Порушити спеціальне розслідування щодо імпорту в Україну легкових автомобілів було вирішено на засіданні Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі 30 червня. Про це повідомляє прес-служба Міністерства економічного розвитку і торгівлі.
Йдеться про імпорт більшості легкових машин з об´ємом двигуна 1-2,2 л незалежно від країни походження. Комісія встановила, що з 2008 по 2010 рік на тлі скорочення попиту на внутрішньому ринку зріс імпорт легкових автомобілів – їх частка в продажах за цей період збільшилася на 16 п. п.
Продаж українських автомобілів при цьому скоротився – середнє завантаження заводів в 2010 році не перевищувало 20%, а число їх працівників скоротилося в 3,5 рази, додають в асоціації «Укравтопром», яка ініціювала розслідування.
При обсязі продажів 162,6 тис. легкових автомобілів (+0,19%) в минулому році в Україні було вироблено 74,9 тис. одиниць (+14,2% до 2009 року), з яких 32,71 тис. на суму $ 217 млн . були експортовані, відзначають в «Укравтопромі». Імпорт за цей період становив 106,77 тис. на суму $1,7 млрд., повідомляє AUTO-Consulting. Основні постачальники – ЄС (37% ринку на суму $ 740 млн.) і Японія ( 20,8%; $ 500 млн.).
На підставі звернень Запорізького автозаводу, Кременчуцького автоскладального заводу та компанії «Єврокар» асоціація «Укравтопром» вимагає у МКМТ запровадити на чотири роки ввізне мито на легкові автомобілі.
«Основним мотивом розслідування є залучення в Україну світових автовиробників для створення виробництв», – зазначають в асоціації.
Львівський портал