В Україні стартувала шоста хвиля освітньо-соціального проекту ДТЕК «Енергоефективні школи», який має на меті навчити учнів заощаджувати енергоресурси, сформувати навички раціонального використання енергії та, що не менш важливо, об’єднати спільними ідеями.
Саме тому нещодавно три школи міста Бурштина, що на Івано-Франківщині, приймали учнів з інших міст України. Школярі з Добротвора (Львівська область), Зеленодольська (Дніпропетровська область) та Бурштина знайомились між собою та налагоджували командні стосунки. Вони брали участь у спільних майстер-класах, оскільки в подальшому однією командою боротимуться за перемогу у проекті.
Як розповіла Аліна Зуйковська, менеджер з корпоративної соціальної відповідальності ДТЕК Енерго, загалом проект ДТЕК «Енергоефективні школи» об’єднує більш ніж тисячу шкіл по всій Україні.
«Основним здобутком проекту «Енергоефективні школи» є не тільки те, що учні та батьки вчаться економити енергоресурси, а насамперед – це проект про цінності України. І ось у Бурштині відбулась урочиста подія: тут зібрались учні з трьох міст, які разом будуть брати участь в проекті. Минулоріч був дуже успішний проект між Зеленодольськими і Бурштинськими школярами. А зараз ми доєднали ще й Добротвір. Діти будуть вчитися у віртуальних класах, виконувати завдання з енергоефективності та брати участь у різноманітних соціальних активностях», – зазначила вона.
Варто зазначити, що школи, які беруть участь у проекті, за статистикою вже під час навчання економлять близько 20% електроенергії. Саме тому цей проект вже називають загальнонаціональним трендом, і школярі з великим задоволенням беруть участь у ньому.
Ось до прикладу, учениця 10 класу Бурштинської гімназії Тетяна, яка брала участь у минулій хвилі проекту, розповіла, що вони у командах виконували багато цікавих завдань та тестів. Одним з них є обладнати «розумний будинок». Діти «заробляли гроші», розв’язуючи тести, а потім витрачали їх на купівлю батарей, предметів утеплення чи освітлення для віртуального будинку.
«Минула хвиля проекту розпочалася у лютому. Під час проекту ми вирішували різноманітні тести, а також були завдання, де потрібно було розповісти, наприклад, що робити для енергозбереження води чи світла. Проект був цікавий також і тим, що потрібно було їздити у різні міста України: ми були командою у Зеленодольську та на Азовському морі, де відбувалося нагородження. Тепер я знаю, на чому можна економити. Наприклад, якщо виходити з кімнати, потрібно завжди вимикати світло, краще приймати душ, аніж ванну, адже так більше можна зекономити води. Окрім цього, я також навчила раціонально використовувати енергію і своїх батьків», – поділилася враженнями від участі у проекті Тетяна.
У свою чергу, учениця зі школи із Зелендольська, міста-побратима Бурштина, Катерина, яка приїхала, аби краще познайомитись зі своєю майбутньою командою, зазначила, що їй дуже сподобалась поїздка та інтерактивні заходи, які їм організували учні та викладачі Бурштинської школи №2.
«Я дуже задоволена командою, з якою доведеться працювати. А наше головне завдання – перемогти. Та я думаю у нас буде крутий проект, і у нас все вийде!», – сказала вона.
Директор Добротвірської загальноосвітньої школи Василь Нецик розповів, що такий проект об’єднує учнів, а також навчає бути більш ощадливими. Також він вірить, що завдяки цим дітям – новому поколінню українців – країна матиме більше відновлювальної енергії.
«Наша школа не вперше бере участь в проекті «Енергетивні школи». Чотири роки тому ми навіть виграли приз 20 тисяч гривень у такому ж конкурсі. Після участі у проекті учні стали більш свідомі, вони хочуть в майбутньому мати свої сонячні електростанції, вітряки, і над цим ми працюємо. Власне кажучи, через тих дітей ми хочемо, щоб і їхні батьки та майбутнє покоління прикладалося до того, щоб Україна мала більше відновлювальної енергії. Ну і звісно, за цей проект варто подякувати компанії ДТЕК, яка багато працює над поширенням цієї ідеї», – пояснив він.
Додамо, що курс проекту «Енергетивні школи» сертифікований Міністерством освіти України і відповідає ключовим критеріям освітньої реформи в межах «Нової української школи».
Підсумовуючи, Денис Шмигаль директор ДТЕК Бурштинської ТЕС розповів, що головна мета проекту полягає у тому, щоб навчити дітей правильно використовувати та розпоряджатися енергією.
«Чому проект розповсюджуються на дітей? Бо вони виростуть, і вони – нове покоління, яке буде берегти енергію. Також через дітей йде навчання і батьків, адже вони доносять ці знання в сім’ю. Окрім цього, діти вчаться бути відповідальними, правильно ставитися до енергетичних ресурсів. Проект важливий і тим, що він об’єднує країну», – додав він.
І це не пусті слова – за підсумками зустрічей дітлахи разом висадили на території Бурштинської школи № 3 Алею миру.
Олесь ТЯГАЙ