Голова Львівської обласної ради Олександр Ганущин прокоментував матеріал, який з’явився на сайті «Наші гроші» під назвою «Говорить і показує Ганущин». Там мова йде про те, що у 2017 році на самопіар облрада витратила 355 тис. грн, які заплатила місцевим ЗМІ за висвітлення своєї діяльності. Очільник облради каже, що в цьому нема нічого протизаконного. Про це він заявив сьогодні, 20 листопада, під час свого звіту про роботу за 2018 рік, передає кореспондент Львівського порталу.
«Обсяг всіх програм обласного бюджету у минулому році складав приблизно 1,5 млрд грн. Із них – 300 тис. грн в одній з програм передбачили на висвітлення діяльності ради. Нічому в цьому незаконного не бачу. Не бачу проблем в тому, що через максимальну ширину покриття різними статтями якомога більше наших мешканців дізнаються про діяльність обласного представницького органу. Але в частині низки питань, які ви порушили, зокрема, привітання з професійним святом, напевно, проведемо корекцію нашого курсу. Хочу наголосити, що ця практика працює не лише у Львівській облраді. Приміром, дуже імпонує те, що така ж стаття вийшла і по Львівській міській раді («Наші гроші» днями опублікувало ще одну статтю під назвою «Садовий і вся депутатська рать», у матеріалі мова йде про те, що мерія витратила 898 тис. грн на висвітлення своєї діяльності, – Ред.), – зазначив голова Олександр Ганущин.
Зауважимо, що публікація на сайті «Наші гроші» вийшла наприкінці вересня цього року. Як зазначають журналісти видання, кошти виділяли в рамках «Регіональної програми сприяння розвитку інформаційного простору та громадянського суспільства у Львівській області». Із 355 тис. грн Львівська обласна рада 124 тис. грн віддала телеканалу «Перший Західний», засновником якого вона є. У 65% матеріалів, за які заплатила облрада, головним героєм, чи то пак коментатором виступив голова ЛОР Олександр Ганущин. Трішки слави отримав Володимир Гірняк (20%), а решта – тонким шаром на всіх.
«Співпрацю облради та львівських медіа важко назвати ефективною. Ймовірно, є сенс платити редакціям за оголошення та трансляцію сесій. Однак не зрозуміло, для чого оплачувати новини, які будуть в їхніх стрічках, тому що це робота журналістів, які конкурують за хороший контент», – наголошують журналісти видання «Наші гроші».
В облраді на це запитання відповідають чітко – «бо в нас була угода».
Водночас медіаексперт Отар Довженко не розуміє, навіщо платити за анонси сесій облради: «Сесія – це подія, яка позначена в редакційних календарях. Журналісти самі зацікавлені в тому, щоб анонсувати її та писати звідти новини. А навіщо витрачати на це бюджетні кошти… Не знаю».
Довженко бачить ідеальну співпрацю облради та ЗМІ так: облрада створює інформаційні приводи, а медіа про них пишуть. Тоді потреба платити за висвітлення діяльності зникає.
Фото: Варіанти
Соломія Головіна