ОСТАННІ НОВИНИ

В Україні зникли доступні автомобілі

Львівський портал

|

З кожним роком автомобіль в Україні все більше перетворюється із засобу пересування на предмет розкоші. Після зупинки виробництва єдиних повністю вітчизняних автівок “Таврії” та “Славути”, країна, фактично, залишилася без доступних народних машин.

У докризові часи нова “Таврія” коштувала 15-17 тис. грн (у той час 3-3,5 тис. дол. за курсом того часу), “Славута” коштувала трохи дорожче. Перед зняттям з виробництва продукт запорізького автомобільного заводу вже тягнув на 38,5 тисяч гривень (майже 5 тис. дол.). Наразі ж авто “ЗАЗ Forza”, яке прийло на заміну народним машинам, ніяк не виглядає рівноцінною компенсацією – ціни найскромнішої комплектації стартують від 80 тис. грн.

“Виробники дивляться, наскільки їм вигідно випускати конкретний автомобіль. За вищою ціною його ніхто не купить, а продавати за нерентабельною його ніхто не буде, тому й знімають з виробництва”, – пояснив директор інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting Олег Омельницький.

Згідно з даними аналізу ринку нових авто, нині в ніші бюджетних автомобілів до 10 тис доларів вибір зовсім невеликий. До топ-5 найдешевших автівок в Україні входять узбецький Daewoo Matiz (48300 грн), український ZAZ Sens (61120 грн), російський ВАЗ – 2113 (61300 грн), знову ж таки узбецький Daewoo Nexia (62400 грн) та китайський Chery QQ (66200 грн).

Зазначимо, що Україна вже давно і довго, але поки безрезультатно намагається розвивати автомобільну індустрію. У країну кличуть інвесторів, пропонують висококласних і дешевих робочих кадрів, вигідне розташування і ринок збуту, однак іноземні автоконцерни в країну не поспішають.

Ініційоване підвищення мит на імпорт іномарок має захистити вітчизняного виробника проте ситуація виходить зовсім сумною для пересічних громадян – обмеживши ввезення іномарок, або різко підвищивщи на них мита, у відповідь ринок не може надати нічого якісного.

“Це штучно створена ситуація, коли з ринку вимивається частка автомобілів саме в бюджетній ніші. Мита пропонують запровадити на машини з об`ємом до 2,2 літра, а саме це і є найдоступніші та найдешевші, ввезення джипів не обмежує ніхто. Знову виходить ситуація, коли бідні заплатять за багатих”, – говорить генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Варто відзначити, що автомобілі вартістю до 10 тис. доларів – одна з найбільш продаваних ніш України, вона займає близько 25% ринку. За даними агентства AUTO-Consulting за перше півріччя було зареєстровано 37 006 автомобілів із середньою ціною менше 10 тис. дол.

За прогнозами фахівців, аналогів “Таврії” чи “Славути” в Україні більше не буде. Тенденції свідчать про те, що у найближчий рік вартість найдешевшого автомобіля стартуватиме з 80 тисяч гривень. Витрати на виробництво та “масована атака” китайського автопрому не дозволяють говорити про дешевий український автомобіль.

Нагадаємо, через можливе введення спецмит на іномарки, в Україні попит на автомобілі втановив черговий рекорд.

Так у вересні населення купило 21,2 тис. автомобілів, що на 43% більше, ніж у вересні 2010 року, і дещо більше, ніж у серпні поточного року.

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *