Керівник управляння транспорту Львівської міської ради Віктор Щир про транспортний хаос у місті через приміські маршрути:
«Згідно із законодавством паспорти приміських маршрутів мають бути погоджені із виконавчим органом – Львівською міською радою (або з департаментом, або з управлінням транспорту, або з міським головою, або з його заступником, який відповідає за інфраструктуру міста). Цього не відбулося. Тому, яке рішення прийняла область, я (як і Ви) знаю зі ЗМІ, офіційного документу я не бачив.
Хтось має нести відповідальність за приміські маршрути, які їздять по всьому місту без погодження. Іноді я дізнаюсь від перевізників, що з’явився якийсь новий приміський маршрут, який їздить до площі Петрушевича чи до ринку«Південний», не маючи взагалі ніякого відношення до міста. Це такі маршрути, як №138, №114, №111 та інші. Але з нами цього ніхто не погоджує.
Це має обговорюватися з містом – який приміський маршрут куди направити, і де зробити для нього кінцеву зупинку. Але цього не відбувається вже декілька років. Перевізники приміських маршрутів самі визначають собі автостанцію, кінцеві зупинки і їздять хто як хоче. Що дає нашому місту оцей хаос з приміськими маршрутами? Результатом цього є те, що ми не можемо спланувати свій громадський транспорт відповідно до потреб мешканців нашого міста. Зараз я насамперед говорю про маршрути № 9, № 6, № 49, № 29, № 5, бо вони збиваються економічно приміськими маршрутами. Перевізник був би готовий збільшити там кількість транспорту, але та навала приміських маршрутів, які їздять, не дає нам змогу скоректувати свої міські маршрути по окремих напрямках.
Місто повинно визначити місце для будівництва автостанцій і оголосити інвестиційний конкурс. Так, нині не вистачає автостанцій по Личаківському, Золочівському, Яворівському напрямках.
Одним словом я б цю ситуацію охарактеризував як транспортне свавілля. До нас надходить багато скарг мешканців через стихійну автостанцію на площі Святого Теодора. У нас там є кінцева зупинка двох міських маршрутів № 22 і № 8. Але там невелика кількість автобусів, вони приїжджають беруть людей і їдуть, у них нема «відстою». А от приміські маршрутки зробили там автостанцію. Взимку можуть прогрівати годину-півтори двигуни під вікнами мешканців, а це екологія, соціальна напруга…Тому приміські маршрути мають бути врегульовані і погоджені з містом.
Адміністративний вплив на перевізників має Укртрансбезпека. Вони мають змогу перевірити, чи відповідає цей маршрут паспорту, чи паспорт погоджений з містом, і відповідно прийняти адміністративне рішення (накладення штрафу на перевізника).
Ми робили вже дуже багато заяв і звернень до облради. Окрім цього, ми зверталися до голови облдержадміністрації щодо маршрутів № 217а, №184а, №114, №121, №116, №138, №287, №125, №561, №781, які мають прокладені маршрути через усе місто, але з нами ніхто цього не погоджував (хоча є постанова Кабміну, яка чітко визначає, хто повинен визначати кінцеві зупинки приміських автобусів в населеному пункті).
На перевізників може вплинути організатор конкурсу, тобто відповідний департамент ОДА. Втім, я не можу дати відповідь на питання, чому стосовно цього питання не ведеться співпраця. Напевно, тому що комусь із приміських перевізників вигідно їздити по місту. Вони звітують перед фіскальними службами тільки по перевезенню приміських пасажирів, а самі заїжджають в місто, збирають по 4 грн або навіть по 3 грн за проїзд (самостійно встановлюючи тариф), не маючи на це відповідного дозволу, відповідних квитків…».
Фото: varianty.lviv.ua