Введення спецмита на імпорт автомобілів стане однією з ключових перешкод при підписанні угоди про вільну торгівлю з Європейським Союзом, а також відіб`ється на членстві України у світовій організації торгівлі і стосунках з Росією.
Таку думку висловив гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко, коментуючи рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі про початок спецрозслідування відносно імпорту в Україну легкових автомобілів, пише ЛІГАБізнесІнформ.
“Введення спецмита буде однією з ключових перешкод в підписанні угоди про зону вільної торгівлі між Україною і ЄС. Я можу це заявити на підставі попередніх консультацій з представництвом ЄС в Україні”, – відмітив Олег Назаренко.
За словами директора ВААІД, у разі введення додаткового спецмита Україну чекають фінансові санкції. У європейських фермерів або металургів буде привід ввести спецмито або квотування українського експорту: продукції агропромислового комплексу, металургії, хімії.
Представник ВААІД підкреслив, що санкції по відношенню до України може ввести і Російська Федерація.
“Російська асоціація автовиробників категорично проти проведення цього розслідування. РФ може також ввести санкції по відношенню до України, як це було в 2002 році, коли Україна застосувала спецмито в 31,7% на легкові автомобілі в результаті спецрозслідування”, – відмітив Олег Назаренко.
Він нагадав, що тоді Росія ввела для України спецмито у розмірі 31,8% на плоский прокат і залізо, встановила 21% мито на армовані залізобетонні конструкції і почала спецрозслідування відносно імпорту з України кондитерських виробів з кокао.
Нагадаємо, 30 червня міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі на черговому засіданні прийняла рішення про порушення і проведення спеціального розслідування відносно імпорту в Україну легкових автомобілів незалежно від країни походження і експорту.
На думку комісії в Україні існує загроза нанесення значного збитку таким імпортом національному товаровиробникові.
Ініціатором розслідування була асоціація Укравтопром. Приводом для цього називають значне збільшення співвідношення між імпортом і власним виробництвом, і як наслідок – стрімке падіння продажів на внутрішньому ринку, що привело до різкого скорочення обсягів виробництва, чисельності працюючих і значного погіршення фінансово-економічного стану підприємств.
Промисловці попросили уряд застосувати попередні спеціальні заходи і, за результатами розслідування, встановити ввізне мито строком на 4 роки на легкові автомобілі.
Нагадаємо, сьогодні ставка митного збору на автомобілі, що ввозяться в Україну, з об`ємом двигуна до 2,2 л складає 10%.
Як раніше повідомлялося, якщо уряд задовольнить вимоги автовиробників і введе спеціальне мито на імпортні легкові автомобілі, такі транспортні засоби відразу ж подорожчають для кінцевого користувача збільшиться на 40%.
Львівський портал