"Тойота" - не хабар?

Наталка КИСІЛЬ, “Україна і час”

|

або Як 10 новеньких автомобілів марки “Тойота” не вдалося обміняти у Ратуші на 2 гектари землі.

Люди по-різному сприймають такі стосунки Львівської міської ради та офіційного дилера автомобільної компанії “Тойота” у Львові — ТзОВ “Сервісний центр “Діамант”. А вийшло все якось навіть анекдотично. Зрештою, багато хто схильний і зловтішатися з проколу “Тойоти”, хоча є й такі, що співчувають.

А ситуація така. Спершу мерія з радістю (напевно) отримала щедрий подарунок у вигляді 10 авто “Тойота”, а відтак на сесії “за” проект надання дилеру “Тойоти” земельної ділянки на облаштування сервісного центру на вулиці Кульпарківській у Львові… депутати не проголосували. Точніше, проголосувало тільки 23 народні обранці, чого, звісно, виявилося замало.

Чому “Тойота” вирішила влаштувати, як казав герой радянської кінострічки, “атракціон нечуваної щедрості” (бо як-не-як, а загальна вартість презенту — 250 тисяч євро)? Чому депутати нібито “взяли хабар”, але не “подякували” на сесійному засіданні? І чи розцінюють міські райці цей презент “Тойоти” все ж як хабар, чи таки повірили у безкорисливість автомобільної фірми — в ексклюзивних коментарях “України і часу”.

P . S . Станом на сьогодні виконавчий комітет Львівської міської ради 10 машин марки “Тойота” взяв на баланс і погодився виділити 40,9 тисячі гривень на реєстрацію автомобілів у ДАІ.

“Депутатський корпус проявив принципову позицію”

Андрій ХОМИЦЬКИЙ, фракція ВО “Свобода”:

“У цій ситуації, відмовивши ТзОВ “Сервісний центр “Діамант” у наданні земельної ділянки, депутатський корпус Львівської міської ради проявив принципову позицію. Втім, особисто я голосував “за”, бо таким було рішення нашої фракції. Дії інших депутатів не можу коментувати, бо не знаю, чим вони керувалися. Перемовин ми не проводили. Як відомо, львівський мер Андрій Садовий любить їздити “Тойотою”, а тому, можливо, цей фактор на когось спрацював. Не знаю… Взагалі, згідно з нормативно-правовою базою, міська рада не може купувати автомобілі, які коштують дорожче ніж 60 тисяч гривень. А тому якщо говорити про представницький чи іміджевий аспект, то ці авто дуже доречні”.

“Не подобається, як у нас голосують за земельні ділянки”

Юрій КАРДАШЕВСЬКИЙ, фракція БЮТ:

“Я щось не пам`ятаю, як я голосував — “за” чи “проти”. Але скажу відверто: мені взагалі не подобається, як у нас голосують за земельні ділянки. Механізм недосконалий — нема попередніх матеріалів, нема пояснювальних записок, що це за ділянка, і так далі. Чи є майбутнє у цієї теми? Думаю, міський голова буде розмовляти з головами фракцій. Нині це все просто за пропорційної системи. Адже вона дає можливість меру провести переговори тільки з керівниками фракцій і все. Це ж не мажоритарна система, коли довго з усіма треба говорити”.

“Хабар — це коли приховано, а тут усе публічно”

Тарас КОГУТ, фракція “Наша Україна”:

“Мене того дня (19 квітня — Н. К.) не було на сесійному засіданні, я хворів. Але це питання мені відоме. Не можна розцінювати крок “Сервісного центру “Діамант” як хабар, бо хабар — це приховано, а тут усе публічно. Я б назвав їхній крок актом доброї волі. Існує й таке поняття, як інвестиційний внесок. Звичайно, якщо говорити про якісь преференції з боку міської ради, то цей фактор не мав би бути вирішальним. Далі подивимося, що скажуть колеги-депутати із земельної комісії. Якщо у них будуть зауваження, то ми обов`язково їх врахуємо і підтримаємо”.

“Нехай вони щось зроблять для міста”

Олег БАС, фракція ПРП:

“На голосуванні я “утримався”. Тут якась дивна ситуація виходить: “Тойота” дарує місту свої машини і нічого не вимагає, нічого не просить натомість. Взагалі, як мені здається, ситуація незрозуміла. Нехай вони роблять щось для міста, а не отак-от дарують 10 авто. Як про це можна говорити? Як про підкуп. Інакше і не скажеш. Що ж стосується якогось нібито конфлікту депутатів з мером, і тому, мовляв, не проголосували “за”, то я вам зазначу, що його нема, взагалі не було жодних попередніх домовленостей”.

“Дай Боже, щоб було більше таких фірм”

Юрій КУЖЕЛЮК, фракція УНП:

“Важко сказати однозначно, чому депутати не проголосували за земельну ділянку для дилера “Тойоти”. Ми не приймали консолідованих рішень. Не пам`ятаю, як я голосував. Здається, позитивно… Але, погодьтеся, дуже мало є фірм, які б так просто та безболісно роздавали автомобілі. І це добре, що в міськраді тепер будуть такі машини. Адже, як відомо, бюджет міста маленький. Хоча для мене особисто незрозуміло, звідки така щедрість у компанії. Зрештою, дай Боже, щоб побільше було таких фірм. У перспективі, думаю, вони аргументують свою позицію, і ми тоді, напевно, надамо їм ту ділянку. Щоб питання було винесене на повторний розгляд, потрібно 2/3 голосів, тобто 60 — це згідно з регламентом”.

Опитування львів`ян

Що ви думаєте про передачу автомобілів міській раді?

Віталій БОКАЛО, диспетчер компанії “Кола-кола”:

— Та це чистої води хабар. Те, що вони про це голосно сказали, демонстративно оголосили, то це офіційний хабар. Бо як пояснити таку поведінку бізнесменів — ні з того ні з сього віддавати таку суму? З якої рації? А чому депутати не проголосували? Мабуть, тому, що їм цих авто виявилося замало. Депутатам завжди всього мало.

Пан Василь, пенсіонер:

— Міські депутати — такі самі, як у Верховній Раді. Вони всі якісь не українці, бо мали б бути усі разом, та маємо натомість багато різних партій. А те, що успішна закордонна фірма подарувала львівській мерії машини, в жодному разі не можна розцінювати як хабар. Це солідна фірма, нам не завадило б у них повчитися і треба дозволити їм працювати.

Пан Любомир, приватний підприємець:

— Я не чув про це нічого. Але чому це тій фірмі мали давати земельну ділянку? З якої причини? Тільки тому, що вона захотіла. Мусять же бути пояснення. А 10 автомобілів — це однозначно хабар, інше трактування просто не спадає на гадку. Однак, не знаючи деталей, мені важко аналізувати мотиви поведінки обох сторін… Поживемо — побачимо, як розгортатимуться події.

Петро Ф АЛИК, директор автосалону:

— Якщо підходити до цього питання з погляду бізнесу, то є свої нюанси. Якщо говорити з позиції людей, які мешкають там, де ця земельна ділянка, то я з ними солідарний. А депутатам видніше, яке рішення приймати. А на те, що кажуть “хабар”, я відповім так: напередодні рішення про ухвалу на земельну ділянку робити такі подарунки злегка некоректно, більшість людей такий крок не зрозуміють .

Роман БУЛА, генеральний директор “Рік Авто”:

— Що тут скажеш… Десь, очевидно, щось не зійшлося. Депутати, напевно, не проголосували за надання цієї земельної ділянки тому, що ця справа набула широкого розголосу. І якщо б міськрада проголосувала “за”, то пана Фар`яна обов`язково звинуватили б у даванні хабара, а депутатів називали б хабарниками. А з іншого боку, якби “Сервісний центр” не давав тих авто, то його б чекала та сама “хресна дорога” стосовно земельної ділянки, якою йде рин о к “Південний”.

Юрій КОВАЛЬОВ, тимчасово не працює:

— Десять “Тойот” міським депутатам — це хабар, і все тут. Офіційний чи неофіційний — немає значення. Або якщо хочете назвати це інакше: своєрідний бартер. Автомобільна компанія хотіла задобрити народних обранців, наперед подякувати. Тим паче, таким великодушним способом. Але сталося те, що сталося. Хоча це ж іще не кінець, до цього питання ще повертатимуться неодноразово.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *