Деконцентрація відповідальності

Ольга ІГНАТОВА, «Львівський портал»

|

У четвер депутати Львівської міської ради вдруге спробують розмежувати повноваження виконавчих органів ради.

Нагадаємо, що Положення «Про розмежування повноважень між виконавчими органами міськради» дасть змогу запровадити в міській раді нову структуру виконавчих органів, за яку депутати львівської міської ради проголосували ще в липні цього року. Згідно з цією структурою, у міській раді знову буде запроваджено призабуту за часів екс-мера Буняка систему департаментів. Щоправда, додатково міський голова матиме трьох заступників.

За словами одного з розробників документа, заступника начальника секретаріату міської ради Любомира Зубача, відповідно до Положення, департаменти міської ради будуть юридичними особами – з окремими повноваженнями, бюджетами, відповідальністю. Натомість жодних повноважень не матимуть заступники міського голови, які виконуватимуть функції помічників мера і відповідно не нестимуть жодної відповідальності. Для чого вони потрібні в цій структурі – без повноважень і без відповідальності – не зовсім зрозуміло. Можна лишень припустити, що для задоволення амбіцій депутатів, які голосуватимуть за їхнє призначення. Директорів департаментів натомість призначатиме одноосібно міський голова. На них же і буде перекладено з міського голови юридичну відповідальність за рішення. Можна спрогнозувати, що разом із юридичною департаменти нестимуть і скеровану туди міським головою суспільну відповідальність за непопулярні рішення – точно, як за часів призабутого Куйбіди.

Хоча розробники документа працюють над ним уже півроку, депутати досі вважають Положення недосконалим і припускають, що знову можуть відправити його на доопрацювання.

„Головна причина проблеми – це те, що воза поставили поперед коня, – коментує своє ставлення до Положення депутат львівської міської ради Зіновій Сірик. – Найбільше нерозуміння викликає питання: чого має досягти це розмежування. Тобто, апріорі влада – це інструмент, засіб, щоб зробити щось на певній території. Сьогодні, коли пропонують це розмежування, ніхто не може сказати – для чого це буде робитися, навіщо цим органам такі повноваження, що вони з ними будуть робити. Іншими словами, сьогодні ми не бачимо елементарної програми розвитку міста, програми дій нової влади – на рік, на три, на п’ять. Якби цю програму затвердила рада, тоді би все стало дуже просто і зрозуміло: хто і чим буде займатися, і які повноваження йому для цього будуть потрібні. І це стосується не тільки розмежування повноважень. Якщо в такій програмі було б чітко прописано, що нова команда хоче реалізувати мрію партійного керівництва радянського Львова і перенести діловий центр на Сихів – тоді б метушня з перенесенням туди управлінь стала би цілком осмисленою”.

Крім того, Зиновій Сірик стверджує, що документ треба доопрацювати з огляду на те, що окремі його пункти суперечать один одному. „Під час аналізу документа складається враження, що немає єдиного бачення всередині самої програми авторів, які творили цей документ. І це чітко видно в окремих пунктах. Одна частина – одне бачення, інша – протилежне. Наприклад, візьмемо питання повноважень районних адміністрацій. Одні пункти кажуть, що вони працюють на кошторисі, тобто не мають своїх бюджетів, і готують висновки у сфері економічного, соціального, культурного розвитку. Незрозуміло кому. Але в іншій сфері вони змінюють договори найму, створюють районні комісії, вирішують. Постає питання – у якій формі? Адже голова району має один нормативно-розпорядчий документ – розпорядження голови районної адміністрації. Отже, одні приписують районам рішення, а інші – лише підготовку висновків”, – каже Зиновій Сірик..

Любомир Зубач натомість жодних суперечностей не бачить, називає документ довершеним і таким, що відповідає вимогам часу. «Я вважаю, що це є якісний документ, мені не соромно, що я над ним працював, – каже в інтерв’ю «Львівському порталу» пан Зубач. – Основна суть нової структури – це бажання спустити певні повноваження на нижчий управлінський рівень. Цим документом ми добивалися деконцентрації повноважень у виконавчих органах. Інша справа, що від депутатського корпусу є багато пропозицій, які ми до сьогоднішнього дня розглядаємо і опрацьовуємо”.

Зиновій Сірик не береться прогнозувати, чи проголосують у четвер депутати за цей документ. Каже, що обранці подали багато пропозицій щодо змін у ньому і все залежатиме від того, наскільки автори розробки прислухалися до думки депутатів. „Зрештою, якщо цей документ є усвідомленим документом керівництва виконавчих органів, то, може, треба дати їм це. Я не прихильник ставити палки в колеса тому, хто хоче зробити щось добре. Якщо вони вірять, що документ є добрим, то нехай працюють і відповідають, – підсумовує Зиновій Сірик”.

До речі, завтра міська рада затверджуватиме нові тарифи на тепло. Як відомо, міський голова Андрій Садовий пропонував депутатам проголосувати за це питання, депутати натомість відмовилися, мотивуючи це тим, що затвердження тарифів – повноваження виконкому. У пропонованому народним обранцям Положенні теж є пункт, згідно з яким встановлювати тарифи на комунальні послуги мають виконавчі органи. Тож, так виглядає, що міському голові та його підлеглим таки доведеться взяти на себе відповідальність за неминуче підвищення цін.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *