Турбота, що приносить шкоду

Володимир САМУСЕНКО, "Ратуша"

|

Автомобілісти Львова обурені насильним впровадженням „зон паркування”

„Патріотизм” львівських чиновників і їхні способи „збагачення міського бюджету”, мабуть, уже набридли багатьом львівським підприємцям і пересічним мешканцям міста. Чергові рішення „з вдосконалення” роботи МАФів, популістська боротьба із гральним бізнесом, покращання дорожнього руху за допомогою евакуаторів, земельний „дерибан” вже навіть паркових земель показали, як делегована у місті влада грає проти правил і проти своєї ж міської громади.

„Наїзд” на автомобілістів

„У Львові побільшало парковок”, — чи це не позитивна інформація? Мабуть, кожен власник автівки знає, що ситуація із наяв­ністю парковок у місті досить погана, і такі намагання влади збільшити їхню кількість треба було б оцінити позитивно. Але, як виявляється насправді, створюючи парковки для одних, чиновники міськради порушують права інших львів’ян. Кореспондент „Ратуші” зустрівся з координатором ініціативної групи Спілки автомобілістів Львова паном Мироном Колодко (до відома — колишнім головою депутатської комісії). За його словами, члени Львівської обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів обурені свавіллям, яке чинять окремі чиновники міськради, зокрема, заступник міського голови Олег Синютка та начальник управління транспорту і зв’язку Микола Шкурган. Нагадаємо, що саме ці райці — одні з основних ініціаторів аукціонів облаштування зон паркування на місцях чинних австостоянок. На першому аукціоні, що мав визначити операторів, перемогли 14 комерційних фірм, які заплатили дуже дивні суми (щонайменше 10 000 грн) за право користуватися такими „новоствореними” паркувальними зонами. Однією із перелічених ділянок стала місцина за адресою: пл. князя Святослава 7-а. Ще із 1976 року тут розташована громадська автостоянка № 5, що є власністю Львівської обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів. Члени цієї спілки не тільки облаштували цю стоянку — металеві ворота, огорожі та й асфальтове покриття, а й регулярно сплачують податки і орендну плату. Як виявилося, міські райці без попереджень і належних підстав „поклали око” на цю землю і вирішили замінити громадську автостоянку нібито новоствореною зоною паркування. „З міської ради зателефонували за чотири дні до конкурсу і сказали, що ділянка на пл. князя Святослава 7-а виставлена на аукціон. З’ясовувати щось по телефону не було сенсу, на щастя, ми встигли подати скаргу до суду. Саме в день першого туру аукціону (4 липня) ми отримали ухвалу Господарського суду Львова про заборону проводити конкурс щодо цієї земельної ділянки. Ми були присутні на першому турі аукціону, але головуючий на конкурсі п. Олег Синютка не звернув увагу на наше звернення і ухвалу суду, а нашу автостоянку виставив-таки на конкурс. Під час другого туру, на який не пустили ані членів нашої організації, ані журналістів, бо там, за словами чиновників, приймали дуже таємні рішення, нашу ділянку віддали якійсь фірмі „Будови Львова”. Цікава назва, чи не так? Зрозуміло, це нас обурило. Організатори конкурсу не могли не знати, що земельна ділянка належить нашій організації, членами якої є понад 16 000 осіб”, — продовжує голова Львівської обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів (ЛОО ВСА) Тарас Петрейко. Дії чиновників можна було б зрозуміти, якби у цієї ділянки справді не було господаря, або ж автостоянка не виконувала покладеної на неї функції. Але нам, журналістам, не вперше доводиться зустрічатися із завуальованими ситуаціями, які приховують земельні ком­бінації. Слушним буде запитання, а навіщо компанії „Будови Львова” парковка у спальному районі? Чим так звана зона паркування, яка вирішує питання перебування авто удень, краща від автостоянки, функція якої — утримувати і зберігати автомобілі вночі й упродовж тривалого часу. Ба більше, поняття паркування не визначено на законодавчому рівні і до того ж не передбачає матеріальної відповідальності за цілісність та збереження автомобілів. Парковки у центрі міста справді актуальні. Натомість щодо спальних районів, то здоровий глузд підказує, що ніхто не паркуватиме автомобілі на новоствореній парковці удень, якщо на прилеглих вулицях й так багато вільного місця… Не все так просто.

Міський патріотизм

„Парковка у спальному районі за будь-яких умов буде нерентабельною і варто остерігатися, що вже через деякий час власники визнають цей факт, і згодом ця ділянка піде під якесь будівництво. Вже не раз так бувало”, — розповідає секретар ініціативної групи Мирон Колодко. „Така ситуація очевидна для всіх, і наше завдання — захистити автостоянку від, вибачте за слово, рейдерства з боку міських чиновників, — резюмує пан Колодко. — За два дні ми зібрали понад 1300 підписів осіб, які обурені свавіллям чиновників. Усі, що підписалися, готові до дуже серйозних акцій протесту”, — продовжує він.

А от у міській раді думають про патріотизм. „Якщо ви — проти паркувальних зон, ви не патріот Львова. Так мені відповів начальник управління транспорту”, — розповідає голова ЛОО ВСА Тарас Петрейко. І знаєте, в чому полягає патріотизм паркування? З кожної гривні сплаченої за паркування, 51 копійка надходить до місцевого бюджету. Додам, що пан Шкурган, начальник управління транспорту і зв’язку, вже пояснював мені, журналісту, навіщо Львову така інтенсивна робота евакуаторів, які збирають по 283 грн із порушника. За словами чиновника, евакуатори наводять лад на дорогах у центральній частині. Але чи помітні результати їхньої роботи? Евакуатори, мабуть, також носії львівського патріотизму, адже з 283 грн „штрафу” 80% отримує міський бюджет. „Це ж наші гроші. Вони потім йдуть лікарям, вчителям, на школи…”, — фантазував якось Микола Шкурган.

Це не єдиний приклад „наїзду” влади на громадські організації чи підприємців. Автостоянка на пл. князя Святослава 7-а не єдина, яка потрапила в список, не зрозуміло для чого створюваних паркувальних зон. Члени львівської обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів вже довідалися (їм знову нічого не повідомляли), що їхню автостоянку на вул. Щирецька 8-а внесли в черговий список паркувальних зон. Знову гра не за правилами?!

Завтра, у п’ятницю, на виконкомі міської ради розглядатимуть справу першої з ділянок — на пл. князя Святослава 7-а. Цікаво, затвердить виконком результати аукціону, які оскаржують у суді…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *