Надходження податків і неподаткових платежів до місцевих бюджетів Львівської області за січень-липень цього року збільшилися на 104,4 мільйона гривень або 20,3 відсотка порівняно із аналогічним періодом минулого року. Про це повідомила прес-служба ЛОДА з посиланням на Головне фінансове управління облдержадміністрації.
Стан виконання місцевих бюджетів за січень-липень2005 року, рішень уряду, доручень голови облдержадміністрації, наказів головфінуправління з цих питань та завдання щодо забезпечення надходження доходів і фінансування першочергових видатків у 2005 році з врахуванням вимог наказу Мінфіну було обговорено минулої п’ятниці під час розширеного засідання колегії головфінуправління. Було також розглянуто підходи до формування показників місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин на 2006 рік.
До значної частини бюджетів районів і міст обласного значення не забезпечується надходження доходів у розрахункових обсягах, а тому виконання плану мобілізації платежів до зведеного бюджету проходить із напруженням. Зокрема, до загального фонду бюджету області за 7 місяців цього року надійшло 517,2 мільйона гривень доходів (без трансфертів), що становить 94,4 відсотка до розрахункового плану і 49,7 відсотка річного уточненого обсягу.
Найгірший стан виконання (53-75 % розрахункового плану 7 місяців) у Сколівському, Старосамбірському, Бродівському, Перемишлянському, Городоцькому, Сокальському, Жовківському районах і містах Самборі, Бориславі, Стрию та Дрогобичі. Причиною цього є те, що у багатьох містах і районах не повністю використовуються можливості господарства для нарощування доходів.
За цей період збільшився податковий борг за податковими зобов’язаннями платників до бюджетів усіх рівнів на 83,3 мільйона гривень, або 28,1 відсотка, у тому числі до місцевих бюджетів на 3,2 мільйона гривень або 14,4 відсотка. У заборгованості із виплати зарплати працівникам виробничої сфери залишаються не вилученими до бюджету значні суми податку з доходів фізичних осіб.
У більшості міст і районів не запроваджено моніторингу фінансово-господарської діяльності підприємств комунальної власності, не використовуються економічні та організаційні важелі впливу задля зниження збитковості підприємств, довгий час не переглядаються ставки, хоча з окремих видів платежів вони встановлені органами місцевого самоврядування нижче граничних і не відповідають оптимальним розмірам. Ряд бюджетів міст і районів все ще залишаються незбалансованими у зв’язку із збільшенням обсягів за доходами і видатками проти розрахункових показників Мінфіну. Разом з тим допускаються факти неефективного використання бюджетних коштів.
Є зауваження до розрахункових показників Мінфіну для формування місцевих бюджетів на 2006 рік.
Відтак за підсумками обговорення були прийняті відповідні рішення, спрямовані на активізацію роботи з виконання місцевих бюджетів та підготовку пропозицій до показників на наступний рік.