Гірка доля мораторію на зовнішню рекламу

ЛООГ “Перехід”

|

Згідно з рішенням виконкому Львівської міської ради від 02.06.2006 року за номером 724, видачу дозволів на розміщення зовнішньої реклами призупинили, доки буде розроблено „Концепцію розміщення зовнішньої реклами у м. Львові”.

У березні цього року Львівський міськвиконком оприлюднив „Концепцію розміщення та розвитку зовнішньої реклами у м. Львові”. Можливо, міські чиновники вважали цей документ підґрунтям для створення нових правил гри для розміщення елементів зовнішньої реклами у нашому місті. Однак оприлюднена концепція, а також наступні коментарі чиновників, викликали неоднозначну реакцію у підприємців Львова. Річ у тім, що оприлюднена 21.03.2007 року „Концепція” мала декларативний характер, а подекуди не відповідала законам України. Цим, щоправда, когось у місті Львові не здивуєш, адже з часу закінчення останніх місцевих виборів у нашому місті монополізовані всі рішення щодо перебігу підприємницької діяльності лишень однією людиною.

Повертаючись до „Концепції”, слід зокрема зазначити, що визначення термінів „Реклама” та „Зовнішня реклама” у Законі України „Про рекламу”, на думку міських чиновників, було сформовано як „…чисто бізнесово-споживацькі, не відповідають історичним традиціям виконання реклами у Львові”, і тому запропонували своє визначення „Реклама — елемент масового мистецтва, візуальної культури та інформаційно естетичного-оформлення міського середовища”. Таким висловлюванням міськвиконком підмінив поняття „реклами”, створюючи сприятливий ґрунт для корупції.

20 липня 2007 року на засіданні міськвиконкому прийняли іншу редакцію „Концепції розміщення зовнішньої реклами у м. Львові”. Громадських слухань і публічного представлення такого документа не було.

„Концепція”, котра була роз­міщена на сайті ЛМР майже півроку тому, і „Концепція”, затверджена 20 липня, суттєво відрізняються. Перша подавала класифікацію рекламоносіїв, що була надто загальною, без вказівки чітких розмірів і можливості використання рекламних засобів. Занепокоєння викликали пропозиції про зони розміщення рекламоносіїв, які займали лише декілька рядків, у той час, як класифікація рекламоносіїв була розписана на 1,5 сторінки. Прийнята концепція взагалі не містить визначень рекламоносіїв. Є надія, що „Правила розміщення зовнішньої реклами у

м. Львові”, що мають бути прийняті до кінця цього року, на відміну від самої „Концепції”, будуть регуляторним актом місцевого значення. Сама ж „Концепція”, на нашу думку, нічого конкретного не регламентує, проте виконання її положень є обов’язковим для підприємців сфери зовнішньої реклами. Словом, іди туди, сам не знаю куди і зроби те, сам не знаю що, а хто відповідає за це? А ніхто.

„З метою реалізації єдиної по­літики міської ради щодо розміщення і розвитку зовнішньої реклами та досягнення її ефективності з урахуванням особливостей візуального середовища” “Концепцією” передбачений поділ міста на 9 зон. Знову ж таки „межі рекламно-містобудівних зон будуть встановлені „Правилами розміщення зовнішньої реклами у м. Львові”. Саме зонування, подане в “Концепції”, є занадто загальним, щоб робити якісь висновки.

Оцініть також таке. У місті мораторій на встановлення елементів зовнішньої реклами. Проте кількість рекламоносіїв із часу впровадження мораторію до сьогодні збільшилася приблизно на 30%!!! А розроблену і затверджену за 1 рік і 2 місяці концепцію по-іншому, як художнім твором, не назвеш. Вирішуйте самі, головні напрями розвитку та поширення зовнішньої реклами у нашому місті, згідно з затвердженою концепцією, повинні забезпечити привабливий ріст ринку для іноземних інвесторів і водночас захищати національне інформаційне середовище. Де ж логіка? А як зрозуміти „розробку механізму проведення гнучкої цінової політики”? Чи не можна це трактувати, як впровадження гнучкої схеми корупції?

Як повідомляють ЗМІ, „Правила” мають бути розроблені до кінця 2007 року. Цікаво, громадські слухання з цього приводу будуть?

Складається враження, що у своєму прагненні навести у місті лад, чиновники керуються не законністю, а бажанням отримати тотальний контроль над будь-яким бізнесом, який вимагає погоджень у структурах місцевого самоврядування, що сприяє розвитку нечесної конкуренції та корупції.

Важливим залишається питання щодо існуючих рекламоносіїв. Якщо вони не відповідатимуть розробленим „Правилам”, їх демонтуватимуть у якомусь „встановленому порядку”, як полюбляють висловлюватися міські чиновники, чи повториться ситуація з дещо варварським демонтажем малих архітектурних форм?

Гарний приклад

Одна львівська компанія подала пропозицію про внесення доповнень у програму святкувань Дня міста Львова, що проходило 06.05.2007 року. Пропозиція полягала в тому, щоб розмістити в центрі міста повітряну кулю на одній із земельних ділянок історичної частини міста. Повітряна куля мала б бути рекламним носієм і вітати львів’ян із перемогою у можливості прийняття футбольних матчів ЄВРО — 2012. Лист-пропозицію на ім’я міського голови Андрія Садового зареєстрували в єдиному вікні Львівської міської ради 28 квітня 2007 року

Як нам відомо, через місяць після подання документів у єдине вікно Львівської міської ради, Заявник повинен отримати від­повідь, або позитивну, або негативну, з обґрунтуванням, чому у проханні відмовлено.

Оскільки підприємство, мабуть, надто пізно подало прохання про розміщення повітряної кулі як елементу програми святкування Дня міста, то, відповідно, станом на кінець травня — початок червня воно мало б отримати якусь відповідь. Не переймайтеся: відповіді немає. Відповіді не має і станом на сьогодні (3,5 місяці).

Розміщення такого засобу могло би бути погоджене містом до святкування Дня Незалежності у Львові. Ба більше, у травні розроблений проект повітряної кулі з метою розміщення такого засобу на земельній ділянці, можливо, на більш тривалий термін. Відповіді теж немає. Підготовлено проект рішення виконкому на погодження розміщення „нещасної” кулі, котрий не зрозуміло, де знаходиться, і його майбутнє невідоме. Наступне планове засідання виконкому відбудеться 31 серпня 2007 року, у зв’язку з чим, рішення просто фізично не буде погодженим до імпрези святкування Дня Незалежності у Львові.

Окрім того, як розповіли представники підприємства, міська влада намагалася розрахувати офіційне надходження певної суми коштів за розміщення такого елементу в казну міста. Це суперечить чинному законодавству, оскільки земельна ділянка у приватній!!! власності. Про що ж дбає місто? Збагачення міської казни незаконним шляхом? Це ж — свавілля…

Складається враження, що мораторій на зовнішню рекламу ще довго існуватиме, бо ще не всі міські чиновники домовилися між собою як, що і по-скільки ділити…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.