„Підлога ходором ходила і посуд дзвенів у серванті...“ - „Високий замок“, 26 липня

|

Жителі вулиці Дорошенка чекають пуску безшумного трамваю. Це так люди кажуть – „безшумний трамвай“. Насправді – це безшумна трамвайна колія. Саме такими коліями їздять у Львові трамваї вулицями Личаківською, Івана Франка, Підвальною… Дійшла черга і до вулиці Дорошенка (колишня Жовтнева).

Не один рік громадськість міста наполягає на усуненні трамваю з центральної частини міста, оскільки вібрація руйнує старовинні будівлі. А Маріанна Мушкетик з будинку номер 28 на вулиці Дорошенка розповідала мені, що у всіх квартирах, коли їхали трамваї, відчувався маленький землетрус. Підлога ходором ходила, посуд дзвенів у серванті… Цікаво, що ціна на квартири саме у тій частині вулиці Дорошенка, де їздив трамвай (від вулиці Словацького до проспекту Свободи), приблизно на п’ять тисяч доларів менша, аніж у будинках на цій же вулиці, де трамваю не було… Чимало львів’ян, побачивши розриту вулицю Дорошенка, подумали, що трамвая у центрі міста вже не буде. Але наразі зняти трамвай з центральних вулиць міста неможливо без значного погіршення транспортного сполучення. Проектанти запропонували докорінну реконструкцію трамвайних колій і деяку зміну схеми руху. У реконструкції вулиці Дорошенка і усуненні трамвайого руху з вулиці Словацького зацікавлений і колектив підприємства „Електротранс“. Річ у тім, що поворот з вулиці Коперника на вулицю Словацького біля головпошти надзвичайно крутий, майже 90 градусів. Дуже сильне навантаження на рейки, їх часто доводиться замінювати. Окрім того, на цьому повороті частенько виникають автомобільні затори. Тепер трамваї по вулиці Словацького не ходитимуть. З вулиці Коперника, одразу ж за будинком школи номер 9, вони повертатимуть новою колією наліво і виходимитуть на вулицю Дорошенка. Потім пересікатимуть вулицю Словацького і рухатимуться звичним маршрутом повз проспект Свободи і площу Ринок. У батьків учнів дев’ятої школи сусідство з трамвайною колією викликало занепокоєння… Вхід до школи тепер буде не з боку вулиці Коперника, а з подвір’я, з тієї частини вулиці Дорошенка, де немає трамвайної колії. Окрім того, між шкільним будинком і трамвайним полотном зводиться суцільна двометрова стінка.

Нині вулиця Дорошенка, як колись казали, – ударна будова. Реконструкцію вулиці і прокладання нової колії здійснює колектив ВАТ „Спеціалізоване будівельно-монтажне управління номер один“. Декому може здатися, що укладання нового полотна триває надто довго. Керівник будівельної організації Ігор Булик пояснив, що роботи тривають на вулиці, яка уся „нашпигована“ кабелями – електричними, телефонними, релейними, водо-і газопроводами… Доводиться очищувати усі забиті сміттям дощоприймачі, обладнувати оглядові колодязі каналізаційного колектора. Водночас на проїжджу частину укладають бруківку (за тим візерунком, який був ще за Польщі), прокладають нові тротуари. проїжджа частина стане вужчою, а троуари ширшими. Тепер автотранспорт вже не зможе стояти посеред вулиці, як це було раніше.

Ігор Булик розповів, що прокладанання нової колії здійснюється за чеською технологією. Саме чехи прокладали безшумну колію на вулиці Личаківській. Ігор Іванович розповів, чому саме колія стає безшумною. Рейки лягають на масивну „подушку“. Ось її складові – пісок, щебінь, бетон, асфальт, бетонні плити. Рейку укладають на гумову прокладку і з обох боків запресовують гумою…

Трамвай новою колією оновленою вулицею розпочне рух 15 жовтня цього року. А до Дня незалежності – 24 серпня – планується завершити реконструкцію верхньої частини вулиці Дорошенка з тим, щоб відкрити вулицю Технічну і зменшити потік автомашин крізь центральну частину міста.

Начальник відділу управління інженерного господарства міської ради Михайло Вантух повідомив, що у разі виділення бюджетних коштів наступного року розпочнеться прокладання безшумної колії на площі Ринок, згодом – на інших вулицях історичної забудови. Не знято з черги денної продовження четвертого трамвайного маршруту до Сихівського житлового масиву.

Був такий період, коли трамваї почали вважати за анахронізм. Але у всіх європейських країнах триває трамвайний ренесанс. Немає наразі більш ефективного і екологічно чистого транспорту.

Борис КОЗЛОВСЬКИЙ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *