Що дасть львів`янам Євро-2012?

Наталка КИСІЛЬ, “Україна і час”

|

“Уболівальники приїдуть і поїдуть, а нам тут жити…” — такою філософською сентенцією головний архітектор Львова Юрій Криворучко підсумував усе, що пов`язане з проведенням (та організацією насамперед) у нашому місті чемпіонату Європи з футболу у 2012 році.

“Це великий шанс для Львова здобути інвестиції і перетворитися з провінційного містечка на новітній мегаполіс”, — додав держслужбовець.

Отже, що має бути тут зроблено для того, аби все вийшло на відповідному — європейському — рівні? Правильно, зазначимо, розумні люди усвідомлюють: Євро-2012 мине, а усе збудоване, реконструйоване залишиться. Передусім, за словами пана Криворучка, стоїть вирішення питання будівництва і реконструкції об`єктів зовнішнього транспорту (залізничний вокзал, автовокзал, аеропорт, аеродром для приватних літаків, мережа автостанцій, транспортні пересадкові вузли, туристичні порти, під`їзні магістральні дороги до Львова, кільцева автодорога).

Далі — дороги міста, якими їздитимуть наші і туристи. Тобто за п`ять років належить привести до ладу усі автомагістралі та інші транспортні сполучення між основними об`єктами чемпіонату. Крім того, має постати і транспортно-комунікаційна інфраструктура: багатоповерхові паркінги, підземні паркінги та переходи, депо, метро — лінія підземного трамваю.

Наступний пункт — готелі і готельні комплекси. Станом на сьогодні, як кажуть у Ратуші, є низка зацікавлень-звернень у міську раду з приводу 10 готельних комплексів. “Ми вже знайшли 30 земельних ділянок, — розповідає Юрій Криворучко. — 20 з них — вільні і можуть бути продані на аукціоні, а ще у 10-ти є орендарі. Є велика ділянка на вулиці Чорновола — там може бути п`ятизірковий готель. “Дністер” теж хоче виконати усі необхідні вимоги, щоб у перспективі стати п`ятизірковим. На вулиці Федорова і на перехресті вулиць Краківська — Вірменська будуть чотиризіркові готелі”. Загалом, за словами чиновника, приблизно півроку проводитимуть земельні аукціони, потім близько року виготовлятимуть проектування і півтора року триватиме спорудження.

Про інші вигоди скажемо коротко: неодмінно має бути зведена торговельна інфраструктура (уже зараз один з власників мережі супермаркетів подав заявку на зведення ще… 10-ти), спорткомплекси, індустрія розваг (наприклад, в районі іподрому — Центр спортивно-видовищних споруд, виставковий комплекс, об`єкти сервісної інфраструктури, інформаційно-медійний центр, медично-реабілітаційний центр, рекреаційні зони).

Кошти на усю підготовку виділятимуть з державного і міського бюджетів, плюс — інвестори. Головний архітектор міста припустив, що задля проведення Євро-2012 потрібно буде витратити суму у розмірі 10 львівських міських бюджетів. Однак від проведення чемпіонату Європи Львів може заробити 40 міських бюджетів.

Не зайвим буде зазначити, що у Львівській міській раді нині працює робоча група над внесенням змін до структури виконавчих органів. Зокрема, заплановано введення посади заступника міського голови з питань підготовки до Євро-2012, а також створення нового департаменту, який займатиметься цією підготовкою. Зі слів Юрія Криворучка, це мало би бути від 50 до 70 менеджерів, які б “тримали” певні питання (туристичні, готельні, транспортні тощо) і безпосередньо доповідали голові. “Місто має працювати як цілісний штаб”, — наголосив архітектор.

Тож Львів чекає збільшення штату працівників міської ради і — що головне — багато нових (новітніх!) об`єктів європейського зразка.

Заплановано спорудження нового терміналу у львівському аеропорту. Адже варто очікувати збільшення пасажиропотоку у 10 разів (зі 160 тисяч пасажироперевезень до 1 млн. 700 тисяч).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *