Прогулянка ретро-машиною

Богдан МАЗУР, „Новий Погляд”

|

ГАЗ-А є найстаршим і найповажнішим антикварним автомобілем України.

Екзотичний фаетон пурпурно-червоного кольору неквапом рушив із місця і помчав міськими вулицями. Машина набирала дедалі більшої швидкості, і в обличчя журналіста «Погляду» почав дути пронизливо-сильний вітер. Від цього вітру потужно дзвеніло у вухах та розвівало волосся на голові. А враження від ретро-машини були просто фантастичними – і від незвичної прогулянки під відкритим дахом, і від постійної уваги перехожих,

і від незвичної пікантної ситуації. Далебі, далеко не щодня катаєшся містом довоєнним фаетоном, у якому колись їздили ще сталінські урядовці. Цю захопливу екскурсію авторові матеріалу та фотокореспондентові «Погляду» влаштував заступник голови Галицького авіаційного історико-технічного товариства (ГАІТЕТ), відомий колекціонер і реставратор старовинних автомобілів Руслан Рейдель. Він керував «металевим дивом».

– Ця машина називається ГАЗ-А, – розповів пан Рейдель, коли ми врешті зупинилися і перевели подих. – Її випустив автозавод російського міста Горький 1932 року за ліцензією американської фірми «Форд». З 1932 по 1936 роки у довоєнному СРСР було випущено близько 30-ти тисяч таких автомобілів. Ці машини дуже делікатні і практично всіх їх знищили під час війни. Нині у світі залишилося лише шість автомобілів марки ГАЗ-А. П ’ят ь є у Росії, а на шостій ми щойно каталися.

За словами колекціонера, на гран-прі Автофоруму-2005 почесне звання найповажнішої машини заслужено завоював саме ГАЗ-А. І це справедливо: це антикварне диво є унікальним і єдиним. ГАЗ-А є найстаршою серед інших машин-старожилів. Нині його стартова ціна на аукціоні становить 70 тисяч євро.

– Автомобіль слід по-новому пофарбувати, – зауважив Руслан Рейдель. – За останніх 7 років його безліч разів використовували у зйомках різних фільмів та кліпів. Брали напрокат й під час весільних церемоній. Тому машину трохи «пошургали» і її треба дещо оновити. Ще раз наголошую, що ГАЗ-А – дуже делікатне авто, і його випускали тільки для великих міст. У Ленінграді та Москві машина слугувала, як таксі. На цьому фаетоні також полюбляли їздити поважні партійні чиновники.

У колекції пана Рейделя ще вісім машин-дивовиж, які є німими свідками довоєнних та воєнних років. Одна з них – Опель-Капітан, випущена 1939 року. Свого часу цю машину покинули на міських вулицях німці, коли відступали на Захід. Так Опель-Капітан надовго «прописався» саме у Львові.

– З 1941 по 1944 роки ця машина працювала у львівському гестапо, – каже чоловік. – У моїй колекції зберігається й «Вілліс МБ», випущений 1944 року в Америці, а також дітище того ж Горьковського автозаводу – автомобіль ГАЗ-67 Б. Ця машина завжди славилася своєю великою прохідністю. В останні роки війни на ній перевозили навіть маленькі гармати. А потім активно використовували у колгоспах та роботах на цілині. Тому ГАЗ-67 Б можна слушно назвати військовим джипом. Цікаво, що в буремні воєнні роки конструкцію цієї машини на основі її попередниці ГАЗ-А розробили всього за 50 днів. Цим займалася… жінка-конструктор.

Колекціонер повідомив, що 9 травня, на День перемоги на міських вулицях організують великі перегони з ветеранами війни та Афганістану, і львів’яни зможуть побачити усі дев’ять антикварних машин.

– До речі, крім мене у Львові колекціонуванням старовинних автомобілів займаються й інші ентузіасти. Всього у місті налічують близько сотні ретро-автомобілів. Кожна машина має свою історію та вартість. Свої антикварні машини я зберігаю у різних гаражах та автостоянках. Ніколи не боюся, що їх можуть вкрасти. Адже машини занадто привертають увагу, а запчастини до них не купиш нині ніде. Тому на моїх ретро-машинах далеко не заїдеш, – підсумував мій співрозмовник.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *