Нерентабельні маршрути - „Поступ“, 6 травня

|

Нарешті у мешканців вулиць, прилеглих до Високого Замку, з`явився реальний шанс, що незабаром і в їхньому районі курсуватиме громадський транспорт. Бо хоч транспортне керівництво міста і запевняє, що вже кілька місяців сюди від Рясного їздить маршрутка №49, львів`яни продовжують ремствувати, що на Замку автобуса не видно.

Але зваживши, очевидно, на кількість скарг городян, чиновники все ж взялися вирішувати проблему. Транспортне керівництво міста запевняє, що протягом найближчих 10 – 15 днів серед перевізників проведуть тендер на маршрут, який сполучатиме Високий Замок із центром Львова. Хоч остаточно всі нюанси узгоджуватимуть після конкурсу, проте вже зараз передбачається, що, найімовірніше, номер нового маршруту буде 9, курсуватиме він від Краківського ринку, а проїзд ним коштуватиме лише 50 копійок.

Щоправда, курсуватиме цим рейсом лише два автобуси. Але, на думку транспортників, такої кількості машин у цьому районі достатньо.

“Років 20 тому від Порохової вежі до Високого Замку курсував тільки один автобус „ПАЗ“, і цього вистачало, а може, навіть було забагато, бо потім його закрили і забули, — каже заступник начальника управління транспорту і зв`язку Ігор Собенко. — Зараз ми проводимо тендер, бо останнім часом (не знаю, чому) багато скарг городян стосуються саме сполучення у цьому районі. Але час покаже: чи хтось зголоситься із перевізників, чи взагалі маршрут буде ефективним“.

Львівські перевізники переконані, що цей район цілком не рентабельний: там мало пасажирів, а відповідно, прибутків. Тому навряд чи конкурс на вакантний маршрут буде великим.

“Крім потреб львів`ян, важливе значення має й економічний розрахунок, — пояснює президент асоціації перевізників Роман Лобода. — Просто так ніхто не буде їздити, треба, аби це було вигідно і перевізникам, бо вони вкладають кошти і, зрозуміло, хочуть їх відробити“.

Аби забезпечити попит, новий маршрут планують зробити пільговим. Наразі у Львові є лише чотири таких маршрути — щоб охопити мережею громадського транспорту всі, зокрема й нерентабельні райони (тим паче, якщо там ще й нема трамваїв чи тролейбусів), перевізників спокушають дотаціями із Держбюджету.

Щоправда, цього року, стверджує пан Собенко, держава ще не виділила львівським пільговикам жодної копійки із обіцяних 600 тисяч гривень. І фірми-перевізники змушені вирішувати свої фінансові проблеми самотужки, каже пан Лобода.

Водночас як перевізники, так і транспортники запевняють: нині у Львові практично немає місця, де б не курсував громадський транспорт (максимальна відстань від будинку до найближчої зупинки — кілометр), а маршрути корегують згідно із пропозиціями мешканців та відповідно до нещодавно затвердженої комплексної схеми забезпечення транспортом у Львові.

Крім того, позаяк влітку закінчується термін дії договорів між управлінням транспорту та більшістю перевізників, маршрути можуть дещо змінитися: якісь із них продовжать чи скоротять, інші — відкриють чи скасують. А оскільки на кожен маршрут оголосять новий конкурс, то переглядатимуть і умови співпраці з кожною фірмою, запевняють в управлінні.

Катерина ЗЕЛЬМАН

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *