Евакуатори: “чистильників” зупинено

"Ратуша", 5 березня

|

Львівські вулиці нарешті таки звільнили від евакуаторів. Зрештою, це було логічно після такої процедури в Києві, де також зупинили діяльність фактичних викрадачів автівок. Адже згідно з чинним законодавством, ця місія мала відбуватися під патронатом працівників ДАІ (Постанова Кабміну України від 17.12.2008 р. № 1102, а також доповнення до Постанови Кабміну від 11.02.2009 р. № 94).

Нині не всі ще повірили у подарунок, який зробила міська прокуратура, проте з 25 лютого 2009 року КП “Муніципальна дружина” вже не має права евакуйовувати транспортні засоби, поінформував під час засідання оперативної групи із протидії корупції в управлінні СБУ у Львівській області прокурор міста п. Палюх. Щоправда, не всі запрошені прийшли, зокрема, не було міського голови пана Садового та його першого заступника Олега Синютки.

Нагадаємо, що прокуратура вже не раз виносила протест на рішення виконкому та ухвали Львівської міськради, що стосувалися евакуаторів ЛКП “Муніципальна дружина”, були також і звернення до суду окремих громадян, чиї автівки опинялись на спецмашині. Проте якогось позитивного результату це не принесло. Питання частково вдалось врегулювати, коли внесли зміни до ЗУ “Про дорожній рух” (з 17 листопада 2008 року). Та, на жаль, міські чиновники просто начхали на нормативні акти Кабміну, натомість керувалися висмоктаними з пальця місцевими рішеннями та ухвалами, апелюючи до “бажання львів’ян”.

Як розповів заступник начальника управління транспорту і зв’язку міськради Андрій Швайка, нині евакуатори справді не працюють, але він упевнений, що це не до добра, бо невдовзі узбіччя вулиць знову перетворяться на автостоянки, і буде “гармидер” (наразі ці прогнози ними й залишилися). “Попри все, це не означає, що комунальне підприємство не працюватиме, бо воно здійснює й інші види діяльності. Щоправда, не заперечую й той факт, що установа зазнає збитків, бо людям треба платити зарплату, виплачувати кредит за спецмашини”, — повідомив пан Швайка. За його словами, не відомо, якою буде доля цих машин, бо важко спрогнозувати, хто таки співпрацюватиме з працівниками ДАІ, і чи це буде власне ЛКП. Також важко сказати, чи повернуть кошти тим бідолахам, машини яких евакуювали, чи то пак, викрали з 17.11.2008 р. до 25.02.2009 р.

Реклама партнерів

Заступник директора ЛКП Семен Мисяк стверджує, що збитки неминучі, бо евакуатори не працюють. “У парку — чотири автомашини, до липня цього року ми мали б виплатити кредит. Мені не відомо про якісь напрацювання щодо співпраці із ДАІ. Гадаю, що вони мали б до нас звернутись із такою пропозицією, бо все-таки у нас є досвід і відповідні ліцензії. Зрештою ми з ними вже працювали. Та в них теж нема ні чіткої юридичної бази та інструкцій, ані всіх необхідних”, — розповів Семен Мисяк.

Попри все, евакуатори не стоять. Інколи вони виїжджають на події. Та таких виїздів не так уже й багато. Нині, за словами пана Мисяка, у день 1 — 2 виїзди на місце події, а колись було 20 — 25. До слова, в парку ЛКП — чотири евакуатори. Хоча, пан Швайка повідомив, що їх п’ять, натомість депутат міськради Теодор Дяків у попередніх інтерв’ю стверджував, що шість (!). Так вважає і координатор Громадського форуму Львова, аргументуючи свої твердження спостереженнями, під час яких зафіксували саме шість авто із різними номерними агрегатами. 80% коштів, отриманих (за інформацією компетентних джерел, близько 2 млн грн у рік) евакуаторниками надходили до бюджету, решту ж було призначено для ви­плати зарплати, утримання автомашин тощо. Очевидно, від 25 лютого ситуація зміниться, і нереальний міський бюджет зменшиться на кілька мільйонів. Хоча за словами Андрія Швайки, цей дохід не є таким уже й великим, а серед обов’язків ЛКП не лише евакуація, а й охорона та обслуговування вулиць й інших об’єктів. Хоча, й без особливих математичних здібностей можна підрахувати заробіток ЛКП за умови транспортування 25 машин щодня.

У міському відділенні ДАІ „Ратушу” вкотре переконали, що все залежить від часу. „Евакуатори не працювали в юридично-правильному руслі. Я особисто не був присутнім на цій нараді, проте знаю, що завдяки цьому протесту ми працюватимемо у правовому колі, не порушуючи законів. Все узгодимо, щоб потім не було питань і закидів про незаконні дії, як було досі. Наразі ми не маємо ані самих евакуаторів, ані блокувальних пристроїв, тому робота почнеться не відразу. Чи братимемо евакуатори в муніципалів? Чи, може, купуватимемо спецмашини? Все це вирішуватимуть на рівні обласного управління ДАІ. Ми — лише виконавці”, — прокоментував начальник відділення ДАІ міста Львова Богдан Мицак.

Керівник прес-служби обласного ДАІ Світлана Добровольська розставила всі крапки над „і” щодо майбутньої роботи працівників ДАІ. „В Постанові є чітко визначені випадки евакуації авто, в інших ситуаціях використовуватимемо інші методи. Скажімо, „ВІЗИР”, бо, чесно кажучи, метод евакуації дуже незручний, потребує багато часу. Простіше для інспектора зробити фото, яким зафіксують порушення, скласти постанову про порушення, виписати штраф водію і надіслати йому це, аніж транспортувати його авто на арештмайданчик. Ми роз­глядаємо питання про укладення договорів із муніципальною дружиною, бо купувати власну техніку не вигідно і нема сенсу. Зрештою, зважаючи на перелік тих порушень, під час яких застосовуватимуть евакуатори, нема потреби у такій великій кількості самих евакуаторів. Роботи у них поменшає, адже вони вже не працюватимуть цілодобово. Тому не знаю, чи багато власників евакуаторів матиме бажання підписувати договір про співпрацю із ДАІ за таких умов, адже це не так уже й вигідно”, — повідомила Світлала Добровольська. В ДАІ переконують, що не перетворюватимуть роботу евакуаторів на бізнес, як це було досі, тому евакуатор виїжджатиме лише тоді, коли це буде потрібно.

Поза тим, навіть пересічний львів’янин може помітити, що війна за евакуатор набирає обертів. Міська влада не охоче віддає такий ласий шматок працівникам правоохоронним органам, і, звісно, не безпідставно, щоб там не говорили чиновники про не такі вже й великі прибутки. „Даішники”, у свою чергу, теж втомилися від такого протистояння, адже їм додали роботи і клопоту поза їхнім бажанням. Тепер треба ще й подумати над тим, де взяти ці евакуатори. Кажуть, най­кращий метод — просити. Ним уже встиг скористатися головний міліціонер Львівщини Василь Пісний, який попрохав у міського голови безкоштовно передати працівникам ДАІ автомобілі, придбані за кошт міста.

Олена КОС

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.