“Маршрутки” подорожчали - „Львівська газета“, 2 липня

|

УЧОРА вранці львів’яни, які користуються громадським транспортом, мали неприємну несподіванку – ціна на проїзд у маршрутних таксі зросла з 80 копійок до гривні. Втім не можна сказати, що це подорожчання було неочікуваним, адже після бензинової кризи проблема зростання вартості проїзду стала особливо гострою. Як прогнозував Роман Лобода, голова Асоціації перевізників Львова, саме від учорашнього дня слід очікувати подорожчання проїзду, при цьому тарифи встановлюватимуть самі транспортні підприємства.

До 1 липня ціни на проїзд у “маршрутках” удалося втримувати на попередньому рівні. Як заявив на недавньому брифінгу заступник голови ЛОДА Леонід Мельник, зважаючи на частку ціни пального в структурі собівартості транспортних перевезень, перевізники мають право збільшити тариф на проїзд максимум на два відсотки. З цього випливає, що, на думку Леоніда Мельника, перевізники не мають економічних підстав підвищувати вартість проїзду до гривні.

Однак із цим категорично не згідний заступник голови Асоціації перевізників Львова Михайло Єдинак: “Ми не можемо працювати собі на збиток”.

За його словами, гривня є остаточною ціною за проїзд. Загалом звичну ціну на проїзд Львовом – 80 копійок – встановили ще 1999 року, тим часом ціна на бензин відтоді зросла більш ніж на гривню. Крім подорожчання пального, наголосив пан Єдинак, значних збитків перевізникам завдають пільги на проїзд, яких їм ніхто не компенсує.

Михайло Єдинак вважає, що така сума є абсолютно виправданою та не виходить за межі граничних цін, встановлених Антимонопольним комітетом та інспекцією контролю за цінами Львівщини.

Своє бачення ситуації висловив Ярослав Вовчак, начальник міського управління транспорту і зв’язку. Він стверджує, що лише в середу після обіду отримав листи від перевізників про те, що вони підвищують вартість проїзду. А висновків Антимонопольного комітету й інспекції контролю за цінами Львівщини не має досі. За його словами, із 28 перевізників Львова наразі підвищили ціни лише 18.

– У своїх листах перевізники, незважаючи на те, що вже підвищили тарифи, просять нас пришвидшити розгляд цього питання на виконкомі, – заявив начальник управління. – Ви знаєте, що ніхто з членів виконкому не заперечив проти підняття вартості, стоїть питання – на скільки. Проте повинні перевірити їхні дані, які вони подали щодо технічного обґрунтування збільшення вартості проїзду.

Згідно із законодавством, якщо тарифи встановлені перевізниками самостійно та не затверджені виконавчим комітетом міської ради, то більшість із них автоматично повинні сплачувати податок на додану вартість. Як свого часу пояснював голова Асоціації перевізників Львова, це означає, що для нормального функціонування підприємство мусить встановити ціну 1,2 грн. Той факт, що наразі вартість є меншою, викликала певний подив у Ярослава Вовчака.

А з його слів можна зробити висновок про те, що міська рада лише “узаконить” нові тарифи на перевезення. Можливо, це станеться вже сьогодні на засіданні виконкому.

Однак є й інший аспект проблеми – чи спричинить зростання цін покращання якості послуг перевізників? Незважаючи на підвищення вартості проїзду, водії не виконують вимог щодо обмеження кількості стоячих місць у “бусиках”. Окрім того, до “Газети” звертається чимало людей, які постраждали від непрофесійної, а часом відверто хамської поведінки водіїв “маршруток”. Ми неодноразово писали про те, що водій не має права відмовити в безкоштовному проїзді пільговикам, йому заборонено палити в салоні та вмикати гучну музику. Однак почастішали випадки, коли внаслідок порушень водіями правил дорожнього руху пасажири отримують травми.

Наприклад, 30 червня прикра пригода сталася з мешканкою Львова пані Мар’яною. Близько 17.30 вона поверталася додому із річною дитиною в “маршрутці” № 65. На зупинці по вул. Литвиненка, коли жінка виходила з маршрутного таксі, водій несподівано рушив. Пані Мар’яна саме зачиняла двері, притримуючи рукою дитину. Жінка впала, а водій, проїхавши кілька метрів, зупинився, однак навіть не вийшов із машини. Мабуть, помітив, що пані Мар’яна піднімається самостійно, – натиснув на газ і поїхав далі.

А вчора свідком нахабної поведінки водія маршрутного таксі №96 став працівник “Газети”. На вулиці Личаківській близько 00.30 шофер зупинив авто і вимагав від усіх пасажирів покинути салон, бо він хоче додому. Із психічної рівноваги водія вивело зауваження дівчини, яка попросила 20 коп. здачі з гривні. Мабуть, він вирішив, що вже півгодини, як 1 липня, тож набув чинності новий тариф. Щоправда, він так нічого й не пояснив здивованим пасажирам.

Як запевнили у Львівському обласному управлінні захисту прав споживачів, таким випадкам можна протидіяти. Заступник начальника управління Богдан Гриб розповів, що для цього необхідно подати заяву, в якій вказати номер маршруту, на якому трапився інцидент, і точну годину. Після цього управління здійснює перевірку, іноді спільно з ДАІ. “Винуватих карають відповідно до чинного законодавства”, – запевнив пан Гриб. Найчастіше скаржаться на хамство водіїв пенсіонери та пільговики, поінформував Богдан Гриб.

Однак повернімося до зростання цін, адже є і втішні новини. Заступник голови ЛОДА Ігор Маковецький пообіцяв, що вартість проїзду на міжміських маршрутах не зросте. “По області нам вдається утримувати ціни на попередньому рівні”, – сказав пан Маковецький.

Вікторія Бондарчук, Наталя Онисько

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


Загрузка...