В Україні ж перехід на денні поїзди виглядає примусовим”, – каже експерт.
Більшість пасажирів будуть змушені корегувати свої плани і їздити на денних поїздах, бо квитків на нічні просто не вистачатиме.

Як пояснює джерело “Комерсанта” в «Укрзалізниці», це стосується найменш рентабельних маршрутів. Зокрема, “Укрзалізниця” скасувала два з трьох нічних потягів за маршрутом Київ-Львів, в тому числі найпопулярніший поїзд N91/92, який виїжджав з Києва до 22.15 і прибував до Львова в 6.32. Цей склад знаходився в дорозі всього 8 год. Тоді як поїзд N359/366 їхав до Львова близько 14 год. Фактично N91/92 залишився в розкладі, але їздити він буде по маршруту N359/366 і виходити з Києва до 15.40, а прибуватиме до Львова о 4.37.
Скасування львівського поїзда викликало негативну реакцію серед інтернет-користувачів.

На гнівні коментарі в блогосфері в п`ятницю відповів прем`єр-міністр Микола Азаров. На своїй офіційній сторінці в Facebook він написав, що виступає проти скасування нічних потягів після введення денних експресів. Зокрема, прем`єр зазначив, що доручить керівництву “Укрзалізниці” не допустити скасування існуючого поїзда N91/92.

“Іноді я не зовсім згоден з керівництвом залізниці. Часом зручно провести ніч в потязі, щоб рано вранці бути в якомусь місті, витратити день на вирішення певних питань, а ввечері повернутися додому, – написав Азаров. – Система, при якій курсуватимуть тільки денні поїзди, може бути незручна для тих, хто береже свій час”.
Голова профспілки Львівської залізниці Петро Дранівський зазначив, що профспілка також скерувала на ім`я прем`єра листа з проханням не допустити скасування поїзда N91/92. “Решту поїздів нам не вдалося відстояти. І, наскільки мені відомо, в інших профспілок та ж ситуація. У цьому випадку УЗ не дуже злагоджено з нами працює», – зазначив пан Дранівський.

За його словами, скасування такої кількості нічних поїздів буде не тільки незручна для пасажирів, а й спричинить за собою масові звільнення в галузі. «Хоча в УЗ і говорили, що нікого не звільнятимуть через скасування потягів, з листопада минулого року тільки на Львівській залізниці було звільнено 1700 чоловік. Ще близько 700 співробітників були звільнені з одного з місцевих пасажирських депо, де працювало всього 3400 осіб», – додав представник профспілки.

Фото: PHL 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *