ОСТАННІ НОВИНИ

Нові правила для спрощенців: як тепер платити податки

Львівський портал

|

Верховна Рада 2 грудня ухвалила внесені президентом Віктором Януковичем поправки до урядового проекту Податкового кодексу.За відповідне рішення проголосували 268 народних депутатів, зокрема 171 – від Партії регіонів, 7 – БЮТ, 13 – НУ-НС, 26 – Компартія, 20 – Блок Литвина та 26 позафракційних.

Поправками пропонувалося зберегти чинну спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб`єктів малого підприємництва.

Після внесення поправок Януковичем, основні положення Податкового кодексу для платників податків виглядають так:

1. Залишили те, що було: єдиний податок 20-200 грн./міс. при річному обігу коштів до 500 тис. грн., якщо обіг більше – податки сплачуються за звичайною схемою. Касові апарати не вводять.

Реклама партнерів

З ветованого кодексу "уціліла" заборона для платників ПДВ включати витрати на послуги, надані спрощенцями, в собівартість продукції – їх треба включати в прибуток.

Ветовано: У населених пунктах, де мешкають до 150 тис. людей – податки 20-200 грн./міс. (суму встановлювали місцеві органи влади), від 150 тис. до 500 тис. людей – 20-400 грн., більше 500 тис. людей – 20-600 грн. Фізособи-підприємці, що займаються декількома видами діяльності, платили б податок за більшою ставкою.

Спрощенці з річним обігом до 300 тис. грн. могли б працювати без касових апаратів, а з обігом від 300 до 600 тис. грн/рік – тільки з касовим апаратом.

2. Перелік видів діяльності, за якими дозволено працювати на єдиному податку, повернули, відновлено кількість найманих працівників до 10 людей.
Ветовано: Скорочувався перелік видів діяльності, за якими дозволялося працювати на єдиному податку, зменшувалася кількість найманих працівників для спрощенця до 4 людей.

Для податківців новий варіант Податкового кодексу виглядає наступним чином:

1. За всіма видами перевірок зараз необхідний письмовий наказ вищого начальника, який податковий інспектор пред`являє при перевірці.

Ветовано: Хотіли ввести раптові (фактичні) перевірки в будь-який момент, їх кількість не обмежена, попереджати не обов`язково. Податківці могли опитувати працівників, чи легально вони працюють, як їм платять зарплату (офіційно або в конвертах) і перевіряти документи фірми (ведення трудових книжок і т. д.) на відповідність КЗпП. Податківець міг перевірити будь-якого підприємця на свій розсуд, у будь-який момент, що створювало передумови для корупції і дрібного хабарництва (наприклад, йшов інспектор по вулиці, зайшов до ларька типу на перевірку і чіплявся, поки не дали хабар).

2. Можна заарештувати майно лише на 24 години, після цього суд за 72 години повинен підтвердити або скасувати арешт. Якщо 72 години пройшло і рішення суду немає, арешт автоматично скасовується.

Ветовано: Майно без рішення суду можна було заарештувати на 96 годин.

3. Податкова зобов`язана довести в суді свої звинувачення, і вони стають дійсними тільки після рішення суду.

Ветовано: Підприємець повинен був через суд доводити свою невинність, якщо податкова звинуватила його в приховуванні податків.

4. Справу можна порушити тільки після того, як набере чинності рішення суду про законність акта про порушення.

Ветовано: На підставі акта про порушення можна було порушити оперативну і кримінальну справи проти підприємця.

5. Зайві внесені гроші зобов`язані повернути або зарахувати в платежі майбутніх періодів.

Ветовано: Обов`язковий податковий платіж не повертався, навіть якщо з`ясується, що є переплата.

ТСН

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.