Таксисти судяться з міськрадою - „Поступ“, 15 червня

|

Вже майже півтора року триває конфлікт між міською радою та таксистами. Нагадаймо, що каменем спотикання є „Положення про організацію таксомоторних перевезень в місті Львові“, розроблене спеціалістами міського управління транспорту та затверджене міськвиконкомом ще минулого року. Спроба надати чинності цьому положенню торік спричинила масштабні пікети таксистів під міською радою, під час яких вони вимагали від влади скасувати окремі пункти положення та зняти з посади керівника управління транспорту Ярослава Вовчака.

Львівська вільна профспілка „Автомобіліст України“, яка об`єднує близько 15% усіх таксистів Львова подала до суду на міську раду, бо вважає, що цим положенням та перевищує свої повноваження. Те ж зробила й міська прокуратура, яка вимагає скасувати окремі пункти, які суперечать таким нормативно-правовим актам, як Закон „Про місцеве самоврядування“, Закон „Про автомобільний транспорт“, а також низці інших нормативних документів. Очікування на судове рішення, власне, і вгамувало пристрасті довкола цієї теми, бо процес надання чинності положенню наразі призупинено. За словами правового інспектора Конфедерації вільних профспілок України Андрія Корчинського, з квітня минулого року, відколи подали скаргу, було проведено вже понад 20 засідань, які, однак, нічим поки що не завершилися. Які ж зміни чекають на львівських таксистів, якщо „Положення про організацію таксомоторних перевезень“ таки набуде сили?

Цей документ, на думку таксистів, спрямований на те, щоби встановити контроль міської влади над приватними перевізниками. Найголовніше, що не задовольняє таксистів — це доконечна потреба отримувати в міської влади дозвіл на право перевезень. Для цього всім таксистам слід буде пройти кваліфікаційний відбір та кваліфікаційну комісію, а вже потім брати участь у тендері щодо розподілу стоянок. До того ж у положенні сказано, що виграє таке право той, хто зможе більше заплатити за місце на стоянці. Належить зазначити, що управління транспорту буде у змозі в будь-який момент розірвати з автоперевізником договір, навіть за порушення правил дорожнього руху. Чи призведуть такі повноваження управління до більшої організованості серед таксистів, не відомо, а от до зловживань з боку урядників — напевно.

З одного боку, деякий контроль над таксистами з боку влади безумовно потрібний: начальник управління транспорту Ярослав Вовчак, скажімо, навіть не знає, скільки фірм, які надають послуги таксомоторних перевезень, є зараз у Львові. Проведення тендеру щодо розподілу стоянок таксі, безумовно, збільшить розмір надходжень до міського бюджету, хоча, з іншого боку, перерозподіл може призвести до хаосу та розбрату серед таксистів, яким не дозволятимуть стояти у звиклому місті, до того ж витіснить з ринку таксистів-приватників, які не у змозі заплатити за місце стоянки стільки, скільки можуть собі дозволити великі компанії. Окрім того, набуття чинності положення може вплинути й на ціну таксі, адже фірми самі встановлюють тариф перевезень, і зі збільшенням витрат, певна річ, підвищать його. Наразі все залежить від Галицького районного суду.

Галина СКИБНЬОВСЬКА

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.