Продаж телефонів, смартфонів і комунікаторів 2009 року склав в Україні 4,32 млн. пристроїв і на 8% перевищив прогнозований показник у 4 мільйони.
На думку президента компанії Unitrade Group Владимира Колодюка, позитивна тенденція пов`язана з поновленням споживчого кредитування. За його словами, друге півріччя 2009 року позначилося піднесенням продажу і показало приріст у кількісному вимірі до першого півріччя 2009 року на 37%, у грошовому – на 45%.
"Зростання продажів мобільних терміналів в другій половині 2009 року пов`язане як з поновленням споживчого кредитування, так і з активним оновленням лінійки пристроїв провідними виробниками" – пояснив Колодюк.
Як він розповів, особливо стрімко зріс продаж пристроїв із чутливим екраном (Touch Screen). Упродовж 2009 року їх частка на ринку зросла з 1% до 6%.
Кількість смартфонів і комунікаторів у структурі продажу мобільних терміналів збільшилася дуже слабо – через перехід українців на пристрої малобюджетного сегменту, склавши 11%, проти 10% в 2008 році.
У грошовому вираженні ринок знизився ще більш істотно – на 62%, наголошує Колодюк. Основна причина такого значного падіння ринку в грошовому вираженні, на думку фахівців, активний перехід людей на пристрої дешевшого сегменту.
За підсумками 2009 року відбулися зміни і серед лідерів проданих терміналів. Nokia збільшила свою частку з 43% до 51%, Samsung зменшив присутність на ринку 36% до 26%. Залишив трійку лідерів Sony Ericsson – 9% ринку в 2009 році проти 14% в 2008 році. Його місце зайняла LG, збільшивши свою частку з 3% до 10%. На четвертому місці залишилась Motorola, яка заповнила 2% ринку замість 3% у 2008 році.
Стосовно прогнозу, то за попередніми оцінками Unitrade, в 2010 році в Україні буде продано кінцевим споживачам понад 5 млн. мобільних терміналів.
Львівський портал