Український авторинок цього року може подолати дворічну межу і зрости більш ніж на 20%. Про це Reuters розповів генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
Він упевнений, що таке зростання буде зафіксовано, якщо не будуть введені спецмита на іномарки і не вплине друга хвиля кризи. Експерт розповів, що в 2011 році буде продано 200 тис. авто, а за збереження нинішніх темпів ця цифра може скласти 240 тис. Позитивні результати, які показує вітчизняний авторинок,
пов´язують з відсутністю спецмита, відновленням кредитування і відсутністю кризи.
Так само на збільшення продажів, на думку експертів, позитивно вплинуло зниження кредитних ставок банками (з 24% до 14%) і поява спеціальних програм від продавців автомобілів з розстрочками під 0%. Більше того, Назаренко впевнений, що український авторинок має всі перспективи зберегти позитивну динаміку зростання і в новому 2012 році, якщо з боку влади не буде зроблено жодних кроків щодо введення спецмита і обмеження ввезення іномарок.
Наприклад, за позитивного сценарію, в майбутньому році продажі авто можуть вирости ще на 20% і скласти 300 тис. одиниць. І хоча особливого ажіотажу очікувати не слід, 20% зростання це найменший відсоток, на який розраховують експерти. Крім цього в агентстві відзначили, що в Україні є всього один автозавод повного циклу, а країна в цілому істотно відстає від інших держав Європи за рівнем насиченості автотранспортом. При цьому один автомобіль в середньому використовують 17 років.
Так само зафіксовано зростаючі продажі авто і збільшення кількості авто внутрішнього виробництва. За 2010 рік українськими виробниками було випущено більше 75 тис. одиниць, що на 15% більше 2009 року. А з початку поточного року випуск автомобілів усередині України досяг 60%. При цьому наголошується, що з такими показниками не зрозумілий сам факт звернення вітчизняних виробників до регулятора з вимогами введення спецмита.
Нагадаємо, у разі підтримки автовиробників України, додаткове спецмито складе від 33,4% до 47% митної вартості для авто різного літражу. За словами експертів, саме ці авто становлять 93% українського автопарку легкових автомобілів і тому з введенням спецмита, продаж авто не тільки не буде рости, але ще й скоротиться.
При цьому Назаренко вважає, що автовиробникам вигідне зменшення імпорту готових автомобілів, тому що існує висока ймовірність того, що частина імпортерів звернеться до них з пропозицією збирати автомобілі у них. Так як імпортувати машинокомплект буде набагато дешевше, ніж готовий виріб.
Львівський портал