Доля угорських гудронів досі залишається невідомою

|

Доля гудронів, відходів промислового виробництва, завезених з Угорщини, досі залишається нез’ясованою. Такий висновок можна зробити із результатів круглого столу, який відбувся сьогодні під головуванням заступника голови ЛОДА Леоніда Мельника. Понад три тонни нейтралізованих гудронних залишків досі перебувають поблизу Добротвірської ТЕС, половина з них – у залізничних вагонах. До речі, Львівська залізниця уже зазнала через простоювання вагонів збитків у сумі більше мільйона гривень, які їй навряд чи хтось відшкодує у повному обсязі.

Зараз угорський вантаж рішенням суду арештовано, і два підприємства – “Осма-Ойл”, яка завезла гудрони на територію області, та “Еконова”, зацікавлені у його переробці. За словами, Леоніда Мельника, ситуація потребує якнайшвидшого вирішення, бо перебування гудронів на свіжому повітрі становить значно більшу екологічну небезпеку, ніж їх переробка. Між тим, представники влади наполягають на тому, що привезені з Угорщини гудрони є малотоксичними, поступаючись за цим показником скажімо звичайнісінькому вугіллю.

Генеральний директор “Еконови” Олександр Верейці, керуючись низкою дозволів різних інстанцій, пропонує нову технологію переробки промислових відходів у Новому Роздолі, у результаті якої готовий продукт може далі використовуватись у промисловості. Натомість “ Осма-Ойл ” наполягає на первісному варіанті спалювання гудронно-вугільної суміші на Добротвірській ТЕС, проти чого виступає “Західенерго”.

Позиція громадськості кардинально суперечить планам бізнесменів. Підігріта публікаціями у пресі, вона категорично проти будь-яких переробок на території Добротвора та Нового Роздолу. Схожу позицію зайняли і народні депутати Петро Олійник, Петро Писарчук та Ігор Шурма, які узагалі проти ввезення будь-яких промислових відходів на територію України. Громадські організації радять не керуватися у цій ситуації емоціями і найприйнятнішим варіантом вважають реімпорт відходів.

Керівництво Нового Роздолу вважає, що екологічна ситуація у місті й так нестабільна. Влада міста більше схвильована перебуванням на вантажній площадці 17-ти тонн гудронів, завезених ще три роки тому, які також потребують переробки чи утилізації. Тому будь-яке зволікання загрожує екологічною катастрофою для міста. Власне, саме тому міськвиконком Нового Роздола схиляється до переробки уже завезених гудронів, але погоджується, що для цього треба змінити громадську думку.

Підсумовуючи двогодинну дискусію, перший заступник голови ЛОДА Леонід Мельник наголосив, що рішення з приводу подальшої долі угорських гудронів має бути прийняте протягом місяця. “Домовляйтеся з громадськістю, з місцевою владою, з народними депутами, – запропонував він зацікавленим у переробці фірмам. – Якщо не домовитеся, віз поїде в іншу сторону”.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *