Роман Шлапак: Український споживач житиме по-європейському - „Поступ“, 27 лютого

|

— Що саме спонукало Вас обрати власне такий формат магазинів, адже відомо, що, розпочинаючи проект „Барвінок“, Ваша компанія вже мала магазини самообслуговування під брендом „Інтермаркет“?

— Так, але постійний аналіз ринку та вивчення потреб споживачів надихнули нас також на створення нової мережі — дисконтних магазинів „Барвінок“. Аудиторією для цього формату торгівлі є більшість верств населення, тим паче, що забезпечені люди стають щораз більш бережливими, адже коли покупець приходить після робочого дня в магазин, щоби щось купити, йому не обов`язково мати вибір: 25 сортів молока, 40 видів йогуртів чи 100 сортів чаю. Покупцеві потрібні якісні продукти харчування за найнижчою ціною, нехай навіть немає дуже великого вибору. І якраз це пропонують магазини „Барвінок“. Тому цей формат торгівлі став найбільш прийнятним для споживача, налаштованого на щоденні покупки. На сьогодні вже працює десять магазинів мережі.

— Не таємниця також і те, що мережа „Барвінок“ тепер є і за межами Львова: відкрили нові магазини в Бориславі, Трускавці та у Винниках. Незабаром з`явиться ще один „Барвінок“ у Червонограді. Як ваші успіхи в реґіоні? Чи не бояться місцеві підприємці цієї експансії та які плани на майбутнє?!

— Якщо в обласних центрах з великою кількістю населення ситуація із цивілізованою торгівлею є ще більш-менш нормальною, то в районах — практично цілковитий застій. Першим місцем покупок і надалі залишаються базари. Націнки в районних магазинах порівняно з обласними сягають 30-40%. Тож компанія „Інтермаркет“ вирішила піти назустріч споживачеві й „запустила“ корені своїх „Барвінків“ у райони. Звичайно, спочатку поява такого конкурента, як „Інтермаркет“, викликала незадоволення, страх, а подекуди й вороже ставлення. Особливо це стосується підприємців та місцевих депутатів. Підприємці, звичайно, бояться за свій бізнес. Хоча за своєю суттю ми для них не загроза. Навіть подекуди завдяки нам їхній бізнес розпочинає йти краще, адже, я повторюю, „Барвінок“ пропонує обмежений асортимент товарів. Саме тому місцевий підприємець має можливість підібрати асортимент так, щоб він ставав прекрасним доповненням до нашого. Якість же обслуговування клієнта в нашому магазині стимулює місцевих підприємців наслідувати її. Це своєю чергою приводить до них нових та посилює лояльність з боку давніх клієнтів. Тобто утворюється так званий „симбіоз“, де кожен ніби має незалежне життя, а насправді допомагає один одному.

— А як же базари?

— Тут ситуація дещо складніша. Хоча так чи інакше з нашою участю чи без неї базари однаково відійдуть у історію. Та й споживач вже стомився блукати не найчистішими базарами, перемішуючи ногами болото, та купувати сумнівної якості продукти. Іншими словами, український споживач вже „дозрів“, надивившись, як живуть за кордоном, і він також хоче жити по-європейському.

— Ви щось згадували про місцевих депутатів!

— Так, бувають моменти, коли місцеві депутати всіляко намагаються не допустити нас на свою територію. Переважно мотивуючи це тим, що вони давали передвиборні обіцянки захищати інтереси підприємців. Щоправда, вони забувають, що підприємці це лише 1-3% їхнього електорату. Як же решта загалу? Адже „Барвінок“ — це не лише торгівля якісними продуктами за низькими цінами, це також і нові робочі місця. Ми є торгова компанія й не маємо своїх будівельників, тому якщо місцева будівельна організація спроможна збудувати об`єкт для нас, то ми з радістю її залучаємо. А це інвестиція — понад 2 мільйони гривень! Тому ми завжди знаходимо якийсь компроміс, тому що і ми, і місцеві депутати робимо це для нас — українців!

— Отже, я так розумію, вашу експансію в реґіон можна назвати вдалою. А як з планами на майбутнє?

— Ну звичайно, ми плануємо й надалі розширювати географію нашої діяльності. Поки що не можу щось обіцяти чи розголошувати темпи нашого розвитку, але можу ствердити одне: мережа магазинів „Барвінок“ намагатиметься потрапити в кожне місто нашої області та усього західного реґіону України. Нам, звичайно, буде важко, адже ми не маємо таких ресурсів, як закордонні компанії. Та ми дивимося вперед з реальним оптимізмом, тому що ми вже довели, що і українська компанія може власними силами провадити бізнес, поки що ще достатньо чужий для нас — фахово та якісно, — як на Заході! (Компанію „Інтермаркет“ визнано найкращою торговою компанією Галичини-2002 та 2003 рр. — Авт.)

Розмовляв Микола КРУПЕЙ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *