Ігор Прокоса: “Ми шукаємо, як виконати свою роботу справно...” - „Львівська газета“, 29 квітня

|

“Львівські дороги – найгірші в Західній Україні…”, – заявив нещодавно народний депутат Олекса Гудима, аргументуючи сказане проведеним опитуванням серед водіїв. Його слова, звичайно, обурили керівництво дорожніх служб, які гучно назвали їх “фантазерською” витівкою депутата. У цьому контексті дісталося і Державтоінспекції, адже з незадовільним станом доріг пов’язали зростання кількості ДТП в області. Наскільки обґрунтована така заява, яким є справжній стан доріг, “Газета” спробувала з’ясувати в капітана міліції Ігоря Прокоси, в. о. начальника відділення нагляду за перевезенням небезпечних вантажів і станом доріг ДАІ ЛМУ УМВСУ у Львівській області.

– Відкинувши всі закиди в найбільш непридатному стані шляхів, як насправді оцінюєте ситуацію на дорогах міста?

– Після зимового періоду експлуатації вулично-шляхова мережа міста перебуває в незадовільному стані. Особливо турбує стан магістральних вулиць, де найінтенсивніший рух транспорту, в тому числі пасажирського. Така ситуація призводить до пошкодження транспортних засобів.

– На яких вулицях дороги найбільше пошкоджені та потребують ремонту?

– Серед таких можна назвати вулиці Хуторівку, Наукову, Липинського. Варто зазначити, що бажають кращого дороги як з асфальтно-бетонним покриттям, так і викладені бруківкою. До другої категорії слід передусім зарахувати шлях на вулиці Городоцькій – його практично весь, починаючи від перехрестя з вулицею Шевченка та до кінця, потрібно лагодити. Ремонт необхідний і на вулицях Ярослава Мудрого та Клепарівській (ділянці від вулиці Батуринської до вулиці Ярошенка). Є певні вади у викладенні бруківки на Стрийській, зокрема в напрямку однойменного ринку. Це найгірші дороги, хоча ремонту потребують не тільки вони…

– Чи зросло число дорожньо-транспортних пригод унаслідок поганого стану доріг?

– Не можна сказати, щоб суттєво. За нашими даними, різкого зростання показника ДТП немає. Для прикладу, в Сихівському районі через незадовільне утримання вулично-шляхової мережі від початку року зафіксували три ДТП, в Галицькому районі – одне, в Залізничному районі – шість, Личаківському – дві, Франківському – вісім, Шевченківському – п’ять. Взагалі-то, я перечислив ті ДТП, у результаті яких пошкоджено транспортні засоби, а водії чи пасажири зазнали травм. Слід зазначити, на жаль, не всі водії звертаються до органів Державтоінспекції та викликають її представника на місце пригоди, якщо внаслідок незадовільного стану вулиць транспортний засіб отримав технічне пошкодження. Люди не знають, що, лише належно оформивши відповідні документи, можна вимогати відшкодування збитків через судові органи. У більшості випадків водії їдуть геть і ремонтують усе своїми силами.

Відповідно до Закону України “Про дорожній рух”, водії мають право на забезпечення комфортних умов руху, а в разі їх ненадання, отримання пошкоджень, можуть звертатися до суду за відшкодуванням збитків. Люди зрідка захищають свої права, хоча мали б це робити, оскільки ми йдемо до цивілізованої держави і так має бути.

– Назвіть інші причини ДТП?

– Серед супутніх слід зауважити відкриті люки. До пошкодження автотранспорту може призвести й нестандартна каналізаційна кришка, що здатна вивернутися та вдарити днище, пробити піддони тощо.

– Пане Ігоре, якими є обов’язки вашого відділення? Чи узгоджуєте свою роботу з дорожніми службами?

– Ми щодня обстежуємо стан доріг міста. Цим займаються як працівники нашого відділення, так і районних відділень Державтоінспекції. Коли виявляють якісь вади, то відразу пишуть припис на їх усунення. Не узгоджуємо своєї роботи з ремонтно-дорожніми службами, оскільки це не наша компетенція. Ми лише інспекційний орган.

– Що ще входить в обов’язки вашого відділення як інспекційного органу?

– Видаємо дозволи на здійснення перевезення небезпечних вантажів територією міста і, звичайно, контролюємо це. До тих транспортних засобів, які залучено до перевезення таких вантажів, висувають певні вимоги. Зокрема, вони повинні бути відповідно обладнані та відповідати державному стандарту. Якщо фіксуємо порушення, то маємо право заборонити пересуватися містом. Від початку цього року перевірено 155 транспортних засобів, які здійснювали перевезення небезпечних вантажів. Слід зауважити, що на 87 водіїв складено адміністративні протоколи за вчинення порушень.

– У Львові трапляються випадки, коли при проведенні ремонтних робіт знімають шар асфальту й не ущільнюють одразу цю вибоїну асфальтно-бетонною сумішшю. Вона подовгу залишається такою, ще й без попереджувальних знаків. Хто мав би ставити їх?

– Відповідно до Закону України “Про дорожній рух”, це обов’язок власника дороги або особи чи організації, яка її ремонтує. Власником шляху є районна адміністрація, вона має спеціальний відділ комунального господарства. Наразі саме він уповноважений уживати всіх необхідних заходів для усунення перешкод для руху та дбати про такі речі, як розставлення попереджувальних знаків. Варто зауважити, що всі скарги про незадовільний стан дороги слід надсилати також у цей відділ.

Розмовляв Андрій Горуна

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *