У дорожньому „решеті“ гроші не втримуються - „Високий замок“, 20 квітня

|

За “фасадом” останньої масштабної львівської дорожньої новобудови – Сихівського шляхопроводу – жахливий стан проїжджої частини більшості центральних доріг міста, внутрішньообласних магістралей. Водії Львівщини небезпідставно стверджують, що таких занедбаних шляхів, як у нашій області, годі пошукати. І якби ж то не ремонт та утримання не було коштів, як це традиційно стверджують шляховики! За логікою речей і елементарними підрахунками можна констатувати, що кошти таки є. Але куди вони “випаровуються”?

Транспортний „легіон“

На сьогодні в області зареєстровано 235 тисяч 792 транспортні одиниці (селянські вози до списку не залучаємо). Серед власників самохідних агрегатів – 43 тис. юридичних та 192596 фізичних осіб. А ще на Львівщині зареєстровано 2450 суб’єктів підприємницької діяльності, які займаються транспортними перевезеннями. Весь цей “моторизований загін” торує шинами дороги області і держави, але ж не безплатно. Усі вони сплачують податок з власників транспортних засобів (крім тих, хто ухиляється від цього і наражає себе на небезпеку мати проблеми з правоохоронними органами та податковими службами). Не важко підрахувати суму цього податку з різних марок автомобілів.

Для прикладу власник “ВАЗівської” моделі з об’ємом двигуна 1550 куб. см сплачуватиме за кожних 100 “кубиків” 4 грн. Загальна сума податку буде 60 грн. На доволі більшу суму доведеться “розкошелитись” власнику вантажівки КамАЗ з об’ємом двигуна 10850 куб. см. Тут за кожну сотню кубосантиметрів нараховується 15 грн., загалом же треба сплатити 1627,50 грн. Для власників нових моделей з об’ємом двигуна понад 3500 куб. см ставка податку становить 30 грн. за кожну сотню, а от для господарів тракторів вона не перевищує 2,5 грн. за 100 куб. см. Як бачимо, коштів таки набігає чимало, і найперше вони мали б концентруватися для будівництва, реконструкції та ремонту доріг. До речі, саме на це і націлює Закон “Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів” від 14 грудня 1994 року. Він зобов’язує територіальні дорожні фонди 85 відсотків від зібраних сум цього податку спрямовувати на фінансування витрат, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням доріг загального користування та сільських шляхів. 15 процентів скеровується до бюджетів місцевого самоврядування і утримання вулиць у населених пунктах, які є сполученими з автомобільними шляхами загального користування державного значення.

Вага дорожнього „пирога“

За словами начальника управління оподаткування фізичних осіб ДПА у Львівській області Василя Скупейка, минулого року сума надходжень від сплати транспортного податку юридичними особами становила понад 20 млн. грн. Ще 5,1 млн. грн. “капнуло” від оподаткування власників авто – фізичних осіб. Загалом сума становила 25,2 млн. грн. (це навіть на 7,2 відсотка більше від прогнозних показників). Цьогорічна весна, “відправивши” сніг у “відставку”, знову оголила порубцево-ямкове дорожнє покриття – і воно виявилося у гіршому стані, ніж було ще кілька років тому. Наразі не допомогло і те, що чинний глава уряду після останніх відвідин Львівщини пообіцяв у наступний приїзд проконтролювати стан відбудови автомагістралей області.

Цьогоріч у березні було проведено “круглий стіл” за участю представників ДАІ, Держтехнагляду та фіскальних служб. У підсумку органи Державтоінспекції видали розпорядження, яке зобов’язує посадових осіб під час реєстрації транспорту долучати до реєстраційних документів копії квитанцій або платіжних доручень про сплату податку.

Нещодавно правоохоронні органи порушили ряд кримінальних справ щодо посадовців Дніпропетровщини, які елементарно розбазарювали сотні тисяч гривень, які було виділено на ремонт доріг. Механізм фальшування нескладний: замість належного для покриття асфальтобетону виконавці робіт мостили сурогат непевної гудронної суміші і виставляли рахунок, як за якісне відновлення доріг. Через кілька місяців, коли дорога знову перетворювалася на “решето”, ще раз “ремонтували” шляхи і знову ж отримували за це кошти. У столиці кажуть, що більше такого не буде, і підрядники “халтуру” виправлятимуть вже за власний кошт.

Аркадій ЧОРНИЙ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *