Ярослав Вовчак: За хамство водіїв звільнятимуть - „Поступ“, 31 березня

|

— Питання збільшення тарифу на перевезення у маршрутних таксі зараз у всіх на вустах. Кілька тижнів тому Ви обіцяли, що за місяць дасте відповідь на запитання, чи підвищуватимуть тарифи, чи ні.

— На сьогодні кожному підприємству надіслані листи для того, щоб вони подали свої балансові звіти за минулий рік, аби щодо кожного підприємства економісти нашого управління і управління економіки їх опрацювали. Але перевізники не дуже поспішають подавати звіти. Тобто тепер вони вже відтягують це самі. Тому говорити, що є реальна можливість підвищення тарифів, немає підстав.

— Чи не плануєте Ви підвищити тарифи на електротранспорт?

— На сьогодні ні. Нинішній тариф нас задовольняє. Якраз електротранспортники дуже хотіли б, щоб підвищили тариф на проїзд в автобусах, щоб у трамваях та тролейбусах з`явилося більше платних пасажирів. До речі, щодо тарифу, то з заступником губернатора ми обговорювали нову цікаву схему, а саме запуск нового маршруту з новими умовами, який би коштував більше за звичайний маршрут, але дешевше за таксі. Щоб у ньому не було штовханини і можна було їздити сидячи. Безумовно, ми над цим працюватимемо і цей рік буде визначальним у цьому плані.

— Довгий час у мерії говорять про розвантаження центральної частини міста, зокрема про недопущення туди приміських перевізників. На якій стадії перебувають переговори з ними?

— Є два закони України, які чітко кажуть, що всі приміські маршрути повинні доїжджати до автобусної станції. Коли ми прийшли до влади, у Львові було 155 маршрутів, які заїжджали в околиці центральної частини міста. Ми розпочали з цього приводу серйозну роботу: провели наради і домовились, що буде поетапне виведення приміських маршруток. На сьогодні зі 155 у Львів заїжджає близько 35 маршрутів. Минулого тижня відбулась нарада в обласній адміністрації з цього питання. Мушу сказати, що наразі важко порозумітися з областю. Але позиція міста тверда, і свого ми домагатимемось будь-якими засобами. Минулого тижня міський голова надіслав лист губернаторові з вимогою привести роботу всіх приміських маршрутів у відповідність до чинного законодавства. Хоча ми не займаємо категоричної позиції, але хочемо якнайшвидше вирішити це питання. Тим паче, що про скорочення половини маршрутів ми домовилися. Нам не заважає, що вони їздять околичними вулицями, як Наукова, Володимира Великого, але погодити це з нами треба.

Щоб розвантажити центральну частину міста, ми також плануємо закупити нові великі автобуси. У нас є вдала схема закупівлі автобусів у ЛАЗу. На сьогодні ЛАЗ заборгував львівським тепловикам. Наше управління готове домовитись із тепловиками, щоб через взаємозалік із ЛАЗом, вони отримали автобуси, які ми б у них купили. У такий спосіб тепловики матимуть гроші, а місто — автобуси. Закуплені автобуси будуть передані комунальному автотранспортному підприємству. Це одна схема. Інші схеми обговорювали з заступником з економічних питань і з банками. Це стосується лізингових операцій та кредитів під заставу.

— А як мають вирішувати проблему приватні перевізники?

— За кілька місяців у перевізників закінчаться угоди. І якраз однією з головних вимог міського конкурсного комітету буде залучення нових машин або машин більшої місткості.

Є дуже хороший бориспільський автобус „Еталон“, який відповідає нашим вимогам. Він працює на деяких приміських маршрутах міста і не погано себе зарекомендував. У цьому році перед перевізниками ставитимемо нові умови. Якщо не знайдемо перевізника з більшими і новими машинами, то в умовах угоди на 3 роки передбачатимемо оновлення рухомого складу. Тобто перевізник буде зобов`язаний за 3 роки змінити ту чи іншу кількість машин.

— Тобто перед перевізниками не стоїть завдання замінити до визначеного числа всі машини на нові?

— Безумовно, адже перевізники вкладали гроші в ці транспортні засоби. Якщо в місті Львові працює 800 одиниць техніки, вартістю по 10 тисяч кожна, то виходить, що майже 8 млн перевізники інвестували у транспортну проблему Львова. Але ми внесли багато змін до угод з перевізниками. Наприклад, доповнення про відповідальність перевізника за порушення правил поведінки з пасажирами. Стосується це нетактовності водіїв: голосна музика в салонах і куріння водіїв. Стимулюватимемо перевізників, аби вони не брали таких водіїв на роботу. Нині маємо багато скарг від населення, зокрема на 13 маршрут. Обіцяв керівник цього маршруту щось з ним вдіяти. Переважно таких водіїв звільняють. Торік, наприклад, було звільнено 28 водіїв через погане ставлення до пільговиків.

— Чи обмежать рух на площі Міцкевича та проспекті Свободи, які мають намір капітально відремонтувати?

— Безумовно. Хоча сьогодні кардинально змінювати схему руху неможливо. Під час введення малого об`їзного кільця змінюватимемо схеми руху деяких маршрутів. Ми це узгоджуємо з Асоціацією перевізників. Тобто ми йдемо їм назустріч і все робитимемо поступово, не за один день.

— Коли ДАІ вирішили запровадити лише сидячі місця в маршрутках, перевізники заволали про неможливість такої вимоги. На вашу думку, чи реально зробити проїзд у маршрутках максимально комфортним?

— Як я уже згадував, можна це питання вирішити за допомогою заміни сьогоднішніх машин машинами більшої місткості. У центральну частину ми не зможемо пустити більше машин, аби задовольнити вимогу щодо сидячих місць. Бо у такий спосіб погіршимо екологічну ситуацію і роботу центральної частини міста. Хоча бажання у перевізників збільшити кількість машин є. До речі, є також перевізники, які хочуть купувати машини більшої місткості, але за умови, що їх пустять на звичний маршрут, бо новий не буде виправданий, оскільки матиме забагато конкурентів. На сьогодні майже до кожного будинку їздять маршрутки. Незабаром розпочнемо робити естакади, щоб доставляти пасажирів до 2-3 поверху. Це жарт.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


Загрузка...