ОСТАННІ НОВИНИ

Продажі автівок в Україні скоротилися більше, ніж втричі

Львівський портал

|

 

У січні-березні 2009 року продажі нових легкових автомобілів в Україні скоротилися в 3,3 рази (на 70%) у порівнянні з аналогічним періодом 2008 року – до 45 тис. одиниць, повідомляє «Корреспондент.net» з посиланням на  інформаційно-аналітичну групу AUTO-Consulting.

Як повідомляється, при цьому в березні зафіксовано скорочення авторинку вчетверо (на 75%) у порівнянні з березнем-2008.
«Вже другий місяць поспіль автопродажі демонструють загрозливі показники, а фактично вони скоротилися вже уп`ятеро. Якщо лютневі результати шокували багатьох операторів (10,9 тис. авто), то підсумки березня змушують дуже сильно задуматися про майбутнє ринку», – відзначають експерти.
У той же час, за оцінками AUTO-Consulting, авторинок зараз знаходиться на рівні між 2003 і 2004 роками «і не подає ознак швидкого підйому».
Між тим, аналітики підкреслюють, що, з огляду на ситуацію, що склалася з автокредитуванням, новими ставками акцизного збору, новим курсом валюти, абсолютна більшість автомобілів подорожчала, а покупець виявився не готовим брати те саме на 40-50% дорожче.
«Оператори, які ризикнули поділитися власними доходами з споживачами, демонстрували відносно непогані (за теперішніх часів) продажу. Тим же, хто так і не зважився спрацювати в збиток, доводилося протирати пил на авто», – відзначають експерти.
Крім того, в компанії відзначають, що зміщення споживчого попиту в бік бюджетних автомобілів поки не помітно, принаймні, на частці АвтоВАЗу, ЗАЗу та китайських брендів нові реалії не позначилися.
«Споживчі переваги за час автомобільного буму сильно змінилися, а «ломка» свідомості швидко не станеться», – вважають аналітики.
AUTO-Consulting відзначає, що з-за введення нових зборів (13%-ва надбавка до мито) у кількох дистриб`юторів зірвано вихід на ринок нових моделей.
Експерти також відзначають, що "сірий" ринок в даний час на межі виживання і терпить величезні збитки, продаючи складські запаси. Зокрема, у березні вже закрилося 25% "сірих" салонів (майданчиків), а половина залишилися й активно розпродують автомобілі. Непрофільні оператори залишають цей бізнес, а крупніші намагаються вижити за рахунок інших сфер автобізнесу.
«Нові партії автомобілів у країну не везуть, так як розмитнювати з надбавкою в 13% – рівнозначно самовбивству. Виходить, що ринок живе тільки з запасів 2008 року і це дає єдину можливість для цінового демпінгу», – підкреслюють аналітики.
У той же час в числі позитивних факторів у компанії зазначають, що в березні продажі автомобілів зросли на 27% порівняно з лютим.
Нагадаємо, вже зараз доларові ціни на автомобілі у неофіційних (сірих) дилерів на 40-50% менші за ті, які були до кризи.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *