ОСТАННІ НОВИНИ

Введення мита на імпортні нафтопродукти підніме ціну пального на 20% - Ю.Кучабський

Львівський портал

|

Ініціатива
уряду про введення мита на імпортні нафтопродукти болдяче вдарить по
споживачах, вважає віце-президент «Концерну Галнафтогаз» (мережа АЗК
«ОККО»)   Юрій Кучабський.

«Від
Ініціативи уряду ввести мито на імпортні нафтопродукти український споживач
постраждає двічі: спочатку це позбавить його якісного пального і фактично на
20% підніме ціну на пальне, – зазначив він, коментуючи пропозицію уряду ввести
митну ставку на імпорт нафтопродуктів в розмірі 120 EUR на тону та пропозицію
перенести введення в Україні нових стандартів якості нафтопродуктів  2011
 на 2013 рік.

«Ми не
підтримуємо введення мита на імпорт світлих нафтопродуктів з кількох причин. Це
призведе до різкого збільшення цін на пальне усіх марок як імпортного, так і
вітчизняного виробництва.  Адже вітчизняні НПЗ формують свої ціни з
урахуванням імпортної альтернативи. Разом із черговим відтермінуванням на 2
роки введення в Україні нових стандартів на пальне (Євро-4 і Євро-5), це
приведе до того, що якісних нафтопродуктів в Україні або не буде, або вони
будуть по цінах наближатися до позначки 10 грн. Українські НПЗ не здатні зараз
виробляти пальне стандарту Євро-5. За останні 5 років в Україні різко збільшилася
кількість нових автомобілів, які розраховані на якісне пальне євростандарту.
Розуміючи цю потребу у своїй мережі ми реалізовуємо пальне тільки стандарту
Євро 5 і Євро 4. Це стосується як бензину, так і дизельного пального, при чому
як літнього, так і зимового ДП. Україна зробить необдуманий крок, якщо
позбавить вітчизняних автомобілістів високоякісного пального євро стандарту», –
наголосив Юрій Кучабський.

Окрім
того, за словами пана Кучабського це негативно може позначитися і на транзитних
потоках з країн ЄС. Європейські перевізники і автомобілісти нарешті побачили що
в Україні є пальне, яким можна заправляти авто. Введення таких бар’єрів може
відкинути нашу країну
на десятиріччя назад,
коли домінували автомобілі радянського
виробництва.

Введення
мита на імпорт пального А-95 стандарту Євро 5 та Євро 4 в розмірі 120 Євро на
тоні приведе до подорожчання літра пального в роздрібі приблизно на 1 грн. А в
сумі з планованим підняттям акцизу на пальне А-95 на 50 Євро, роздрібна ціна
літра пального зросте майже на 1.50 грн.

У 2005
році Україна підписала з ЄС декларацію про поетапний перехід на європейські
стандарти якості пального. У ЄС з 2005 року почав діяти стандарт Євро-4.  

У 2006 в
Україні було затверджено стандарт Євро-2 як базовий і прийнято рішення
підготуватись до переходу на Євро-4 з 2008 року. Однак на вимогу
нафтопереробників уряд переніс дату введення єдиного стандарту Євро-4 на 1
січня 2011.  

У 2007
році були було видано наказ Держспоживстандарту України щодо обмеження чинності
стандартів ДСТУ 3868-99 та ДСТУ 4063-2001 до 1 січня 2011 року. Окрім того з 1
січня 2008 Держспоживстандарт ввів нові ДСТУ 4839:2007 Бензини автомобільні
підвищеної якості. Таким чином в Україні офіційно почали діяти два різні
стандарти: старі ще радянські стандарти і нові, аналогічні європейським
стандартам EN : 228 для бензину та EN:590 для ДП, або екологічним стандартам
ЄВРО-4 і ЄВРО-5.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *