Обмеження для приватників - „Поступ“, 19 травня

|

Вчора на всеукраїнській нараді працівників автотранспорту міністр транспорту Георгій Кірпа повідомив, що його міністерство має намір заборонити фізичним особам працювати на ринку автобусних перевезень. „Я не ворог приватникам, але всіх треба поставити в однакові умови роботи“, — цитує слова міністра інформаґентство Українські новини. Як вдалося дізнатися „Поступу“ в голови Асоціації перевізників Львівщини Романа Лободи, йдеться не стільки про цілковиту заборону фізичним особам працювати на ринку автобусних перевезень, скільки про своєрідну „прив`язку“ перевізників — фізичних осіб до технічної бази перевізників — юридичних осіб. „Приватні перевізники мали б пристати до того чи іншого перевізника — юридичної особи, який має необхідну технічну базу“, — зазначив Роман Лобода.

Причин, що спонукають Міністерство транспорту обмежити діяльність приватних перевізників, є дві. Передусім, зазначив Кірпа на нараді, приватники не забезпечують потрібного рівня безпеки пасажирів під час перевезень. Нині стан аварійності в автотранспорті оцінюють як соціальне лихо. За 2003 рік від ДТП загинуло понад 7 тисяч осіб і близько 50 тисяч травмовано. Відсутність у приватних перевізників потрібної матеріально-технічної бази, умов для проведення контролю техстану автобусів перед виїздом на маршрут, медичного контролю стану здоров`я водіїв призводить до того, що їхні транспортні засоби частіше потрапляють у аварії. Щоб нейтралізувати негативний вплив цих чинників, Мінтранспорту має намір запровадити систему сертифікації послуг, яка передбачає перевірку спроможності перевізників виконувати перевезення.

Друга причина — нерівність умов, в яких перебувають перевізники-приватники та транспортні підприємства. Застосування до значної частини пасажирських перевізників спрощеної системи оподаткування створює нерівні економічні умови господарювання у цій сфері діяльності, призводить до подрібнення автопідприємств і в такий спосіб унеможливлює інвестиційний розвиток. За даними Мінтрансу, на ринку автомобільних перевезень нині функціонує понад 54 тисячі ліцензованих перевізників різних форм власності. На ринку автобусних перевезень 85% усіх перевізників — це фізичні особи, решта — приватні юридичні особи та відкриті акціонерні товариства. Фізичним особам належать 30% автобусів середньої та великої місткості.

Міністерство транспорту вже готує відповідні пропозиції стосовно впорядкування ринку автобусних перевезень для президента України. Як виглядатимуть міністерські нововведення, а також як вони вплинуть на ринок, наразі не відомо. Однак можливо, що найближчим часом приватникам доведеться шукати „покровителів“ — більших фірм-перевізників.

Пелагія ГОЛУБЕЦЬ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *