“Зайці“ не пройдуть - „Поступ“, 31 березня

|

На початку березня на Львівському приміському вокзалі почала працювати система контролю пропуску пасажирів на перон — такий собі електронний контролер. Якщо людей-контролерів за великого бажання можна було обдурити і проїхати в електричці задарма, то обманути електронну систему контролю неможливо.

Процедура проходження пасажира на перон виглядає доволі просто: спочатку ви купуєте в касі квиток (усі каси обладнанні спеціальними касовими апаратами типу „Спека-00“), потім в пункті пропуску, який відгороджує перон від решти території вокзалу, спеціальний апарат зчитує штрихкод із квитка, і якщо квиток дійсний — ви потрапляєте на перон. Система побудована так, що за одним квитком можна потрапити на перон лише раз, передавати квиток ще комусь — безнадійно, оскільки він вже замельдувався на пропускному пункті, і більше за цим квитком ніхто пройти не зможе.

Система контролю пропуску пасажирів має ще одну особливість — якщо раптом біля турнікета виникне гармидер, ніхто не постраждає. Ручки турнікетів прикріплені до основи за допомогою спеціального м`якого сплаву соломіну. Під вагою більшою за 120 кг ручка турнікету просто відламується і затиснутий між турнікетом та натовпом пасажир залишається живим та неушкодженим. До речі, дві ручки турнікетів вже відламали пасажири-експериментатори.

За словами заступника начальника Львівського залізничного вокзалу Андрія Шавули, Львів став третім містом після Сімферополя та Києва, де діє електронна система пропуску. Спочатку пасажирам доволі важко було звикнути до турнікетів, що відділяли їх від перону. Однак, як свідчить сімферопольська практика, за два місяці люди звикають до турнікетів на вокзалі. Як зазначив Андрій Шавула, встановлення електронної системи контролю вже дало конкретні результати. У березні було продано на 42 тисячі (або на 44%) більше квитків, ніж у березні минулого року. Відповідно, за цей період часу залізниця на приміських перевезеннях заробила на 70 тис. грн більше, ніж попереднього місяця. Такі грандіозні результати керівництво приміського вокзалу пов`язує не лише зі встановленням турнікетів на приміському вокзалі. Нагадаймо, що у березні проходив місячник „боротьби з зайцями“, тож збільшення виручки від продажу квитків стало результатом обох заходів.

Крім „дисциплінування“ пасажирів, електронна система пропуску суттєво прискорила процес обробки інформації на Приміському вокзалі. „Якщо раніше підготовка місячного звіту (роботи Приміського вокзалу — Авт.) тривала 3-4 доби, то тепер за 3-4 години маємо повну картину роботи за місяць“, — зауважив Андрій Шавула. За твердженням постачальників системи, термін її окупності — приблизно два роки.

Система контролю пропуску пасажирів розрахована на двосторонню роботу. Тобто передбачено, що пасажир має пред`являти квиток як на вході на перон, так і на виході. Нині, за словами Андрія Шавули, система працює лише в односторонньому напрямі, однак згодом, коли схожими електронними системами контролю обладнають усі станції та квиткові каси області, система запрацює на повну потужність. Тобто пасажири-безбілетники не зможуть не лише потрапити на перон Львівського приміського вокзалу, а й вийти з нього, якщо на станції відправлення вони „забули“ придбати квиток.

Віра ЗАГАЙСЬКА

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *