Журналісти
проекту “ПРАВОкація” телеканалу “ZIK”
провели дослідження піскосуміші і виявили, що вміст у ній солі становить лише
половину від норми. Про це йдеться у
повідомленні телеканалу.
“ Частка солі у піско-солевій суміші має складати 8 %,
відповідно до технічних правил дотримання автомобільних доріг ”, — повідомив
Валерій Самойленко, начальник відділу благоусторю департаменту житлового
господарства Львівської міської ради.
Журналісти проекту
“ПРАВОкація” вирішили перевірити слова
чиновника та віддали зразок піскосуміші
на дослідження у лабораторію.
“Ми виявили, що склад піскосуміші – це 5% води, 90,5 % піску
та 4,5 % кухонної солі,- каже Віра
Крижевич, провідний інженер інституту геології Академії наук України. Мінімум
який дається в піскосуміш – 8 %, максимум 40%, в залежності від того, з якою
температурою борються. 8% діє тоді коли
температура повітря не нижча ніж мінус 12 градусів і чим нижча температура, тим
більше солі треба додавати”.
Отже, при нормі у 8%
солі, у піскосуміші, якою посипають
дороги Львова, експерти виявили лише половину від потрібної кількості.
За словами Валерія Самойленка, під час снігопадів на дороги
Львова висипають понад 500 тонн піскосуміші в день. Порахуємо: якщо сніг у
Львові падає близько 40 днів на рік, комунальникам доведеться витратити 20000
тонн піскосуміші. Якщо вміст солі у такій суміші – 8%, це означає, що на
дорожнє покриття витратять 1600 тонн солі. Якщо ж наша лабораторія виявила лише
4,5% солі у суміші, на дороги висипали
на 700 тонн солі менше! Ціна кілограма неочищеної солі – 50 копійок. Отже,
«економія» лише на недодаванні солі у суміш, яким посипають дороги – 350 тисяч
гривень.
Львівський портал