Час від часу інформаційний простір Львова розривається від повідомлень про чергове підняття плати за проїзд у маршрутках. Львів’яни, зазвичай, бунтівливо сприймають такі новини. По-перше через те, що йдеться про їхні гроші. По-друге через те, що із підняттям ціни за проїзд якість перевезень чомусь не зростає. Водії надалі курять і поводяться по-хамськи, беруть стоячих і гасають, як навіжені. Так було, коли проїзд коштував 80 копійок, нічого не змінилося й тоді, коли ми платили спершу гривню, а згодом — і півтори.
23 липня відбулися чергові громадські слухання, під час яких вкотре обговорювали питання доцільності підняття вартості проїзду до двох гривень. Як повідомив “Ратушу” президент асоціації “Львівський пасажирський транспорт” Роман Лобода, виходячи з висновків спеціальної робочої групи, перевізники подали документи у міський виконавчий комітет, адже саме він має затвердити новий тариф. Пан Лобода переконаний, що новий тариф необхідний, адже: “Галузь перебуває у критичному стані: пільговиків нам ніхто не компенсує, поновити парк новими автобусами ми не в змозі. Все було б по-іншому, якби рік тому міська рада погодила той тариф, з яким ми до них зверталися”. Водночас Роман Лобода сказав, що перевізники не мають наміру перетворювати свою проблему на політичний піар, відтак не вдаватимуться до страйків та інших акцій протесту, якщо виконком таки не погодить новий тариф.
Заступник голови комісії інженерного господарства, транспорту і зв’язку Львівської міської ради Олег Бас так прокоментував ситуацію: “Члени нашої комісії добре розуміють, що підняття тарифу найперше вдарить по кишенях простих городян. Дозволяючи підняти вартість проїзду до двох гривень, ми поставимо себе під удар виборців. По-друге, перевізники завжди казатимуть, що вони хочуть підвищити, адже зростає ціна на пальне, середня зарплатня, відтак перевезення стає нерентабельним. Але вони повинні зрозуміти, що зараз кризовий час і не можна перекидати всі свої проблеми на кишені простих людей, яким нині непросто”. Олег Бас повідомив, що його комісія не давала жодного погодження на збільшення вартості проїзду. Він також повідомив, що трохи раніше його комісія просила перевізників, аби вони подали обґрунтування підвищення тарифів, проте цього не відбулося. “Відтак я зрозумів, що думка членів нашої комісії просто нікого не цікавить”, — загадково підсумував депутат.
„Це громадське слухання по своїй суті нічим не відрізнялося від попереднього, яке відбувалося за кілька тижнів до нього, — сказав “Ратуші” представник громадськості, головний координатор ГО „Вартові закону” Олексій Верєнцов. — Зокрема, були подані ті ж розрахунки, що й попереднього разу. Саме підвищення, на нашу думку, є абсолютно невмотивованим і необґрунтованим конкретними економічними розрахунками”.
Від себе додамо, що все відбувається у час, коли в усьому світі ціни на пальне знижуються. Експерти переконують, що до кінця літа вартість бензину може знизитися ще на 5%. Проте, попри це, перевізники вперто налаштовані на підняття тарифу і, як повідомили “Ратушу” конфіденційні джерела, таки досягнуть своєї мети. Відтак, маршрутка за 2 гривні стане реальністю якщо не у серпні-вересні, то в жовтні-листопаді.
Михайло ГУЗАРЕВИЧ
"Ратуша", 30 липня