За умовами проведеного і акцептованого тендеру, спільне українсько-німецьке підприємство «Електронтранс», що входить до складу корпорації «Електрон», виготовить для Львова власні електробус та тролейбус. Про це повідомили у прес-центрі ПАТ «Концерн-Електрон», інформує прес-служба мерії.
Електробус «Електрон» – це екологічний міський транспорт та приклад раціонального використання на пасажирському транспорті дешевої (у порівнянні з бензиновим і дизельним паливом) електроенергії.
Для порівняння: вартість 100 км пробігу у автобуса з дизельним двигуном становить 450 грн., а у електробуса – 31 грн. Тобто, якщо міському автобусу з дизельним двигуном на робочу зміну (пробіг у 300км) необхідно палива на суму 1350 грн., то для такого ж пробігу вартість зарядки акумуляторних батарей електробуса становить 94 грн. Слід додати й те, що тягові електродвигуни мають коефіцієнт корисної дії до 95% (у порівнянні з 22-42% у двигунів внутрішнього згоряння).
Заряджання тягових акумуляторів електробуса відбувається у парку від спеціального високовольтного зарядного пристрою. Передбачена можливість підзарядки акумуляторів під час рекуперативного гальмування і при русі вниз по схилах (при перемиканні двигуна в режим генератора). Ресурс роботи тягових акумуляторів електробуса – не менше 5 років.
Електробус «Електрон» вирізняється у порівнянні зі звичайним автобусом ще й простотою конструкції та управління, високою надійністю і довговічністю експлуатації, зручністю техобслуговування, великим міжсервісним пробігом та підвищеними вимогами безпеки руху та пасажирів.
Електробус є повнопривідним, в його компоновці застосована схема «мотор-колесо», що дозволило повністю відмовитися від коробки передач і карданного вала.
Система гальмування – пневматична, з ABS. Реалізовано й можливість гальмування самим електродвигуном без використання механічних гальм, що суттєво продовжує термін служби гальмівних колодок.
Повністю низькопідлоговий електробус «Електрон» є екологічним, малошумним, з високою плавністю ходу пасажирським транспортом підвищеної комфортності. Електробус обладнаний пандусом для заїзду пасажирів на інвалідному візку та спеціальним місцем з обладнанням для його фіксації під час руху. Салон електробуса має 30 місць для сидіння, а повна пасажиромісткість – 80 чоловік. В салоні встановлено автономну систему опалення та систему відеонагляду – кольорові відеокамери в салоні та кольоровий монітор в кабіні водія.
Щодо нового тролейбуса «Електрон» – це повністю низькопідлоговий електротранспорт підвищеної комфортності, обладнаний пристосуваннями для осіб з особливими потребами та загальною пасажиромісткістю 106 чоловік. Головною конструктивною і експлуатаційною відмінністю нового тролейбуса є можливість його автономного ходу (без контактної мережі) на відстань 3 км.
Електробус та тролейбус «Електрон» будуть виготовлені протягом 2014 року.