Львівські перевізники ігнорують закони України - „Поступ“, 13 січня

|

Закон, який забороняє пасажирам їздити у маршрутних таксі стоячи, вочевидь, залишиться тільки на папері. Найімовірніше, львів`яни найближчим часом узагалі не відчують змін у транспортному перевезені. Самих же перевізників проблеми з обмеженням кількості пасажирських місць також не торкнуться. Отож, найімовірніше, мешканцям нашого міста не загрожують черги на зупинках, підвищення тарифів, а власникам таксі — банкрутство.

Нагадаймо, новий закон про внесення змін у Кодекс України про адміністративні порушення (ст. 121) передбачає, що водії, які перевозитимуть пасажирів, які стоять, мали б сплатити штраф розміром від 2 до 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто від 34 до 85 гривень. Якщо ж водія піймають за таким порушенням удруге, то сума штрафу збільшується від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів.

Проте, як пояснили „Поступу“ в обласній ДАІ, впровадження нового закону малоефективне, оскільки передбачені ним методи покарання, м`яко кажучи, не заохочують перевізників дотримуватися букви закону. Адже, згідно зі змінами, внесеними 2001 року до Адміністративного кодексу України, покарати порушника працівники Державтоінспекції можуть лише складенням протоколу. І хоча протокол передбачає стягнення штрафу, далеко не кожен водій спішить його сплатити. Зрозуміло, що контроль даішників за виконанням і цього закону буде досить умовним.

Загалом, як повідомила „Поступу“ керівник прес-служби управління Державтоінспекції у Львівській області Світлана Пасічник, за дотриманням умови перевезення у маршрутках лише пасажирів, які сидять, даішники стежать давно. Лише за останній квартал минулого року працівники автоінспекції склали 593 протоколи, що фіксують порушення саме цієї норми. Та, як відомо, маршрутки і далі заповнені. „Збільшення суми штрафу не може забезпечити дотримання закону, якщо штраф однаково не сплачують, — каже Світлана Пасічник. — Поки не зміняться методи покарання, закон не діятиме“.

Перевізники наразі ж не можуть прокоментувати нововведення, позаяк ще не відчули його в дії. Та передбачені ним обмеження сприймають як ще один головний біль. За словами Івана Велійки, керівника фірми „Радар-ЛВ“, дія закону, звичайно ж, додасть чимало проблем. „Яким чином їх вирішуватимуть, поки не відомо. Можна сказати тільки одне, що всі питання, пов`язані з цим законом, потрібно буде вирішувати на рівні міської ради, — каже пан Велійка. — У Києві, скажімо, перевізники вже подають клопотання до міської адміністрації та Мінтранспорту про те, щоб підвищити тарифи на 70-100 відсотків. Як діятимуть львівські перевізники, ще не відомо“.

А от міських чиновників законодавчі нововведення не лякають. За словами начальника управління транспорту і зв`язку Львівської міської ради Ярослава Вовчака, у проекті бюджету Львова на 2005 рік закладено 18 мільйонів гривень на закупівлю нових автобусів, які мають вирішити проблему з обмеженням пасажирських місць у маршрутках. Проте скільки автобусів зможе закупити місто, наразі не відомо, оскільки, як запевнив пан Вовчак, оголошено тендер і не відомо, в якої саме фірми і за якою ціною купуватимуть транспорт.

Марія ШОЛОМИЦЬКА

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.