Рекламісти поза політикою. Але ще не вечір... - „Вголос“, 4 серпня

|

Незважаючи на те, що передвиборча кампанія стартувала, прямої візуальної агітації за кандидатів на крісло Президента України на вулицях Львова майже не видно. Справа, виявляється, не лише в тому, що міськвиконком задовго визначав місця, де це можна робити, — рекламісти побоюються влазити в політику.

Львів’яни мали можливість вже починаючи з весни ознайомитися з взірцями прихованої реклами кандидатів. Порівняно довго весною на біг-бордах у Львові висіла прихована реклама Віктора Ющенка „Так! Ющенко: “Вірю. Знаю. Можемо”, якої на даний час ніде не помітно. Натомість до Дня Конституції в місті розвішали рекламу у підозрілих сіро-жовто-голубих тонах із написом „Я громадянин України, я люблю Україну”. За неофіційною інформацією, оплату за розміщення цих рекламних щитів здійснювала Партія регіонів.

З початку виборчої кампанії свою агітаційну рекламу у Львові проводить штаб Олександра Мороза. Щовихідних його активісти регулярно розвішують по Львову плакати із зображенням свого кандидата із написом „За впевненість у завтрашньому дні”, а також звернення Олександра Мороза до виборців. Однак розвішують вони їх у не призначених для цього місцях — на стовпах, тому довго там ці плакати не затримуються.

За інформацією газети „Поступ”, на Сихові в недозволених місцях можна зараз також знайти агітки за Януковича.

До певної міри нецивілізованість у розміщенні агітаційних матеріалів пов’язана з невиконанням міською виконавчою владою власних обов’язків. Незважаючи на те, що минув вже місяць відтоді, коли мали бути визначені відповідні місця та встановлено стенди для ведення агітаційної капманії (згідно зі ст. 59 п. 8 Закону України „Про вибори Президента України” місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування не пізніше, ніж за 120 днів (2 липня) до дня виборів відводять місця та обладнують стенди, дошки оголошень у людних місцях для ведення передвиборчої агітації), жодного такого стенду чи дошки у Львові побачити не вдається. Проте, керуючий справами Львівського міськвиконкому Олег Кузан запевнив „Контекст-медіа”, що дошки у Львові вже встановлено. Їх дев’яносто вісім. А чому представники виборчих штабів не розміщують на них свої плакати — це вже їхня справа, вважає чиновник.

Представники ж штабів обурені поведінкою міської влади. Так, місцевий штаб СПУ в особі Євгена Таліпова та штаб „Нашої України” в особі Петра Олійника звернули увагу міської влади, що вона порушила Закон „Про вибори Президента України”, не відвівши у зазначені терміни площі для розташування зовнішньої політреклами.

Біг-борд для кандидата? Місць нема

Найбільш ефективним способом впливу на підсвідомість виборців, як за розмірами, так і за місцями розташування, вважаються рекламні щити розміром 3х6 метрів (біг-борди). На даний час у Львові всі вони знаходяться у приватній власності. Найбільшими місцевими операторами біг-бордів є фірми „Наша справа”, „Октагон” та „Ура”. Якщо вірити представникам цих фірм, з якими вдалося поспілкуватися, жодного милого обличчя кандидатів на їхніх щитах не буде, оскільки вони одноголосно відмовляються братися за розміщення політичної реклами. Крім того, немає вільних площ.

На думку директора зі зв’язків з громадськістю компанії „Український медіа-моніторинг” Андрія Руденко, рекламісти не бажають братися за розміщення політичної реклами винятково з міркувань безпеки власного бізнесу. Їм набагато вигідніше займатися комерційною рекламою, аніж політичною.

Однак все ж сумнівно, що політреклами на біг-бордах не буде. За словами експертів, в найбільший розпал передвиборчої кампанії близько 20% рекламних поверхонь все-таки будуть викуплені штабами для кандидатів у гаранти. А яким буде розподіл цих поверхонь, залежить від того, хто є господарем на даній території-області. Для „господарів” вільні площі знаходитимуться, цілком очевидно, й завдяки чиновникам, які ультимативно заявлять операторам, що у випадку „розкрутки” не того кандидата їх конструкції будуть демонтовані. Законна причина знайдеться. Приклад цьому вже є. Нещодавно заступник голови Київської міськдержадміністрації Михайло Поливанов заявив про демонтаж 300 рекламних носіїв у Києві, мотивуючи це відсутністю відповідної документації на їх встановлення.

За словами фахівців рекламного ринку, під час передвиборчої кампанії траплялись випадки, коли рекламісти змушені були знімати з біг-бордів рекламу певних претендентів, навіть незважаючи на те, що за неї було заплачено вдвічі-втричі більші суми, аніж за комерційну.

Розцінки на політрекламу на біг-бордах сторонньому довідатися важко. В рекламних фірмах їх отак просто не розголошують. „Ми собі дозволимо назвати це комерційною таємницею”, — заявили в одній з них. Але приблизно ціни можна собі „прикинути”. Якщо врахувати, що на даний час розміщення комерційної реклами у Львові на біг-бордах коштує, за даними „Українського медіа-моніторингу”, 300 доларів на місяць включно з ПДВ та податком на рекламу, то ціна політичної реклами, можна припустити, буде далеко більшою.

За прогнозами „Українського медіа-моніторингу”, бюджет зовнішньої реклами у 2004 р. у Львові становитиме 4,7 млн. дол., у той час як у 2003 р. розміщення усієї реклами у Львові оцінювалось в 3,361 млн. дол.

Оксана Біркова

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


Загрузка...