Месники доріг: евакуатори повертаються

Володимир САМУСЕНКО, «Ратуша»

|

8 серпня львівські водії з полегшенням почули звістку про те, що обласна прокуратура Львівщини видала припис про заборону роботи вже набридлих для водіїв Львова евакуаторів. Але не минуло й двох тижнів, як „каральні” машини повернулися на вулиці Львова.

Ситуація ще серйозніша: евакуаторів побільшало на два. Міські чиновники не шкодують 280 тис грн на машину задля виконання високої мети — „забезпечення громадського порядку на вулицях міста”. Ба більше, не лякають тепер чиновників і приписи прокуратури: райці дещо змінили у своїй процедурі, ніби підлаштувавшись під вимоги законодавства.

ДАІ підставили?

Раніше працівників прокуратури хвилювало, чому виконавці робіт КП „Муніципальна дружина” співпрацюють із ДАІ, а ті, в свою чергу, погоджуються давати дозвіл на евакуацію транспорту. „Даішники”, безперечно, перевищували свої повноваження, адже вони не мали права давати такі розпорядження, а саме примусове вилучення транспортного засобу далеко не законне покарання за адміністративне правопорушення. Працівники ж КП „Муніципальна дружина”, які безпосередньо виконують саму евакуацію та знімають з водіїв „штраф” (хоча всі чиновники називають це платою за послуги евакуатора), вийшли з води сухими, адже вони були лише виконавцями робіт на замовлення міськради. Зараз можна лише здогадуватися, чи підставили райці „даішників”, чи винуватцями є самі правоохоронці. За словами начальника відділу моніторингу і юридичного забезпечення ДАІ Дмитра Фальшовника, механізм евакуації розробили в міськраді, і коли чиновники попрохали про допомогу в організації роботи евакуаторів, у ДАІ не знайшлося тих, хто б міг відмовити. Дивно, чому „даішники”, які й так страждають від дефіциту кадрів, погодилися безоплатно витрачати свій час на роздавання дозволів на евакуацію. Нагадаємо, що оплата за послуги евакуатора — від 90 до 281 грн. У середньому за добу у Львові, в той час коли працювали лише три евакуатори, оштрафованих водіїв нараховували щонайменше 18. За місяць роботи КП „Муніципальна дружина” знімала з водіїв Львова близько

120 — 150 тис. грн. А за весь період „евакуації”?!

У справі тепер надзвичайники

Міські чиновники не гаяли часу, намагаючись повернути на вулицю свої дітища. Тепер потрібно було придумати новий механізм, але вже без участі працівників ДАІ. Начальник управління транспорту і зв’язку ЛМР Микола Шкурган у коментарі львівським ЗМІ заявив: „Має бути здоровий глузд, і прокуратура також має розуміти, що іншого способу навести лад на дорогах немає. Думаю, врешті ми врегулюємо це питання з прокуратурою. Адже евакуацію проводили на підставі рішення виконкому, то чому ж прокуратура не оскаржує його?” А згодом пан Шкурган остаточно роз­крив свої карти: „Тепер рішення про евакуацію авто ухвалюватиме не працівник ДАІ, а працівник міського управління надзвичайних ситуацій. Працівник управління НС визначатиме, чи створює машина, яка стоїть на вулиці всупереч правилам стоянки, надзвичайну ситуацію. Затори також є надзвичайною ситуацією на вулицях міста. А працівник ДАІ лише фіксуватиме порушення Правил безпеки дорожнього руху”. Овва! Такого правники ще не чули…

Уже 17.08.2007 з’явилося рішення виконкому, в якому йшлося про відновлення з 23 серпня роботи евакуаторів, за сприяння працівників міського управління надзвичайних ситуацій. Багато представників ЗМІ не звернули увагу, що йшлося про управління ЛМР, яке жодного стосунку до Міністерства надзвичайних ситуацій не мало. Але відгуки про те, що „еменесники” взялися за евакуацію, поширилися містом. Це, в свою чергу, викликало хвилю обурення самих працівників МНС. Вони у відкритому листі гостро критикували такі закиди у свій бік: „Головне управління МНС України в Львівській області повідомляє, що управління з питань надзвичайних ситуацій міськради Львова не є структурним підрозділом МНС України. Тож повідомлення ЗМІ про залучення до роботи евакуаторів „надзвичайників” та „еменесників” не відповідають дійсності, оскільки, відповідно до чинного законодавства виконання таких функцій не є повноваженням МНС України. Одночасно з цим інформуємо, що класифікація будь-якої події як „надзвичайної ситуації” відбувається на підставі відповідного наказу МНС України, Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р. N 368 „Про затвердження Порядку класифікації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру за їх рівнями. Жодних ознак, пов’язаних із неправильним паркуванням автотранспорту Державний класифікатор та інші нормативні акти не містять. Головне управління МНС України в Львівській області звертається до ЗМІ із проханням не класифікувати порушення Правил дорожнього руху при паркуванні автомобілів як надзвичайну ситуацію”.

То чи законні тепер евакуатори?

На сайті Львівської міськради у переліку напрямів роботи Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення також жодним чином не вказано бодай якийсь стосунок до роботи евакуаторів. Тим паче, як повідомив „Ратушу” керівник прес-центру ГУ МНС у Львівській області Павло Василенко, лише працівники МНС мають право називати ту чи іншу подію надзвичайною ситуацією. Жодне управління міської ради такого права немає: „Чиновникам міськради треба було б краще читати закони, а потім уже щось робити. Надзвичайна ситуація має свої специфічні ознаки. Насамперед, це ситуація, яка може призвести до значної матеріальної шкоди, також спричиняє загрозу життю людей, або вже спричинила смерть людини. Чи несуть затори на дорогах таку загрозу? Очевидно, ні. Дивно, чим там займаються у міськраді?! Вартувало б просто почитати закони”.

Депутат міської ради і член Громадського форуму Теодор Дяків стверджує, що хоча ситуація нині не найкраща, але вже зроблено крок уперед щодо налагодження механізму евакуації: „Основні питання, на які потрібно було відповісти — які саме машини можна евакуйовувати, куди їх потрібно везти, а також скільки за це потрібно платити. На перше ми відповіли — евакуйовуватимуть машини, які створюють надзвичайну ситуацію і лише такі. Якщо цю умову зневажатимуть, ми знову звертатимемось у прокуратуру. По-друге, якщо ж машина заважає рухові, її можна відставити на потрібну дистанцію, але не вивозити на якийсь там штраф-майданчик за декілька кілометрів звідси, а потім ще й вимагати за це величезну оплату. Сума за їхні послуги завищена на понад 31%, і це вже — порушення законодавства. Ось коли ми вирішимо всі ці недоліки, тоді буде добре всім”. Начальник управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Петро Гребенюк переконаний, що робота евакуаторів є абсолютно законною. „Ми з 24 серпня співпрацюємо з „Муніципальною дружиною”, і наша роль у цій справі полягає у попередженні надзвичайної ситуації. У положенні про наше управління записані наші права і обов’язки. Затор на дорозі може створити надзвичайну ситуацію і заважати рухові такого важливого транспорту як пожежна машина чи швидка. Ба більше, затори можуть стати причиною аварій із людськими жертвами. Ось саме тому на місці події ми надаємо дозвіл на евакуацію машин, що створюють потенційну надзвичайну ситуацію. Хай що там не кажуть, але ми можемо, або, краще сказати, мусимо попереджувати і навіть запобігати надзвичайним ситуаціям. Саме тому автомобілі й надалі евакуйовуватимуть”, — запевняє чиновник. А от начальник ГУ МВСУ у Львівській області генерал-майор Михайло Цимбалюк переконаний, що хоча евакуатори у Львові і необхідні, але сьогодні вони працюють абсолютно поза межами правового поля.

Отже, якщо ми порушуємо правила паркування, то чи не повинні ми платити саме за це порушення, а не за висмоктану з пальця фантазерами з мерії „надзвичайну ситуацію”?! Бо, врешті, „надзвичайною ситуацією” стають ті, хто її вигадує.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.