Перші результати бездіяльності Львівської облради - „Вголос“, 30 квітня

|

Цікаво, коли депутати від „Соціальної справедливості” та „Ділової Львівщини” 30 березня зірвали роботу засідання сесії Львівської облради, давши привід Михайлові Сендаку заявити про бажання розпустити її, чи думали вони про ті наслідки, які це матиме для життя простих людей, а отже тих самих виборців, які довірили їм керувати областю протягом чотирьох років?

Здається, що про це вони думали найменше. Адже інакше не створювали б ілюзію того, що можна прожити і без пленарних засідань, обмежившись роботою лише в комісіях облради. Проте рано чи пізно настане час, коли неможливо буде приховати головне ― є ряд життєво важливих питань для області, які через непроведення сесійних засідань повністю заблоковано, бо, згідно закону, вони можуть вирішуватися тільки шляхом голосування депутатів. І питання ці далеко не політичного, а передусім економічного та соціального характеру. Отож страждатимуть (і уже страждають) від цього прості селяни, робітники, підприємці, службовці, діти.

Однак що нашим можновладцям до того, коли у розпалі боротьба за владу і наразі достеменно не відомо чи доведеться їм особисто відповідати за недобудовані школи та лікарні, збанкрутілі підприємства, незорані землі, за ріст безробіття, за те, що Львівщина недоотримає великі суми інвестицій.

Ми звернулися до голів ряду депутатських комісій з проханням пояснити вирішення яких саме конкретних економічних і соціальних проблем заблоковано через те, що не проводяться сесійні засідання Львівської облради і які наслідки це матиме для мешканців Львівщини.

Відповіді на них пропонуємо Вашій увазі, а висновки з почутого робіть самостійно.

Олег Канівець, голова комісії Львівської облради з питань приватизації та майна облради:

„Віт того, що не проводяться сесійні засідання, насам перед страждає бюджет області 2004 року, яким передбачено інвестиційну програму, тобто капітальні вкладення, в розмірі понад 8 млн. грн. Ці кошти призначені на добудову шкіл, газифікацію сіл, розбудову об’єктів соціально-культурного призначення в області.

Кошти ці повинні поступити в першу чергу від приватизації майна обласної комунальної власності. Оскільки сьогодні є тільки минулорічні рішення сесій облради, на виконання цієї програми ми назбираємо біля половини цієї суми.

Під загрозою зриву виконання бюджету на цей рік саме в плані інвестиційної програми порядку 4-4,5 млн. Комісією напрацьовано проект рішення, в який внесено під приватизацію близько 20 комунальних об’єктів. Однак це рішення повинна розглянути і прийняти сесія облради, тоді ФДМУ мав би з чим працювати.

Вважаю, що ця програми приватизації комунальних об’єктів повинна бути затверджена не пізніше кінця весни, оскільки всі будівельні роботи проводяться до листопада. Для того, щоб ФДМУ зміг продати ці об’єкти, необхідно ще близько двох місяців часу, щоб виконати процедуру. Якщо ні, то можна буде говорити про зрив виконання програми.

Минулого року інвестиційна програма складала понад 5 млн. грн. і була виконана на 90%”.

Василь Романів, голова комісії Львівської облради з питань бюджету:

„Треба терміново прийняти рішення щодо визначення об’єктів приватизації майна комунальної власності, щоб виділити гроші на будівництво шкіл, лікарень та інших соціальних об’єктів на селі. Чим довше ми затягуємо, тим менш реальним стає виконання завдань соціально-економічного розвитку області, виконання бюджету. Навіть якщо і буде розблоковано ситуацію і вдасться виставити об’єкти комунальної власності на продаж, а потому їх буде куплено, то слід взяти до уваги, що покупці роблять перший транш протягом півроку. Тобто якщо перші гроші прийдуть в кінці року, в листопаді-грудні, то ми нічого не побудуємо, а в окремих селях школи на дітей валяться.

Друге питання ― відвести і затвердити ділянки під будівництво об’єктів обласного, загальнодержавного і навіть міжнародного значення.

Також є ряд фінансових видатків, які можна проводити тільки з дозволу сесії облради, інакше виникають судові справи, а це тягне за собою і затримку, і крім того додаткові видатки. Наприклад, повернення кредитів, застав.

Необхідно також затвердити звіт про виконання бюджету області 2003 р., щоб помилки, зроблені минулого року, не допустити цього року.

Я підготував лист на ім’я голови Львівської ОДА, щоб спільно вирішити проблему, адже питання, виконання яких зараз зривається, є на контролі виконавчої гілки влади. Думаю, що голова може посприяти тому, переговорити чисто по-людськи, по-господарськи вплинути, щоб депутати, які працюють в ОДА, долучилися до проведення сесії.

Роман Гайдучок, голова комісії Львівської облради з питань АПК:

„У грудні минулого року ми прийняли рішення про хід і результати аграрної реформи. Комісія виявила ряд недоліків у проведенні аграрної реформи на Львівщині. Отож на засіданні сесії облради 30 березня планувалося прийняти рішення, згідно якого аграрна реформа мала бути завершена протягом 1 кварталу 2004 року в частині регулювання земельних і майнових відносин і в подальшому заслухати звіт заступника голови Львівської ОДА про виконання цієї роботи. Через те, що так і не вдалося провести засідання сесії, додаткових заходів для врегулювання цих майнових відносин так і не прийнято. Це рішення є кардинально важливим, бо суттєвих зрушень в аграрній реформі немає. Те, що ми не навели порядку в реформування колгоспів у березні, призводить до того, що цього року селяни реформованих господарств не отримали техніки, а тому не засівають. Отож цей рік можна вважати втраченим, бо ми вчасно не розглянули питання передачі землі і майна власникам реформованих господарств.

На розгляді в комісії є ряд інших питань, які ми хотіли розглянути на сесії, зокрема, щодо видачі державних актів селян на землю. Адже в процесі їх видачі відкрилася додаткова специфіка, яка вимагає збільшення оплати за реєстрацію цих актів. Також неврегульованим залишається питання в частині сплати податку за землю, котру селяни не використовують в своєму господарстві.

Через відсутність сесійних засідань виникла проблема у наданні дозволів на оренду землі та ліцензій для роботи ряду сільськогосподарських підприємств області. Якщо це не вирішується, то деякі підприємства можуть збанкрутуватися, а якщо вони будуть працювати без цих договорів, то матимуть суворі санкції з боку податкової.

На прикладі Золочівського району, де мені довелося нещодавно побувати, можу засвідчити, що не виконується програма соціального розвитку на селі, не будуються об’єкти соціального призначення за рахунок того, що не виконується програма приватизації комунальної власності, гроші від якої йдуть на будівництво саме цих об’єктів. Будівельний сезон в розпалі, а ми не маємо фінансування”.

Петро Комар, голова комісії Львівської облради з питань туризму, рекреації, інвестиційної діяльності та прикордонного співробітництва:

„Непроведення сесійних засідань облради має погані наслідки для всієї області. Іншого механізму вирішення майнових питань, оренди, продажу майна, ніж проведення сесій, немає.

На туристичну сферу це впливає менше, проте прикордонне співробітництво та інвестиційна діяльність страждають, адже вони вирішуються саме на сесіях. Це недобра ситуація”.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *