Іван Онисковець: “Немає мільйонів – немає роботи” - „Львівська газета“, 20 вересня

|

Упродовж останніх двох років львів’яни мають нагоду спостерігати за тим, як активно в місті ремонтують дороги. І попри це стан не лише основних магістральних шляхів Львова залишається в незадовільному стані.

“Дорожними” болячками для мешканців міста, надто для водіїв, є вибоїни чи не на кожній вулиці. Із 2003 року на ремонт доріг виділяють значно більше коштів, аніж у попередні роки, тому міська влада ставить перед собою завдання довести до ладу якомога більше внутріквартальних доріг і головні магістральні дороги міста. Наступного року управління інженерного господарства має намір здійснити капітальний ремонт вулиці Городоцької в районі Приміського вокзалу та вулиці Зеленої. Про це “Газеті” розповів начальник цього управління Іван Онисковець.

– Іване Микитовичу, незважаючи на старання міської влади навести лад із дорогами, все ж львів’яни не задоволені їхнім станом…

– Наразі питання ремонту доріг розглядають у трьох напрямках. Перший – це капітальний ремонт, який проводить управління інженерного господарства. До 1 серпня цього року відремонтували доріг на загальну суму 5 мільйонів 532 тисячі гривень. Це вулиця Кульпарківська, перехрестя вулиць Виговського – В. Великого, вулиці Д. Апостола, Широка, Дністерська, переклали бруківку в районі стадіону СКА, вулиці Кордуби, Новознесенська, Боднарська, частково Дорошенка. В серпні завершили роботи на вулиці Богданівській. На Кукурудзяній проклали дощову каналізацію, якої там доти не було.

Порівняно з попередніми роками, нині на лагодження шляхів виділяють більше коштів. Якщо у 2000-2001 роках для капітального ремонту доріг надали 500-700 тисяч гривень, то у 2003-2004-му лише зі спецфонду (який формують із податків власників транспорту, – “Газета”) отримано 7-8 мільйонів гривень. Тобто коли є кошти, маємо й результат. Окрім того, капітальний ремонт виконуємо комплексно – перекладаємо всі інженерні мережі. Прикладом слугує вулиця Дорошенка – там перевірено буквально все. І якщо інженерні мережі в незадовільному стані, то ми їх перекладаємо.

Другий напрямок ремонту доріг – так званий “біжучий”, його виконують районні адміністрації. Це ямковий ремонт, аби підтримати дороги в належному для проїзду стані. І третій напрямок – ремонт внутріквартальних шляхів. Нарешті у Львові вирішено питання ремонту таких доріг. Для цього скеровані спеціальні бюджетні гроші, тому районні адміністрації разом із депутатськими групами ініціювали роботи на внутріквартальних дорогах. А ще донедавна цієї проблеми взагалі не розглядали, хіба звертали увагу на магістральні вулиці. Отже, це дуже позитивний крок.

– Чи достатньо в місті техніки для ремонту доріг?

– Техніки замало. Міський голова це розуміє, депутати також. Упродовж останніх років почали виділяти кошти на закупівлю.

Техніці наших комунальних служб – уже по 30-40 років. Торік придбали піскосії, три вишки. Наразі закуповуємо спеціальні ямкові ремонтери, які працюють дуже ефективно, вони малозатратні та дешеві.

Не знаю, яким буде розпорядок бюджету, але з наступного року маємо намір потихеньку закуповувати техніку. Наші підприємства навчилися працювати з тією, яку на Заході давно списали б, порізали на брухт. Якщо проаналізувати якість діяльності на тих об’єктах, то її витримано на належному рівні – об’єкти не руйнуються. Але це така картина: тут зробили латку, а за 10 см уже руйнується старий асфальт – отже, наступного року доведеться ремонтувати. Тобто дорога, як і будь-яка річ (книжка, піджак, сорочка), має свій термін експлуатації. Минуло 10 років – треба робити капітальний ремонт. А не робимо ремонту, то з кожним роком дорога нищиться все більше.

– Скільки часу повинні відслужити відремонтовані дороги? За нормативами та насправді…

– За нормативами, вони повинні служити 10-13 років. Кожні 13 років у місті потрібно проводити капітальний ремонт. У нас же вони служать довше. Такі вулиці, як Зелена або Стрийська, відремонтували десь 40 років тому. Ми нарікаємо, що дороги в поганому стані. Так і є, але, слава Богу, що вони ще витримують стільки часу без ремонту.

– Які кошти насправді потрібно, щоб нормально відремонтувати львівські дороги?

– Треба освоїти приблизно 20 мільйонів гривень. Тоді магістральні, основні вулиці інтенсивного руху автомобільного транспорту піднесемо на нормальний європейський рівень. Але, скажімо, якщо нині відремонтуємо вулицю Стрийську, то через 20 років, коли полагодимо останню магістраль, знову повернемося до Стрийської. Є мільйони – є робота. Немає мільйонів – немає роботи.

– Які вулиці залишаються в найбільш плачевному стані?

– Наразі “дійшли” руки до всіх магістральних вулиць. За нагоди на всіх магістралях зроблено якщо не капітальний, то “біжучий” ремонт. У вкрай незадовільному стані перебуває вулиця Городоцька, зокрема в районі Приміського вокзалу. Також вулиця Івана Франка, починаючи від Польського консульства до вулиці Козельницької. А від вулиці С. Бандери до Київської – проїжджа частина, трамвайні колії дають негативні вібрації на будинки. З-поміж основних магістральних вулиць ремонту потребує Зелена, лагодитимемо її наступного року. Також візьмемося за вулицю Городоцьку в районі Приміського вокзалу, Підвальну, Гонти й Торгову. Плануємо реконструкцію проспекту Свободи та площі Галицької. Звичайно, коли затвердять бюджет, ці плани уточнюватимемо. Однак наступного року маємо намір здійснити справді дуже великий обсяг робіт.

– Скільки коштувала Львову реконструкція вулиці Дорошенка? Коли її завершать?

– Від проспекту Свободи до вулиці Словацького ремонт обійшовся в 3,5 мільйона гривень. Від вулиці Словацького з виходом на вулицю Коперніка – 6 мільйонів. І цей шматочок від трамвайного повороту до С. Бандери – 600 тисяч. Загальна ж сума ремонту комплексу дороги – 10 мільйонів гривень. Ремонт завершать у жовтні, тоді ж відновимо рух трамваю.

– Обласне управління МНС нещодавно заявляло, що міська влада здійснює ремонт вулиці Дорошенка, нехтуючи пожежною безпекою. Як прокоментуєте такі заяви?

– Це все неправда. Вони подавали заявку. Уже відписав їм пояснення. МНС дало недостовірну інформацію. Ми її перевірили. Ті всі гідранти залишилися на місці, згідно з нормативами. Ми їх відремонтували і поставили ще три. Не знаю, хто з них підготував таку інформацію. Упевнено заявляю – сенсації не вийшло.

Розмовляла Віра Карпінська

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *