Ліплять і латають - „Поступ“, 18 березня

|

“Ми все знаємо, все розуміємо. Ми вже вийшли на дороги, хоча температура ще не дозволяє. Вже дороги ліпимо і латаємо круг на Виговського, Кульпарківській. Цього року ми вийшли в кращому стані, ніж минулого, швидше полатаємо дороги. Гроші маємо. Ми чекаємо відповідної температури. Бо за теперішньої температури, за технологією, небажано робити, бо це гроші, викинуті на вітер“, — говорить про роботу львівських дорожників міський голова Любомир Буняк.

Очевидно, мер знає, про що говорить, якщо характеризує їхню роботу словами „ліпимо“ і „латаємо“. Слова „якісно відремонтувати“, напевно, сюди не пасують. Бо чого ж міському голові наговорювати на своїх підлеглих. Та й зрештою, про що що, а про якість доріг знають навіть найбільші начальники, їздити ж ними доводиться і їхнім „опелям“ та „мерсам“.

Хоча, як показує практика, від цього знання ситуація на дорогах особливо не змінюється. У Львові, наприклад, 80% доріг (за довідкою міськради) потребують ремонту. А грошей, навіть попри те, що їх суму намагаються щороку збільшувати, вистачає лише на третину робіт. Цьогорічні 8 млн грн, як і минулорічні 6 млн грн, планують пустити на капремонт кількох вулиць: Луганської, Стуса, Волоської, Шота Руставелі, пл. Міцкевича, Володимира Великого та Сяйво-Широка. Ще 2 млн грн планують використати для внутрішньоквартальних доріг. Їх у Львові майже 900, і їх, як визнають в мерії, у більшості випадків, не ремонтували з часів будівництва (майже 30-40 років).

Але якщо зважити, що так званий „ямковий“ ремонт 1кв. м дороги коштує 30-35 грн, а якісна заміна перекриття взагалі — 80 грн, можна собі уявити, як мало кавалків дороги вдасться „полатати“, як каже міський голова.

Зате дороги, які потраплять до когорти капітально відремонтованих, можна вважати якісними, переконують в мерії. „Коли ми здійснюємо капремонт, ми ж не тільки міняємо покриття, ми міняємо і всі внутрішні інженерні комунікації“, — каже Михайло Вантух, начальник відділу капітального ремонту доріг Львівської міськради. Хоча він не відкидає, що навесні, після того, як зійде сніг, на старанно відремонтованій дорозі можуть з`явитись огріхи. Піскосуміші з хімікатами, якими комунальні служби посипають дороги взимку, роз`їдають покриття. А воно, своєю чергою, теж буває нестійким через неякісний нафтобітум, який використовують у виробництві асфальтобетону і закуповують або в Дрогобицького нафтопереробного заводу, або в Білорусі. Якість, наприклад, дрогобицького є досить поганою, бо серед його складників є парафін, який на сонці плавиться, а на морозі кришиться. Віднедавна львівські дорожники замінили його на білоруський матеріал, однак і він далекий від досконалості. Закупівлю ж цього матеріалу, наприклад, в Німеччині чи Англії, на жаль, не практикують, бо по-перше, дорого, по друге, у разі браку, їхні компанії відмовляються покривати українцям втрати. Від наших виробників принаймні можна вимагати заміни браку. До речі, бракованими бувають не тільки матеріали, але й виконання ремонтних робіт. Як каже Михайло Вантух, інколи підрядників доводиться по кілька разів змушувати переробляти свою роботу. Однак виходу немає, мерія мусить погоджуватись і на таких підрядників, бо особливого вибору не має. У Львові лише 3 – 5 організацій, які виконують такі роботи. А в них, як правило, працюють аматори. „Колишні профтехучилища таких фахівців не готують, мовляв, немає попиту. Ті ж, хто цим займається, так, аматори. В наш час усі хочуть бути менеджерами і юристами, класти асфальт не хочеться нікому. Інколи, щоб знайти працівників, доводиться їх привозити із сіл, де високий рівень безробіття“, — каже пан Михайло.

А поза межами міста всі дороги в області ремонтує львівський Облавтодор, а замовляє ремонт Служба автомобільних доріг у Львівській області. Як правило, спільна комісія представників цих двох структур виїжджає на дороги і складає дефектні акти, у яких визначено, що і як треба ремонтувати.

За словами начальника відділу ремонту доріг Служби автомобільних доріг Львівщини Василя Козуба, ремонтувати будуть усі дороги державного значення (на території Львівської області є 814 кілометрів таких доріг). На них з Держбюджету попередньо планують виділити близько 10 мільйонів гривень — це лише на поточні ремонти та утримання автошляхів. На капітальні ремонти закладено 20 мільйонів гривень.

Гірші справи з дорогами місцевого значення. Як повідомили „Поступ“ у Облавтодорі, в обласному бюджеті на їх ремонт закладено лише 7,5 мільйона гривень. Ще якийсь відсоток виділять з Держбюджету, однак цього все одно мало, аби відремонтувати 7 тисяч 504 кілометри місцевих доріг на Львівщині.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


Загрузка...