Михайлові Сендаку “шиють” розвал Дрогобицького АТП-14607 - „Львівська газета“, 14 червня

|

Політичне протистояння в області головним чином пов’язане з перебуванням на посаді голови Львівської обласної ради Михайла Сендака. Численні звинувачення опонентів із депутатських груп “Соціальна справедливість” і “Ділова Львівщина” “Наша Україна” розцінює лише як політичний тиск. До нападок представників СДПУ(о), які виступають проти Михайла Сендака, вимагаючи його відставки та бойкотуючи проведення сесії, долучилися працівники ВАТ “Дрогобицьке АТП-14607”, яким свого часу керував пан Сендак.

Вони стверджують, що в їхніх звинуваченнях немає жодного політичного підтексту, а лише реальні факти “господарювання” пана Сендака на підприємстві. Обурені працівники АТП звинувачують голову облради в тому, що він довів підприємство до розвалу, перетворивши на банкрута, заборгував трудовому колективу 640000 гривень заробітної плати, якої вони очікують уже понад сім років. Окрім того, вимагають, аби працівникам повернули “право на акції АТП”, яке, за їхніми словами, незаконно відібрали…

Ще 20 років тому Дрогобицьке АТП-14607 займало друге місце у Львівській області за рентабельністю. Понад 400 одиниць техніки, більш ніж 1500 працівників. Підприємство процвітало, як стверджують старожили, оскільки керували віддані справі люди. За їхніми словами, коли 1985 року Дрогобицьке АТП-14607 очолив Михайло Сендак, усе змінилося на гірше. Нині щодня з гаражу на маршрут виїжджають максимум 12 автобусів, після масових звільнень працюють менш ніж 100 осіб, а підприємство перетворилося на справжню руїну, наче пережило кілька землетрусів поспіль…

Аби підтвердити “незаполітизованість і неабсурдність своїх слів”, минулого четверга працівники Дрогобицького АТП-14607, які, зазначимо, інакше, як “обдуреними”, себе не називають, запросили на збори колективу мас-медіа, для яких на підтвердження своїх обвинувальних закидів провели екскурсію територією підприємства.

“Тут у нас був клуб, – запально розпочав екскурсію голова комітету захисту прав працівників підприємства Михайло Мороз, вказуючи на обдерту будівлю без вікон. – Тут була автозаправка, тут колись стояла котельня, тут були пральня та мийка двигунів… А це єдиний бокс, що працює. Правда, тут обвалився дах, він упав на “Ікарус”. Добре, що людей не було…”

Слід зазначити, що про всі об’єкти присутні, яких зібралося близько 50 осіб, говорили виключно в минулому часі: “тут був”, “тут була”…

“Щоб так розвалити підприємство, потрібно бути академіком”, – підсумував екскурсію один із гідів, водій Микола Басараб. “Середньої освіти мало.., – додав водій Роман Дідач. – Простий хлоп так “не потрафить”.

Після емоційної екскурсії працівники зібралися на заплановані збори колективу, які проводили в тісному приміщенні пропускного пункту. Знову звучали закиди в бік Михайла Сендака. Працівники розповіли, що з ініціативи пана Сендака 1999 року створено дочірнє підприємство “Транспортник”. Воно проіснувало близько двох років і розпалося. За словами Степана Тунського, в “Транспортник” водії переходили з тими ж автобусами, на яких працювали в АТП. А коли підприємство розпалося – повернулися назад, а разом із ними – борги. “12 працівників відсудили свої гроші як стосовно АТП, так і стосовно дочірнього підприємства, – наголосив він. – Але тепер, незважаючи на рішення суду, “Транспортник” не може виплатити борги, оскільки він розпався й не має майна, а в АТП грошей немає взагалі…”

Далі йшлося про майнові сертифікати, які, за словами учасників зборів, Михайло Сендак привласнив незаконно. “Погрожуючи звільненням з роботи”, під час приватизації він зосередив у своїх руках 54% акцій. Нагадаємо: хоча пан Сендак уже не володіє майновими сертифікатами, оскільки передав їх голові профкому Василеві Лучку, слідчий відділ Дрогобицького МРВ УМВСУ у Львівській області порушив кримінальну справу саме за цим фактом.

До речі, як повідомив “Газету” заступник голови Львівської облради Андрій Парубій, справу відкрили без будь-яких підстав. За його словами, її дещо швидше розглядав Трускавецький районний суд – він виправдав Михайла Сендака. “Рішення Трускавецького суду тепер чомусь не беруть до уваги, – наголосив Андрій Парубій. – Окрім того, тепер неналежно провели попереднє слідство, на якому мали визначити, чи були порушення під час купівлі-продажу майнових сертифікатів АТП. Цього ніхто не робив. “Перескочивши” всі визначальні етапи, відразу відкрили кримінальну справу”.

За твердженням пана Парубія, пояснення такого просте: наразі на Львівщині триває переслідування голови облради, всі звинувачення мають виключно політичне підґрунтя. “Переконаний, що справу підтасовують лише для того, щоб спаплюжити голову облради”, – наголосив він.

Повертаючись до зборів колективу ВАТ “Дрогобицьке АТП-14607”, варто зазначити, що працівників мас-медіа не першими запрошували в гості. На попередніх зборах побували депутати Львівської обласної ради, зокрема Михайло Ваврин, член фракції “Наша Україна”, обраний від Дрогобича. Він розповів “Газеті”, що картину, яку простежуємо на Дрогобицькому АТП-14607, можна спостерігати на всіх АТП. За його словами, є дві причини занепаду. Перше – не повертають коштів за пільговий проїзд пасажирів, друге – 2000 року на засіданні тендерної комісії, де головував Ігор Дума, лідер фракції “Соціальна справедливість”, АТП свідомо усунули від перевезень, перевагу ж надали приватникам. “Зрозуміло, що нині цю ситуацію використовують опоненти пана Сендака. І я знаю, чому та для чого це роблять, – наголосив Михайло Ваврин. – Можу сказати, що якби Михайло Сендак не був головою облради, такого конфлікту не виникло б…”

Тим часом працівники АТП налаштовані рішуче. Вимоги попередніх зборів не змінилися . “Якщо нам не виплатять грошей, не повернуть акцій, а також дозволів для роботи на маршруті, ми блокуватимемо роботу підприємства”, – вкотре категорично зазначив Михайло Мороз.

Заступник мера Дрогобича Дем’ян Мосійчук зазначив на зборах, що міська влада – на боці людей. За його словами, справа пішла самопливом, і тепер необхідно йти на компроміс, аби вийти з цієї ситуації. “Позаяк підприємство є акціонерним, ми не можемо активно втручатися в його роботу, – зазначив він. – Я ініціюватиму збори акціонерів. Там виробимо програму, за якою йтимемо далі”.

“Уже не один місяць спостерігаємо, що діється на АТП, – а ситуація, на жаль, не стабілізується, навпаки – погіршується, – наголосив у коментарі “Газеті” перший заступник начальника Львівського обласного управління автомобільного транспорту Олександр Першин. – На 9 липня призначено збори. І дай Боже, щоб вони відбулися й на них знайшли вихід із цієї складної ситуації. Якщо нині не перейти до екстрених, абсолютно неординарних дій, АТП просто вмре”.

Андрій Горуна,

Дрогобич-Львів

Для газети

Олег КАНІВЕЦЬ

керівник фракції “Наша Україна”

Я був на попередніх зборах трудового колективу, тому можу сказати, що наразі потрібно підсилювати керівництво ВАТ “Дрогобицьке АТП-14607”, оскільки із 2002-го до 2004 року воно докладає мало зусиль, аби вивести підприємство з кризи. Зі свого боку, Львівське обласне управління автотранспорту повинно допомогти, щоб АТП отримало відповідні маршрути. Як мені відомо, управління майже не виділяє коштів на закупівлю запчастин для ремонту техніки, але все-таки 25% акцій – у Фонді держмайна. Тому не можна сказати, що це тільки приватне підприємство… Крім того, слід компенсувати з бюджету перевезення пільгових пасажирів.

Щодо звинувачень у бік Михайла Сендака, то кажу з упевненістю: тих працівників уміло використовують у політичних іграх. Чому про ці звинувачення ми не чули наприкінці 1990-х чи 2000-го року, а лише в 2004-му? А Михайло Дмитрович, до речі, вже два роки там не працює…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


Загрузка...