Володимир Рябцев: Не дуріть автоінспектора! - „Поступ“, 19 квітня

|

— Пане Володимире, скільки у Львові зареєстровано транспортних засобів, які мають пройти техогляди?

— Упродовж останнього року зареєстровано за юридичними особами 15 954 одиниці транспортних засобів, з них 2147 автогосподарств. А фізичних осіб ми очікуємо на технічні огляди близько 36 — 38 тисяч одиниць.

— Талони техогляду подорожчали. Наскільки зросла їх ціна і з чим це пов`язано?

Це правда — вартість талону техогляду тепер складає 11 грн 89 коп. На ньому додатково ставлять штампи технічного огляду. Якщо досі були окремі талони для юридичних і фізичних осіб, то нині маємо універсальні талони для всіх, до того ж захищені голограмами, тому і зросла вартість талону. Видають їх як бланки суворої звітності, а це суттєво: буде менше зловживань з нашого боку — їх неможливо видати без сплати податку.

Одночасно дещо ускладнилася сама процедура проходження техогляду, але для того, щоб був чіткий контроль за сплатою податків власниками транспортних засобів. Започатковано нову систему контролю за оплатою податків. І на відміну від минулих років нині податкова інспекція міста має допуск до інформаційної бази даних МРЕВ ДАІ.

— Розкажіть про саму процедуру проходження техогляду, вона ускладниться чи, навпаки, стане простішою?

— Можу сказати, що з нашого боку кількість перепон не зменшиться. Але реально сам процес проходження техогляду не є дуже складним. Власник має представити свій транспортний засіб, сплатити всі обов`язкові платежі та податки. І, певна річ, транспортний засіб має перебувати у відповідному технічному стані.

— Де саме треба проходити техогляд?

— Техогляди транспортні засоби обов`язково проходять у районних відділеннях ДАІ за місцем їх реєстрації. Крім цього, враховуючи теперішню різноманітність парку транспортних засобів у нашому місті, всі вони, незалежно від форми власності, повинні пройти діагностику в сертифікованих лабораторіях діагностики. Там вони отримують відповідні свідоцтва, з якими звертаються до районного підрозділу ДАІ за місцем реєстрації.

— Як Ви, пане Володимире, оціните загалом технічний стан транспортних засобів у нашому місті і яка кількість автомобілів не отримує талону техогляду?

Ми змушені забороняти експлуатацію тих транспортних засобів, стан яких не відповідає сучасним вимогам — а це передовсім правила дорожнього руху. Минулоріч у Львові близько 20% засобів не відповідали цим вимогам.

— У чому полягали порушення?

— Переважно це граничне зношення протекторів шин, несправності гальмівної системи, рульового управління. Саме через це найчастіше забороняють експлуатацію транспортного засобу. Окреме питання — затемнені вікна. У правилах сказано, що забороняється експлуатація транспортного засобу, якщо на скло встановлено додаткові предмети або нанесено покриття, що обмежує оглядовість з місця водія і погіршує його прозорість. Щоправда, є й примітка про те, що дозволяється наносити смужку такого покриття на верхній частині вітрового скла. Також можна використовувати тоноване скло, крім дзеркальних, світлопропускання яких має бути 70%.

— А як Ви оціните технічний стан львівських маршруток?

— Перевізники та їхній технічний стан – це сьогодні для нас болісна тема. На умови перевезення пасажирів нещодавно під час наради звернув увагу навіть прокурор міста, який дав вказівку нашому відділу звертати особливу увагу на перевізників. Зокрема, ми маємо провести інвентаризацію всього рухомого складу, що займається перевезеннями у Львові. Зазначено й терміни виконання, і ми звітуватимемося перед прокуратурою про технічний стан перевізників у нашому місті. А проблема є, адже те, в якому стані їздять „маршрутки“, бачать усі.

Багато транспортних засобів, що перевозять пасажирів, мали б „відсіюватися“ під час техоглядів. Але очевидно, що замінити автопарк перевізників повністю – не реально. Тому по змозі забороняється експлуатація того чи іншого засобу, допоки його власник усуває недоліки.

Яку мету ставить перед собою перевізник? Отримати прибуток. А для нас головне — безпека руху. Тому ми забороняємо використовувати транспортні засоби, що можуть призвести до ДТП. І що цікаво, дуже багато випадків дорожньо-транспортних пригод трапляються саме через водіїв-перевізників, їхню неуважність. До того ж власники підприємств-перевізників не завжди добре контролюють своїх водіїв.

— Серед львівських маршруток є різні марки. Які з них найбільш безпечні?

— Найкраще себе зарекомендували „Мерседеси“ — найбільш витривалі німецькі автобуси, хоча це переважно переобладнані вантажівки. Попри це, вони мають усі сертифікати, схеми посадки пасажирів, вентиляції тощо. Також добре себе зарекомендували й „Пежо“, які повністю обладнані для перевезення пасажирів і є найбільш зручними.

— Скільки і які є у Львові сертифіковані станції діагностики транспортних засобів?

— У нашому місті їх є багато. Наприклад, „Ілка-Львів“, „Гараж-МВС“, станція діагностики у МРЕВ ДАІ та інші. Всі вони мають ліцензію на право видачі свідоцтв про відповідність транспортного засобу вимогам правил дорожнього руху.

— Що Ви порекомендуєте водіям?

— Вчасно цьогоріч пройти технічний огляд, сплатити необхідні податки та платежі. А ті, чий автомобіль перебуває не в належному технічному стані, але хочуть надурити автоінспектора і відділ технагляду, ризикують наразити на небезпеку життя інших учасників дорожнього руху, зокрема пішоходів. Тут спрацьовує відомий вислів: скупий платить двічі.

Розмовляла Олена ДУБ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


Загрузка...