Костянтин Лазурко: “Усі школи готові до нового навчального року” - „Львівська газета“, 31 серпня

|

Завтра – перше вересня, до якого так нетерпляче готуються тисячі школярів Львова та їхні батьки. Наскільки школи нашого міста готові прийняти нових учнів, чи є якісь новації у навчальному процесі – про це у розмові з Костянтином Лазурком.

– Пане Костянтине, яка загальна тенденція щодо чисельності школярів Львова?

– Першого вересня у Львові до навчання приступлять близько 81,5 тисячі дітей. Це приблизно на чотири тисячі менше, ніж минулого року, тобто зберігається тенденція до зменшення їхньої кількості. У перші класи цьогоріч прийняли більше ніж шість тисяч учнів. Кількість дітей майже щорічно зменшується, це пов’язано з демографічною ситуацією. Особливістю цього навчального року є те, що школа поступово переходить на дванадцятирічний термін навчання, і з першого вересня вся початкова школа буде чотирирічною.

– Чи викликало це якісь перебої в роботі шкіл?

– Ми маємо проблему з набором у п’яті класи, їх буде на шістдесят відсотків менше. Звідси певна диспропорція у навантаженні вчителів: відбудеться збільшення педагогічних ставок у початковій школі та зменшення у старшій.

– Чи багато школярів почнуть навчання у приватних школах Львова?

– У нашому місті приватних шкіл небагато, всього 16. Кількість учнів там невелика. Минулого року, наприклад, таких учнів було трохи більше тисячі, що становить понад один відсоток від загальної кількості школярів у Львові. На жаль, приватні навчальні заклади є малочисельними. Таких шкіл ми не фінансуємо.

– Яка ситуація із забезпеченням учнів новими підручниками?

– Нині стовідсотково має бути забезпеченою підручниками початкова школа. Наступного року плануємо забезпечити книжками старшу школу – завдяки коштам, передбаченим державною програмою.

– Чи одягнуть діти шкільну форму?

– Ми підтримуємо тенденцію переходу школярів до форми. Шкільна форма мусить бути. У деяких школах таке правило поступово вводять, але через економічні причини вимоги до шкільної форми не були обов’язковими. Було чимало дискусій, та й досі залишається багато різних думок. Тому категоричної вимоги не буде. З часом форму запровадять, і я сподіваюся на співпрацю з боку батьків, адже діти виглядатимуть акуратнішими.

– 12-річне навчання передбачає нові предмети?

– Список предметів не змінився, лише їх зміст. Зміни відбуваються не лише через перехід на чотирирічне початкове навчання, а й через профільне навчання у старшій школі.

– У яких школах є таке навчання?

– Профільне навчання запроваджено десь у сорока відсотках старших шкіл. Визначено вісім основних профілів, але школи додатково вводять інші. Загалом вони розраховані на те, що після закінчення навчання діти орієнтуватимуться на певний вибір професії. Найпопулярнішими профілями є природничий, суспільно-гуманітарний, фізико-математичний, філологічний.

– Чи забезпечена школа кадрами для переходу на складнішу систему навчання?

– Я б сказав, що у зв’язку з тим, що кількість дітей зменшується, деяким учителям не вистачає навантаження, однак у зв’язку з переходом на 12-річний термін навчання деяким учителям додали навантаження до ставки. Однак існує певний дефіцит учителів трудового навчання, іноземної мови, інформатики.

– А як щодо такого нового предмета, як християнська етика? Чи достатньо компетентні львівські вчителі для викладу засад християнської етики?

– Цей предмет викладають учителі, які мають не лише спеціальну педагогічну освіту, але й пройшли відповідну підготовку.

– Чи є потреба у групі продовженого дня для школярів?

– Звичайно, вона існуватиме і надалі. У кожній школі є одна-дві групи продовженого дня, які створюють для дітей, чиї батьки працюють. Це дає школярам можливість бути задіяними після школи і під наглядом учителів готувати уроки.

– Яка позиція управління освіти щодо такого поняття, як репетиторство?

– Статусу репетиторства як такого не визначено. Його не можна забороняти, бо воно ніколи не було дозволене. Наша позиція така: репетиторства у школі не повинно бути. У нас є додаткові заняття з дітьми, які передбачені навчальним планом. Згідно з нормативними документами, вчителям платять за це гроші. Щодо додаткових послуг, які хочуть отримати батьки, то можна додатково оплачувати предмети, не передбачені шкільною програмою. Репетиторство ж – це зовсім інше. Вчитель, який займається такою діяльністю, має бути зареєстрований як підприємець, мати ліцензію.

– Додаткові заняття, предмети… Як школа намагається заохотити обдарованих дітей до активнішого здобуття знань?

– Обдарованим дітям приділяють особливу увагу. Ми маємо гарні результати цього року. 11-класників-переможців Львівського міського етапу Всеукраїнських предметних олімпіад цього року нагородили подякою міського голови і премією – 200 гривень кожному. Переможцям конкурсу “Вчитель року” (було 5 осіб) міський голова вручив премії у 1200 грн.

– А як загалом школярі нашого міста проявили себе на всеукраїнських олімпіадах минулого року?

– У всеукраїнському етапі брало участь 50 учнів, які вибороли 44 призові місця, п’ятьом із них вдалося посісти перші місця. З них четверо – учні фізико-математичного ліцею й один – гімназист Львівської академічної гімназії. Зокрема львів’яни відзначились у таких предметах, як екологія, економіка, математика, фізика. Переможців цього року забезпечили безкоштовним оздоровленням у таборах.

– Чи готові школи технічно до нового навчального року?

– Навчальні заклади Львова готові до навчального року. Всі приміщення відремонтовані, і я хотів би подякувати класним керівникам, батькам, директорам шкіл за підготовку до навчального року, адже роботи виконували спільно з громадою. Крім того, тривають і капітальні роботи – наприклад, у багатьох школах проводять заміну плоских дахів на шатрові, оновлюють систему опалення. Перше вересня буде святковим днем, як і завжди.

Розмовляла Вікторія Бондарчук

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *