Бунтівні працівники колись потужного підприємства, а нині майже банкрута ВАТ “Галол” не припиняють організовувати акції протесту. Вчора у Дрогобичі, де, власне, і розташовано підприємство, відбулася наймасовіша за останній час акція працівників. Близько 80 осіб на 20 хвилин затримали рух потяга “Трускавець-Київ”, заблокувавши колію. В руках пікетники тримали плакати з гаслами про відновлення справедливості. Вони скандували: “Роботу! Зарплату! Бандитів за ґрати!”
Конфлікт між керівництвом ВАТ “Галол” і трьомастами працівниками триває вже два роки. Впродовж цього часу робітники марно намагаються повернутися на зупинене виробництво, або бодай повернути зароблені гроші. Суди – від обласного до Вищого господарського – визнали легітимність нинішньої заводської влади, водночас зобов’язавши її виплатити зарплату робітникам, які подавали позови. Однак результату не було жодного, незважаючи на дві кримінальні справи, які відкрила прокуратура. Судова тяганина триває, а люди опинилися в доволі скрутній ситуації: без грошей, однак на підприємстві. “Я працюю на заводі з 1988 року, – розповів слюсар-ремонтник із технічних установок Богдан Голич. – Після того, як завод зупинився, хотів знайти іншу роботу, однак розрахувати із заводу не хочуть, бо тоді треба було б погасити борги із зарплати. Тому нині я там не працюю, бо немає роботи, а на інше місце праці піти не можу, бо не віддають трудової”.
Багато хто з “галолівців” судиться, аби повернути зароблені гроші, однак це не є ефективним засобом відстоювати права. За словами пана Голича, він має три судові рішення про повернення боргу, але керівництво заводу ігнорує цей факт, посилаючись на відсутність бухгалтерії. Загалом борги із зарплати сягнули 1 млн. 200 тис. грн., персональні борги сягають десятків тисяч гривень.
Тривалий час “галолівці” щонеділі регулярно перекривали рух поїздів у Дрогобичі, щочетверга пікетували Львівську облдержадміністрацію. Однак через малу кількість присутніх ці акції залишалися поза увагою владоможців. Пікетування ж залізниці обіцяє бути більш резонансним, аніж попередні.
“Ми спілкуємося вже півтора року, — розповів начальник управління транспортної міліції Львівської залізниці Михайло Янковський. – Робимо все, щоб їх почули. Ми вже виходили до влади з ініціативою вирішити проблему. Але нині матеріали перебувають в суді, тому доки не буде судового рішення, нічого не зміниться”.
Залізничні правоохоронці зголосилися передати вимоги та лист міністрові МВС Юрію Луценку. Однак не всі вірять у чесні наміри міліції, схиляючись до думки, що таким чином правоохоронці намагаються уникнути потреби щонеділі вирушати до дрогобицької залізничної колії пильнувати за демонстрантами.
Голова громадської організації “Галол за законність” і чільник заводського осередку профспілки “Захист праці” Василь Хащівський розповів, що попередня влада ніяк не сприяла вирішенню конфлікту, а нинішня наразі лише обіцяє. “Голова ЛОДА Петро Олійник пообіцяв нам, що в разі невиплати заборгованості до 1 квітня ініціюватиме переведення заводу в державну власність”, – розповів пан Хащівський.
А голова Львівської профспілки “Захист праці” Юліан Циганко додав, що однією з вимог профспілки є відставка деяких працівників обладміністрації: “Ми виступаємо проти начальника управління з питань промислової політики ЛОДА Ростислава Сороки, – наголосив він. – Він досі перебуває на посаді, однак своєю присутністю у владі дискредитує її”.
Наступним кроком “галолівців” стане поїздка в Київ, яку планують на початок квітня. У столиці, обіцяють працівники підприємства, вони декілька днів пікетуватимуть Кабінет Міністрів, прокуратуру та секретаріат Президента.
Богдан Юрочко