Кермо для керма?

Ірина ГИЩУК, «Львівська газета»

|

Чиновники львівської Ратуші відтепер їздитимуть новенькими авто від “Тойоти”.

Рішення “Про затвердження актів приймання-передачі у власність територіальної громади транспортних засобів” на останньому засіданні ухвалив Львівський міський виконком.

На це задоволення з міського бюджету не витратили жодної копійки – автомобілі стали ще одним подарунком місту. Десять автомашин: “Тойота-Кемрі”, три “Тойоти-Авенсіс” і шість “Тойот-Королла” презентував міській владі офіційний дилер “Тойоти” в Західному регіоні. Подарунок загальною вартістю близько 250 тисяч євро ТзОВ “Сервісний центр Діамант” компанії “Тойота-центр-Львів” зробив у рамках піар-акції.

У юридичному управлінні “Газету” повідомили, що автомобілі передали у власність виконавчого комітету Львівської міської ради на підставі угоди про безоплатну передачу транспортних засобів, а дев’ять із них передадуть у повне господарське відання ЛКП “Ратуша-Сервіс”, одне ж авто залишиться на балансі у виконавчого комітету.

Цікаво, що за час головування Андрія Садового обсяги благочинності львівських підприємців суттєво зросли. Очевидно, такі речі варто лише вітати, та коли бізнес починає спонсорувати владу, закономірно виникає чимало запитань про ймовірну “оплатність” таких подарунків. Щоправда, міський голова гаряче заперечує це.

– Чому всі відразу говорять про хабар?! “Тойота” – велика та багата компанія. Це нормально, коли такі фірми роблять дорогі подарунки. Це просто мудрість мужів міста, які переконали “Тойоту” зробити щось корисне для міста, що водночас стане для них гарним піар-ходом і збільшить обсяги продажу, – прокоментував “Газеті” щедрість подарунку Андрій Садовий.

Міський голова Львова, вочевидь, добре володіє надзвичайно цінним даром: переконувати людей віддавати гроші. Яскравим прикладом цього було святкування 750-річчя нашого міста. Чи рівноцінною була реклама, яку отримали компанії, тим коштам, які вони виділили на різні акції? Навряд, адже після того, як відгриміли святкові фанфари, підприємці відкрито висловлювали своє незадоволення. То чи справді наскільки ефективно рекламуватимуть “Тойоту” міські чиновники і чи взагалі можна назвати таку акцію вдалим піар-ходом?

Олег Фар’ян, генеральний директор ТЗОВ “Сервісний центр “Діамант” компанії “Тойота-центр-Львів”, стверджує, що для “Тойоти” це надзвичайно вигідно, оскільки авто чиновників завжди є в людних місцях, на солідних підприємствах тощо.

– Це імідж нашої компанії, – сказав він “Газеті”. – Нам вигідно, щоб львівські чиновники їздили саме “Тойотою”, а не авто якоїсь іншої марки.

До речі, Олег Фар’ян, на відміну від Андрія Садового, каже, що переконувати щодо подарунку довелося не “Тойоту”, а саме міську владу:

– Ідея й ініціатива цієї піар-акції була наша. У Ратуші спочатку не дуже хотіли брати такий дорогий подарунок, саме через стереотип, мовляв, задурно ніхто нічого не дарує, – сказав Олег Фар’ян. – Але ми провели розрахунки і переконали, що це варто зробити.

Натомість фахівці з піару стверджують: такий подарунок є доволі неоднозначним кроком:

– Це дуже рідкісний прецедент, який передусім дивує. Це може бути форма матеріальної допомоги, проте це не піар-інструмент, і такі подарунки не є нормою піар-діяльності, – зазначила “Газеті” Арина Сатовська-Литвиненко, директор ТзОВ “Пі-Ар-Пі Україна”. – У своїй роботі мені не доводилося стикатися з таким раніше. У наших клієнтів були схожі рішення в бік допомоги громадським установам, однак у жодному разі не щодо органів влади. Тим паче, що й суспільство сприймає подарунки чиновникам радше негативно, оскільки вони межують із не дуже чистою грою.

У Львові подейкують, буцім причиною такого подарунку є ділянка землі біля перетину Кульпарківської та Наукової площею близько 1,6 га, де ТзОВ “Сервісний центр Діамант” має намір збудувати виставковий центр. Та схоже на те, що наразі “обдаровувати” чиновників за цю ділянку вже немає сенсу. Адже першу ухвалу щодо виділення цієї ділянки в оренду міська рада ухвалила ще в листопаді 2006 року. За словами Олега Фар’яна, фірма вже підготувала проект і наразі узгоджує його в Японії з усіма стандартами “Тойоти”, оскільки йдеться про інвестиції в розмірі 6 млн. євро.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *